Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 913 ggr
Attix & Turbo
2018-11-12 23:15

Tillväxthormoner , känner mig ful

Jag känner mig värdelös och ful.. Jag går i 7:an , ska fylla 13 i december. Jag är bara 1,44 cm, inga bröst osv… känner mig onormal o ful! Men man måste skriva ut tillväxthormoner och vågar inte fråga min mamma om det. Det hjälper nt om ngn skriver typ "du är fin som du är.. blablabla…" för jag är inte det! Kan någon hjälpa mig behöver få tag i tillväxthormoner på något sätt…

Annons:
Sindri
2018-11-12 23:32
#1

Tillväxthormoner är inget som din mamma kan påverka någon läkare att skriva ut. Det måste göras utredningar och prover först om du verkligen har brist på hormoner.

Det är verkligen så olika hur vi utvecklas och hur lång tid det tar. Egentligen tycker jag det är synd att många tjejer har så bråttom att bli kvinnor. Det finns nackdelar med det också.
Jag förstår dock din oro och längtan, jag tycker att du skall gå till skolsköterskan och prata om hur du känner. Om du verkligen tycker att du har ett problem och är verkligt orolig så nöj dig inte med  att hon säger att alla är olika. Stå på dig om att få göra ett test.

Funkar det inte med skolsköterskan så ta reda på om det finns en ungdomsmottagning där du bor
https://www.umo.se/hitta-mottagning/

Klart att din oro skall tas på allvar, men antagligen så är det bara att vänta.
Kan tillägga att jag var absolut sist i klassen att få bröst och bh - men när de väl kom blev de snabbt större än alla andras, större än jag hade velat, och det är inte så roligt det heller.

molam
2018-11-12 23:56
#2

Du är bara 13 och lånt ifrån färdigväxt, tro mig du kommer få dina önskade bröst (trots att dom är en f***ing pain in the ass) och du kommer bli längre =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

grae
2018-11-13 05:07
#3

Jag var 149 cm i 7an. När jag började ettan på gymnaiset så var jag 164 cm :)

Travis D
2018-11-13 07:39
#4

Nu när jag började 7an är jag 175cm, alltså väldigt lång för min ålder. Har alltid känt mig fulare än mina vänner, eller mina föredetta vänner, har dock fått ganska stora beöst men det är inte så jätte kul alltid :) Hade en kompis som är 140. Nästan inga vänner har fått bröst så känn ingen brådska med att utvecklas fort för det tar tid. Särskillt mensen hade gärna fått vänta för mig ;)

molam
2018-11-13 08:02
#5

När jag gick i sjuan kunde jag fortfarande ha kläder i 134-140 xD mina småsystrar som är 10 respektive 11 har större storlekar xD, jag har alltid varit liten är nu 24 år gammal 159,5, men har bröst for days, ska fö försöka förminska dom, sååå jag skulle nog säga att du nog inte har träffat puberteten riktigt ännu, och till sommaren sticker du nog iväg på alla fronter =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

KentHjärta
2018-11-15 09:39
#6

Följer du kurvan ser jag inga problem. Alla kroppar ser olika ut och utvecklas olika snabbt. Jag blev bara 152cm lång för mina 20 år vilket genetiskt har att göra med min far som är 159cm. Förväntades inte att bli så mycket längre men det innebär inte att jag har brist på hormoner och behöver växa till mig

Annons:
Upp till toppen
Annons: