Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 749 ggr
Lucifer.666
2018-12-17 00:17

Felaktigt betyg?

Min idrottslärare har gett mig ett C i betyg (även i alla kunskapskraven). I orientering lovade hon mig ett A och i dansen fick jag och min kompis inte byta grupp (trots att de andra tjejerna bytte hej vilt). Sedan var hennes motivering om dansbetyget extremt oklar och när jag ville diskutera vidare sa hon ”nej. Jag tänker inte prata med dig jag har sagt allt jag har att säga”. Vet inte vad jag ska göra. Man kan ju inte överklagar betyg i Sverige liksom, men de tillhör mina rättigheter som elev att få veta grunden bakom de satta betyget. Hon ogillar verkligen mig och är extremt dryg. Snälla ge mig några tips ;(

Annons:
JoannaLi
2018-12-17 01:31
#1

Hör av dig till rektorn och be om ett möte med denne och läraren för att diskutera betygsättning, och hur du känt dig bemött! Det är jätteviktigt för rektorn att veta sådant om sina lärare.

MonicaLagerquist
2018-12-17 08:04
#2

Ja via rektorn är nog enda sättet.

Stolt ägare till fem La permer

[Maria0303]
2018-12-17 20:50
#3

Du kanske kan skriva ett mail till läraren ifall du inte vill kontakta rektorn…

Lucifer.666
2018-12-18 11:03
#4

#3 det är antagligen bäst, annars kmr jag få en panikattack lol

[Maria0303]
2018-12-18 11:08
#5

Ja men precis, och läraren får gott om tid att formulera ett informativt svar. Skriv gärna hur det gick!

Calcifer
2018-12-18 13:18
#6

Jag tycker nog också du ska kontakta rektorn helt enkelt. Men sen finns även risken att du tyvärr måste acceptera det. Jag fick G i en kurs på gymnasiet för att läraren vägrade läsa de två informativa uppsatser jag fått godkänt av honom och rektorn att skriva istället för att göra ett prov då jag hade godkänd sjukfrånvaro i några veckor där provet låg. Jag pratade med rektorn efter att läraren sagt "nä, dem läser jag nog inte, du får G" men hen ryckte på axlarna och gjorde ingenting.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
LinneaWik
2018-12-19 13:16
#7

Be dina föräldrar skicka ett argt mejl, det brukar hjälpa hahaha! Eller det funkade iallafall för min kompis. Hon skrev till slöjdläraren och även till rektorn. Det kom då fram att hon favortiserat eleverna och gett dåliga betyg till folk som skulle ha typ A för att dom var fula!? Helt sinnessjukt men hon blev sparkad sedan och nu har vi bästa slöjdläraren Pelle!

Lucifer.666
2018-12-20 00:52
#8

#5 hon sa väl inte så speciellt mycket mer än vad hon tidigare gjort, men jag orkar inte bry mig länge. Eftersom att hon är min mentor vill jag inte dra igång värsta kriget heller (plus att min ångest inte tillåter det)

Oklartliv123
2018-12-20 16:28
#9

.

Upp till toppen
Annons: