Annons:
Etikettom-ifokus-sajten
Läst 501 ggr
Corgitok
12/5/18, 7:07 PM

Reagera mot haters

Efter att jag valde att avsluta min vänskap med en person har hon känt ett starkt hat mot mig, medan jag gått vidare. Jag blir dock störd av att jag känner att hon vill mig illa. Hon har fått lärare att prata med mig, hon ger blickar pratar passivt men odiskret illa om mig med människor från klassen och folk jag aldrig talat med.

Idag frågade läraren varför vi uppfattar killar som mer kåta än tjejer trots att det inte är så. Mitt svar var att det kan vara för att killar är mer öppna gällande porr, det står om våldtäkter i tidningsartiklar och så tjejer ofta blir stämplade som billiga om de ligger mycket medan killar anses som kungar. Då blev hon och hennes vänner riktiga arga, kanske för att just jag sa det.

Hörde saker som "jävla idiot, har hon inget smart att säga kan hon hålla käften", folk höjde rösten och tyckte jag har fel och jag såg henne peka finger utan mening att jag skulle se. När jag hade en presentation inför klassen skrattade hennes vänner åt mig.

Min kompis (de går i spanska tillsammans) frågade om hon känner mig . Direkt sa hon saker som att jag är en tönt, e konstig, "wtf hänger du med henne? mm, vilket hon och personerna jag ej känner sa. Min exkompis vänner blickar förresten mig ofta, och känner inte ens dem.

Hur ska man reagera i min situation? Saken är den, dem gör detta passivt, inte rakt mot mig så det är svårt att reagera utan att se dum ut. Tycker detta är omoget, och håller man inte med mig bör man inte förnedra mig, då bör man bara förklara sin egen åsikt utan att visa aggressivitet. :/ 

Vad tycker ni? Samtidigt som jag inte vill bråka vill jag inte bli nedtystad.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Calcifer
12/5/18, 7:12 PM
#1

Jag skulle ignorera det, om någon annan säger nåt till dig om att hon snackat skit om dig t:ex, så kan du ju förklara att det inte ligger till så. Men det låter barnsligt, och om hon är så fånig att hon håller på så där så finns det nog inte mycket du kan göra för att få henne att sluta.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Corgitok
12/5/18, 7:14 PM
#2

#1 Mm, har använt den metoden men det får dem att tro att dem kan fortsätta. Som om jag inte märker av vad dem gör :/

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Calcifer
12/5/18, 7:16 PM
#3

#2 Fast även om du skulle säga nåt tror jag att de skulle vara av uppfattningen att de kan fortsätta ändå. Din fd vän verkar ju tro att hon har någon jättebra anledning till att vara arg på dig, och tycker sig säkert ha rätt att hålla på så här för att du gjort något "fel". Även om du skulle säga ifrån till henne tvivlar jag på att hon är mogen nog att lyssna på rim och reson, tyvärr. Då brukar det enklaste man kan göra helt enkelt vara att ignorera.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: