Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 825 ggr
powerade
2018-11-18 21:28

kläder

Vart brukar ni shoppa kläder?
Nu börjar ju vintern komma och jag har inte så många långärmade som jag önskar så skulle vara bra med lite tips vart man kan söka!;)

Annons:
Loka03
2018-11-18 22:20
#1

Långärmade tröjaor finns lite var som helst. Men second hand är alltid bra både för miljön och samhället. Jag brukar alltid hitta kläder på t, ex stadsmissionen mm och de brukar oftast anpassa sina klädval efter säsong. Men om du är ute efter en vanlig långärmad tröja så är Monki eller HM helt ok. :)

Are humans real?👽👽👽

[HästTokigTjej]
2018-11-18 22:48
#2

Tycker precis som #1 mycket om att shoppa second hand. Om man är ute efter nåt speciellt kan det ju vara lite svårare att hitta d, men det blir iaf mycket billigare och bättre för miljön. Dessutom så blir, i alla fall jag, sååå glad o nöjd när jag lyckas hitta ett ”fynd”. XD Annars brukar jag mest köpa kläder från rätt ”basic” märken som hm, zara… Köper även lite på nätet ibland, då jag tycker d är skönt att kunna sitta hemma och titta på kläder, haha. Brukar oftast köpa från typ bershka eller liknande i så fall :))

powerade
2018-11-18 23:43
#3

Är inte ute efter något speciellt men neutrala tröjor. Inte ens tänkt på second hand ska nog åka å kika om de finns nått under veckan kanske. Använder ofta kläder i stall å med katten så "fin kläder" har jag kanske 3 tröjor men dom Används ju ALDRIG. Men tar gärna emot fler förslag :)

akvarium123
2018-11-19 07:48
#4

Jag brukar gå till vår lokala klädesbutik och köpa kläder där för att dels värna om våra lokala butiker att man väljer dom framför de stora kedjorna som HM osv. Sedan tycker jag ju om märkeskläder så jag brukar köpa från något av dessa märkena; GANT, Ralph Lauren, Hugo Boss, Björn Borg, J. Lindeberg, Calvin Klein. Det är de märkena jag brukar köpa ifrån. Det kan även bli så att jag handlar via BestSecret vilket verkar vara en bra internetbutik som säljer de flesta märkena med stora mängder rabatter, uppemot 80% rabatt.

BlåPastell
2018-11-25 19:46
#5

Second hand har alltid något. Gäller bara att hitta det först.

Annars kör jag på H&M då jag inte hittar alltid vad jag behöver på SH och de har till ett pris jag klarar av och kläder som faktiskt passar.

https://www.youtube.com/channel/UClGM27x5NbIO8ODd7aW5I9Q?view_as=subscriber

powerade
2018-11-25 20:47
#6

Var på secondhand men dom hade INGET klädesplagg som var det jag ville ha. Hittade en tröja på gina i helgen efter att kollat på h&m lindex cubus kappahl veromoda bikbok. Ja typ dom vi har:(

Annons:
[HästTokigTjej]
2018-11-25 21:20
#7

#6 Vad tråkigt att du inte hittade ngt second hand. Vet ju inte vad för butik du gick till, men det kan ju ta ett tag att hitta någon som säljer kläder i ens stil. Första gångerna jag shoppade SH hittade jag inte heller så mkt, kanske nåt plagg här o där, men nu (när jag lärt mig vilka butiker som är bra) kommer jag nästan alltid ut med en full kasse XD Sen gäller det ju att ha lite tur också, vissa gånger hittar man helt enkelt inte något, men förlora inte hoppet för det :)

Xseros
2018-11-25 23:24
#8

Sen på sh får man ju inte vara så kräsen heller. Våga testa något nytt!


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

powerade
2018-11-26 14:53
#9

Fanns mest bara koftor eller blusar inte ens i närheten av en tröja jag vill ha. Eller jo hittade en men det måste ha varit en klänning för den gick till knäna. Kanske får åka dit igen senare och hoppas på mer tur. Sen var det sorterat efter färg:/ hade gärna sett att det var sorterst efter storlek så man vet vart man ska vara och leta såg mest kläder i storlek L

akvarium123
2018-11-26 16:00
#10

#6 Vore perfekt för mig haha! Är inte bra för min ekonomi att gå omkring och shoppa för flera tusen. Även fast att det händer ganska så ofta hehe😂

Men synd att du inte hitta några. BestSecret vill jag tipsa om igen. Finns massvis av kläder (märkeskläder) framförallt för mycket billiga priser hela tiden. Uppemot 80% rabatt. Men kanske inte intressant. Hör av dig annars via PM!

[Tuulikki]
2018-11-27 07:52
#11

Jag jobbar i en second hand-butik och kan intyga att det är lite av ett lotteri vad som finns inne, haha. Och när vi sorterar kläder hänger vi ofta ut i butiken efter säsong (dvs inga korta linnen nu till vintern t.ex) men andra butiker gör kanske olika. Nästa gång du är inne i en SH-butik kan du kanske fynda mängder, och gången efter det inget alls. Men jag förstår absolut att det är lite frustrerande haha. Särskilt att de inte hängt kläderna i någorlunda storleksordning.

VeilofElysium
2018-12-03 19:36
#12

Nelly.com  gillar jag vad gäller nätet och Zara och River Island när jag är i Stockholm och shoppar. Är iofs inte tonåring längre men tycker de brukar ha snygga kläder. Även på HM kan man hitta riktiga kap!

KentHjärta
2018-12-03 23:37
#13

junkyard och add9 är mina favoriter

Annons:
akvarium123
2018-12-04 13:52
#14

Förresten kom jag på att Zalando finns ju även det🙂 Har däremot aldrig beställt något därifrån men kanske finns andra som har några egna tankar kring det företaget.

Upp till toppen
Annons: