Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 968 ggr
unicarl
2018-12-05 19:12

För kort och för smal

Hej, hoppas ni alla som läser detta har haft en bra dag!

Jag har skrivit ett inlägg om detta förut men jag blir så fruktansvärt irriterad. Jag har alltid varit kort och "smal" och är fortfarande det. Jag är i nuläget 15 år, 156cm lång och har i princip pinnar till armar och ben.  Anledningen till att jag tar upp detta igen är för att jag till hösten börjar gymnasiet och jag tycker själv att jag ser ut som om jag är 12 år gammal. Hatar det! Jag vill inte gå in på en gymnasieskola för att folk sedan ska kolla ner på mig för att jag är liten och kort samt inte sminkar mig osv. 

Dessutom har niorna avslutningsmiddag innan sommarlovet och trots att det är väldigt lång tid kvar till dess så har jag redan börjat leta efter klänning. Jag vet för det första inte vart jag ska hitta en klänning som inte ser pösig och konstig ut. Och jag tror dessutom att om det är någon fler här som har smala ben så kan de relatera till att om ma har fel klänning ser det ut som om man har pinnar till ben. 

Jag hatar min egen kropp för jag är för liten för min ålder.

Var bara tvungen att skriva av mig. Hoppas någon här har liknande erfarenheter.

  • Redigerat 2022-09-14 23:16 av vendelay
Annons:
ThatPie
2018-12-05 20:33
#1

Jag känner väldigt igen mig i att vara så smal att armar och ben ser lite ut som pinnar, är dock lite åt det längre hållet. Men det gör nästan bara att jag ser ännu smalare ut. Jag känner många som är under 160 cm i varierande kroppstyper och tycker inte att någon av dem ser ut som 12. Oftast är det så att när man ser på sig själv ser man bara allt man ogillar och skulle vilja ändra på ”jag skulle vilja vara längre, ”jag skulle vilja ha tjockare hår”, ”mina öron är för stora” mm, men andra ser oftast inte dessa saker. Om det vore så lätt skulle jag säga: försök bara tänka positivt!!! Ingen kropp är ful eller dålig. Men det är inte så lätt att ändra sin syn på sin kropp. Det tog mig ett bra tag att bli bekväm i hur jag ser ut, det blev lättare desto äldre jag blev. När det kommer till klänningar så tipsar jag om med mer en mer slank siluett, något längre brukar även göra att benen inte ser lika tunna ut. Då klänningen, och dess siluett, då tar upp mer av ens uppmärksamhet :) är i alla fall vad jag tycker, men finns säkert någon som vet bättre

shia
2018-12-06 13:43
#2

Hinner inte skriva så långt. Men 😂 du behöv nog int vara orolig för å vara kort osv till gymnasiet. Är kompis med två st i åk 2 på natur. (går själv i nian å är lång) de båda är kring 160, varav den ena av den lite tunnare. Men de är inte alls korta i deras klass. Tror de sa de kortaste är mellan 145-155 men de var som normalt. Menar jag jämfört med mina kompisar jag är 179, är väl längre i klassen men finns många i min längd å många korta. Det är klart, vi bruks skoja ibland om att nr de fyll arton nästa år kmr de behöva visa leg osv medans jag bara kmr kunna gå in 😂

[HästTokigTjej]
2018-12-07 07:10
#3

Ville bara säga att jag verkligen känner igen mig. Jag är 14 år och 164 cm, vilket kanske inte är såå himla kort, men är ändå absolut kortast i min klass. Jag är också väldigt smal, och går inte upp i vikt oavsett vad jag gör. Räknade ut min BMI, och den ligger på 16,3. Vanligtvis är under 19 undervikt, men i tonåren antar jag att man tänker att kroppen inte riktigt hinner med när man växer mycket på längden… något jag inte riktigt har gjort då då, men men. Så jag räknas inte som underviktig, men det ser ju fortfarande typ ut så. Mina armar är värst, så jag går typ alltid med hoodies, eller tjocktröjor. Vill inte ens gå till skolan utan en kofta på sommaren. DDX

LinneaWik
2018-12-09 20:37
#4

#0 känner sååååå mycket igen mig… är också smal och kan inte göra nått åt det! Skitjobbigt! #3 Har också jättelågt BMI, räknade ut till 14 :/ så du är inte ensam haha

silverfiisk
2018-12-09 20:51
#5

#4 Om du har så lågt BMI så tycker jag att du ska kontakta en läkare eller dietist.

LinneaWik
2018-12-09 21:28
#6

#15 vi gjorde det och han sa att det inte var någon fara, bara att jag skulle äta mer men om jag gick ned i vikt så behövde jag gå dit igen. Blev så rädd för att behöva gå dit igen så jag gick upp typ 4 kg haha så tror inte jag har så lågt längre, det var typ ett halvår sedan eller mer idrk.

Annons:
silverfiisk
2018-12-09 22:14
#7

#6 okej, vad bra :)

LinneaWik
2018-12-24 19:18
#8

#7 :)

Upp till toppen
Annons: