Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 675 ggr
shia
2018-11-10 22:29

(X) Panik inför träffa klass (1 må)

Alltså… Inte gått i min klass på typ 1 månad snart. (bytte prao v så praoade med 9 a denna vecka så gick med 9 a i skolan när min klass praoade) (v innan lovet) hade lov å praoade då denna vecka) När jag var med 9 a åt jag lite begränsat(endast middag samt lunch under helgen) lovet åt jag varje dag(frukost lunch middag) men så denna prao v… Stället jag praoa på(gymnasieskola m internat) hade frukost(åt) förmiddagsfika(åt) lunch(åt) middag(åt) kvällsfika(åt) på detta typ godis(i snitt 100 g/dag(choklad, kaka osv) samt frasse i to kväll och idag choklad kolapaj samt tosca kaka plus mat… Jag kan typ inte se mina revben tydligt längre utan min magen är typ inte innåtsjunkande utan lite utåt 0 revbenen syns ju men är typ inte tydligt ens om jag drar in magen. Syns då så mkt de gjorde förut när jag andades ut typ, Vägde förvisso 59 förra v(gått ned 1 kg då på 2 v) men känns som jag gått upp 10 kg denna vecka…. Vågar typ inte gåt till skolan på måndag då jag ser ut som en ballong och är typ hur tjocka om helst å kommer få tbx några prov å säkert få ångest över det samt så har vi idrott å sen är jag tbx i min gamla klass med folk jag känner och sen ska jag till kuratorn å tandläkaren på torsdag samt ngt annat då också. Sen v efter har vi muntliga nationella å v efter kemiprov å ngt annat prov säkert å sen börjar vi flytta å kmr då ha ont om tid för allt som knappt tiden räcker till för nu osv.. Samtidigt som jag "mått bra" ngn vecka ny tror jag. Eller helt enkelt för dåligt för orka ta tag i ny bantning… Spytt någon gång under lovet men sen häromdan började jag blöda näsblod å hosta blod så ej gjort sen dess. Trts jag ätit normalt har jag typ iaf början på v varit dåsig å typ svimfärdig i bland(bättre nu) Jag har bara typ panik nu så förlåt om jag stör ngn…

Annons:
shia
2018-11-10 22:35
#1

Sen tydligen har vi bytt platser i klassrummet å kmr ha en engelska redovisning på fredag om Irland. (när jag var med A jobbade vi på den andra texten dåd e gjort den) har fullständigt panik då jag inte har ngn aning om vad allt de handlar om å vet inte vart jag sitt å hatar förändrings rp inte veta vad man ska göra

silverfiisk
2018-11-10 22:46
#2

Snälla snälla du, ta kontakt med någon som kan hjälpa dig med dina matproblem och tankar. För det första så är du alldeles för ung för att ens banta och tänka på din vikt, och för det andra så bantar du på helt fel sätt. Du märker ju att din kropp säger ifrån. Ät ordentligt med hälsosam mat och försök att låta bli sötsaker istället för att inte äta alls eller kräkas. Angående din klass så tror jag att du tänker för mycket och oroar dig i onödan. Ta det lugnt så ska du se att allt blir bra. Vet du inte vart du ska sitta så är det väl bara att fråga någon? Vill du inte göra det inför klassen så kanske du kan prata med läraren innan lektionen? Dina lärare är väl medvetna om att du har varit med en annan klass, så dom bör väl tala om vad du har ”missat” under tiden. Försök att inte oroa dig så mycket, det kommer att bli bra.

ThatPie
2018-11-11 08:29
#3

Håller med #2!! Och som en annan person som vet hur det känns med synliga revben och inåt-sjunken mage, ingen kommer tro att du är tjock bara för att du gått upp några kg. Oftast så är det bara en själv som tittar på sig med de linserna. Men som sagt som silverfisk sagt, ta och prata med någon. Vare sig det är en lärare, föräldrar, kuratorn på skolan, sjuksyster eller någon annan vuxen i din närhet. Kan kännas som att det inte är något man behöver eller att de kommer döma dig för det du berättar. Men tro mig, både som person som öppnat upp och pratat om saker och som varit någon mina vänner öppnat upp sig för, de kommer bara vilja ditt bästa vad du än säger. Att bara prata om saker och öppna upp kan även det ibland räcka :)

shia
2018-11-11 20:04
#4

Det sjuka är att det är jag som stöter ifrån alla som vill hjälpa. det är som jag är under vatten, skriker men det hörs inget, ser hur händer sträcks ned mot mig för att hjälpa mig upp, sträcker upp min hand för å ta tag men dras då ned djupare och djupare och blir tröttare å tröttare och längre å längre att simma upp. och när jag väl når botten, grävs sanden bort under mig å faller. 

Jag är bara så rädd för allt.  jag vet att jag egentligen inte behöver säga mer än att jag behöver hjälp så får jag hjälp men jag klarar inte av det. Klarar inte att erkänna för mig själv eller andra hur mkt jag ljugit för folk. det som skär i mig är när jag ljuger och ser hur det sårar människan jag ljuger för, att den förstår jag ljuger men när den säger ifrån / står för sin åsikt om att jag inte mår bra, behöver hjälp osv hoppar jag på den personligen och i värsta fall har jag hotat att berätta för ngn lärare om dens persons problem eller för dess föräldrar om ngt…

jag höll på förlora några av mina vänner i våras. pga detta. var nära v innan praon igen men styrde upp det hela genom låtsas berätta en sanning(som i sig var ännu mer lögn) 

Jag vill bara inte förstöra för andra. jag vill bara försvinna. och det skrämmer mig…

vill bara skära mig. men  hållt mig ren 3 veckor.

shia
2018-11-12 22:49
#5

This Day…. Vart precis som jag förutspått…. Kostade mig 20 nya skärsår under lunchrasten vilket gör mer ångest för idrotten imorgon då jag inte vet hur jag ska göra då dessa är nya å alla kan se de inte är gamla då de är på annat ställe. Tror jag bröt ihop typ 4 ggr idag varav en mitt i klassrummet(vart en längre panikattack efter ångesten å de. Satt 40 min efter lektionen å skaka grät ville dö men inte förstöra allt bra. Slutade då med jag skärde mig själv och efter det 10 min av ångest innan jag till slut lugnade ned mig till priset av att jag var helt slut och trött och orkeslös.

shia
2018-11-12 22:50
#6

Vill verkligen inte till skolan imorgon… But I have to unfortunatelly….

Annons:
[EM_L]
2018-11-17 22:20
#7

Shia! Du måste ta emot den hjälpen du kan få!

Oavsett hur du känner dig.

Låt dina vänner hjälpa dig. Ta tag i handen som dem räcker dig.

Du behöver inte vara rädd för allt.

Det finns personer som vill dra upp dig från djupet. Som vill hjälpa dig.

De står bakom dig när du möter din rädsla. När du botar din rädsla. Så ska de stå där för dig. Det finns inget du behöver vara rädd för.

Trots att jag och du aldrig har träffats, Du vet inte vem jag är.

Jag vet inte vem du är, men jag står där för dig. Jag är där för oavsett hur rädd du är.

Gör det som får dig på bättre tankar. Gör saker som gör dig mindre rädd.

Du, tänk inte på din vikt! Beroende på hur lång du är så borde du inte alls gå ner i vikt.

En liten text jag kom på nu, till dig och andra som har det svårt.

Du är långt ner i djupet.

Vattnet drar ner dig. Du kämpar för att komma upp.

Du slits mellan personer och dig själv.

Kedjorna du har,

stramar hårt runt dina armar, dina händer.

Du sjunker ihop, du skriker på hjälpen.

Men ingen hör.

Men, det finns de som bör

De som bör höra dig.

De upptäcker dig, du får lov o skrika hur mycket du vill.

Du får svära hur mycket du vill.

Du får gråta hur mycket du vill framför de som inte har hjälpt dig.

De inser, hur fel allt var.

De ber om förlåtelse.

De vill hjälpa dig.

Du kanske inte tror på det.

Men hjälpen finns där för dig.

Ta tag i deras händer.

Låt dem dra upp dig till ljuset.

Du ska veta att det finns de som älskar dig.

Du måste lära dig att älska

_DIG SJÄLV!
_

Upp till toppen
Annons: