Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 609 ggr
Oklartliv123
12/11/18, 11:43 PM

(X) mår sisådär...

Hej. Första inlägget för min del.. Hej ännu en gång. Vet inte riktigt varför jag skriver detta men är inne i en sådan sjukt mörk period just nu och att somn för evigt lockar.. Vet inte vad jag ska göra längre. Vill inte dö men vill inte leva såhär längre..

Annons:
Själshjärta
12/12/18, 10:30 AM
#1

Det kan kännas riktigt olidligt när man mår så dåligt och inte vill leva på det sättet längre, men ge inte upp! Du är inte ensam med att ha en mörk period - jag vet hur det känns och jag vet den där känslan av rastlöshet när det känns som att det aldrig kommer att bli bättre. Jag är också inne i en sådan period just nu och jag vet att det ibland är svårt att hålla hoppet levande, men det är viktigt att man orkar göra det. När det kommer hopplösa perioder får man stå ut tills hoppet kommer tillbaka… men jag vet också att det är mycket lättare sagt än gjort. 

Kämpa på, Oklartliv123! 🌺 Jag är säker på att ditt liv har mycket gott att ge dig i framtiden. Just nu får du samla all styrka du har och visa den mörka perioden att du är stark nog att ta dig igenom den!

Welcome to the Black Parade

[134643]
12/12/18, 6:13 PM
#2

Att inte vilja leva som du gör just nu, är väldigt mycket bättre än att inte vilja leva alls. Håll kvar vid den känslan, och fundera över vad du kan göra för att förändra ditt liv till något du vill leva. Det är något du kan behöva hjälp med, har du pratat med en skolkurator? Eller något på UM kanske? De brukar vara duktiga, och om de inte de kan hjälpa dig så kan de skicka dig vidare till någon som kan.

Det är lätt att fastna i mörka perioder, men tro mig när jag säger att det är bättre att kämpa. Göra saker som du tycker är roligt, se till att äta ordentligt, sov tillräckligt, rör på dig. Klarar du inte av att göra de sakerna är det definitivt dags att skaffa hjälp.

Ta hand om dig, och jag vet att det låter klyschigt - men det blir bättre. Även om det inte känns som det just nu❤️

Oklartliv123
12/13/18, 4:41 PM
#3

#2 jag försöker sova o äta o allt sånt men det är svårt.. Känner att jag är påväg in i nån ätstörning o sover knappt något.. Rör dock mycket på mig så det är ju bra.. Men vet inte. Känns inte kul längre

[134643]
12/13/18, 6:50 PM
#4

#3 Gå och prata med någon. Lättast är antagligen er skolsköterska/kurator eller ungdomsmottagningen.

Travis D
12/13/18, 7:14 PM
#5

du kan ju inte sporta om du inte äter eller sover? Då ber du ju om att få anorexia eller nåt..?

BokDuvan
12/13/18, 11:06 PM
#6

#3 tycker det är bra att du är aktiv, då får du bland annat endorfiner osv, men försök att hitta de små sakerna i vardagen som får dig glad. Det kan vara att hjälpa någon med ett svårt mattetal eller bara få en komplimang, håll fast vid det så kanske det får dig att må lite bättre. Och prata med någon och få hjälp

Annons:
Upp till toppen
Annons: