Annons:
Etikettövrigt
Läst 658 ggr
Joel95a
12/15/18, 12:26 AM

År 2000

Hur är tonåren idag? Man får ju höra i medier, public service, alternativa medier och sociala medier att det blivit tuft i grundskolan

Annons:
Travis D
12/17/18, 6:29 PM
#1

För jobbig.. " if you're stressy and depressyr and your life is kinda messy klap your hand' *alla klappar händerna * Mycket drama, nät hat, ingen har respekt för någon känns det som -.-

Xseros
12/17/18, 7:04 PM
#2

Av döma på ditt användarnamn är du 95a, tror inte att det var så annorlunda då som det är nu. skillnaden är väl att folk sitter med mobilen och snapchat istället för ett gameboy advance med pokemon ruby. Självbilden har nog fallit en del som #1 säger. det är nog dock typ samma sociala klimat som det var runt deccennieskiftet.


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

akvarium123
12/18/18, 2:37 PM
#3

Jag tror allt handlar om kring vilken skola och klass man går i. Så det är nog väldigt olika kring hur ungdomar är idag. Personligen så tycker jag att vi är väldigt sociala i våran klass medans vår paralellklass har ständigt uppe sina mobiler. Så som sagt det är nog väldigt olika detta kring hur folk är.

BokDuvan
12/18/18, 11:23 PM
#4

Hållet med #3 på min skola blir det jobbigt om du gör det jobbigt för dig själv. Vi planerar själva när vi jobbar med varje ämne och i vilken takt, när det ska redovisas osv i språk o matte, resten av ämnena är styrda med deadlines, om du inte jobbar med uppgifterna i skolan får du antingen stanna kvar efter och jobba, eller jobba extra hemma. Om du jobbar på bra och håller dina deadlines behöver du alltså inte ta hem arbete och du är på så sätt läxfri. Vi tar mycket ansvar över våra studier och har en nära relation med en handledare som kan hjälpa oss att prioritera och med olika strategier, tycker det funkar jättebra.

Upp till toppen
Annons: