Annons:
Etikettövrigt
Läst 640 ggr
[Svea&Sabina]1
2018-11-27 15:39

Otur

Hej! Jag är en tjej på 16 år och har alltid otur. När jag ska göra saker eller ser fram emot något kul så vänds det alltid till besvikelse. Tillexempel för några veckor sedan skulle jag skaffa en kanin och vi skulle hämta honom på kvällen, men 1 timme innan vi skulle åka så ångrade säljaren sig och ville behålla honom. Jag har otur med alla mina kaniner, alla är sprattliga och svårfångade. Jag skulle börja ta hand om hästarna i stallet på fredag men det finns redan personal, så dom behöver inte hjälp. Jag orkar inte ha det såhär. Världen är vänd mot mig, jag har alltid otur. Sen jag började gymnasiet (3 månader sedan) så har allt gått skit för mig. Det är som att skolan ger mig otur och vill mig illa. Jag vill inte dö men jag vill inte leva. Jag har helt enkelt otur med allt! Fy vad jag är less på allt..

Annons:
Xseros
2018-11-27 16:01
#1

Alltså, tänk på hur mycket du inte har otur med och fokusera på det! Du kunde ju inte kommit in på Gymnasiet alls, dina kaniner kunde ha dött direkt. Fokusera på det du inte har otur på och var tacksam för det istället för att klaga på det du har otur på.


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

[Svea&Sabina]1
2018-11-27 16:20
#2

#1 Det är inte lätt när man blir besviken och vill dö 2 gånger i månaden. När jag ser fram emot någonting så blir jag supertaggad och lycklig, men varje gång blir det inte som tänkt och jag blir sjukt besviken.

Tissetass
2018-11-27 17:10
#3

Funderat på och gå och prata med någon? Kurator eller någon du har förtroende för? Du behöver bryta det du är i innan det blir värre sen är tonåren en jobbig tid  och det gör ju inte saker bättre stor kram

-Aida-
2018-11-27 18:01
#4

Sprattliga och svårfångade kaniner är inte otur, det är i allra högsta grad normalt för deras art och därför är det svårt  att träna dom till att bli burna och inte sprattla.

Du kanske kan börja med små saker istället för att fokusera på de större som gör dig besviken. Börja med målarböcker att färglägga exempelvis.
Annars håller jag med föregående om att prata med någon kurator eller liknande som kan ge perspektiv på saker.

Upp till toppen
Annons: