Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 494 ggr
brokengirlsblossomintowarriors

(x) skolångest? dålig självkänsla?

Hej!

Först, jag visste inte riktigt i vilken tråd jag skulle lägga det här inlägget så sorry för det.

Iallafall, jag började 7an i höstas, jag hade en grupp vänner i min klass och en väldigt nära vän i en annan klass, vi var typ ett team och jag kände mig jätteglad över att ha hittat mitt "gäng". Men nu har vi splittrats, den ända vännen jag har kvar i min klass är en tjej från de gamla gänget och min bästis i den andra klassen.

De flesta i min klass tycker inte om mig, dom går på mig på sociala medier och ger mig blickar i skolan, utöver det så kan folk fälla kommentarer när jag går i korridorerna.

Egentligen tänker jag att jag borde kunna stå ut, jag kan sitta vid mitt skåp under rasterna och scrolla instagram eller sitta och prata med min enda vän i klassen. Men de är så mycket mer komplicerat än så.

Jag har fått sånt sjuuuukt dåligt självförtroende, jag mår skit jätteofta och väljer att stanna hemma från skolan som "sjuk" typ 1-2 dagar i veckan, jag vet ju att det inte är en bra lösning men jag vet verkligen inte vad jag ska göra.

Jag hatar hur jag ser ut, jag mår skit av att vara bland andra folk och jag vill inte visa mig, så dålig självkänsla har jag.

Jag har börjat skippa måltider och jag har börjat få ångestattacker i skolan, jag vågar inte berätta hela sanningen för mina föräldrar, vad ska dom göra ändå lixom? Det är ju skolplikt.

Behöver hjälp, finns de någon som har haft de likadant? Hur tog ni er ur det? Vad ska jag göra? :(

//blossom <3

Annons:
-Aida-
2018-11-07 12:27
#1

Kan relatera, när jag gick i 7an hatade jag verkligen mitt utseende, kände mig otroligt ful, stannade hemma bara för att skona folk från att titta på en sån ful person som mig, Förstår hur du känner när du beskriver detta och säger att dom andra hackar på dig.  Jag pratade inte med någon alls, det var mitt största misstag.
Det är inte bara du som har plikter, skolan har plikt att hålla en mobbningsfri miljö, om du känner att du kan prata med dina föräldrar om sånt här, så rekommendrar jag att du gör det. Det är dom som kan trycka på skolan och de har resurser att hjälpa dig,
Skolkuratorn kan du vända dig till också. Det jag menar är att lyckas skolan inte göra så mobbningen upphör eller rättar till andra skolrelaterade problem du upplever, har du all rätt i världen att anmäla dom och dessutom få skadestånd. Det är skolans mål och uppdrag att hålla en miljö där ingen utsätts för sådana saker. Börjar bevisen komma fram att dom misslyckas i sådana punkter, då går det utför dom istället, de måste börja dra i sina resurser då.
Om din skola har olika sjunde klasser som min hade, kan du be om att få byta till en där din kompis finns.
Du ska inte behöva lida genom dessa tre åren och må dåligt, kom ihåg att skolan har dom största skyldigheterna att göra rätt för VARJE elev.

Upp till toppen
Annons: