Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 671 ggr
akvarium123
2018-12-19 10:40

Jullov!

Hej!

Äntligen har vissa av oss nu fått jullov medans andra får vänta ett litet tag till😉

Själv så har jag min första lediga dag idag från skolan!

Jag önskar er alla en fantastisk god jul och ett gott nytt år! 

Tänkte även att vi kunde ha typ så att man kunde tipsa varandra i detta inlägg kring vad man kan göra under lovet och andra frågor och tips man har🙂

Återigen God Jul och Gott Nytt År😎

Annons:
akvarium123
2018-12-19 10:46
#1

Själv har jag planerat att gå på bio någon dag denna veckan och shoppa någon senare gång än så länge. Men det kommer antagligen fler saker jag ska göra🙂

Sune vs Sune ska jag kolla på. Har någon sett den? Och var den bra?

[Svea&Sabina]2
2018-12-19 11:47
#2

Jag får jullov imorgon 😊

Loka03
2018-12-19 12:13
#3

Jag har haft jullov sen i måndags. Men jag har läst mycket. Jag tänkte också gå på Bio någon dag. :) Men annars så kan man gå friska vinterpromenader, gå på julmarknad, om man bor i Stockholm så är Gamla Stan väldigt fint just nu med all julkänslan och snö. Man kan också låna en bra bok eller gå ut och fota naturen. Gå på museum eller fika. Ja det finns egentligen massa saker att göra. Man får vara lite påhittig! :) Hoppas ni alla också får en fin Jul och nyår! :) ❤️

Are humans real?👽👽👽

akvarium123
2018-12-19 12:43
#4

#3 Jag läste ut en hel bok denna helgen faktiskt så fler böcker lär det inte bli på ett tag (315 sidor) men när man väl är inne i en bok så är det ju så mysigt! Men jag har tänkt att beställa fortsättningen av boken snart. Kanske efter julafton nån gång. Men då kanske biblioteket har stängt?? Är ingen bokmänniska egentligen men gillar vissa författare😃

Loka03
2018-12-19 12:58
#5

#4 Haha jag med! Jag läste ut andra boken av Cirkeln på två dagar(den är nog 500 sidor) haha! Samma sak när jag läste Harry Potter. Då tog det bara en och en halv vecka att läsa ut 1000 sidor haha! Här hemma kallas jag oftast för bokslukaren :) Har du läst Cirkeln, Eld och Nyckeln? Om inte så borde du göra det. Det är en jättebra bok trilogi! Ungdom och magi i samma! :)

Are humans real?👽👽👽

Xseros
2018-12-19 13:01
#6

Vi får jullov på fredag. Imorgon är den årliga juldansen med jenka, bugg, vals och annat som typ alla hatar (fast inte jag)


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Annons:
Linnea0001
2018-12-19 13:33
#7

Har åkt upp till fjällstugan och ska åka skidor och fota,

BokDuvan
2018-12-19 14:51
#8

#5 om du är bokslukaren så är jag bokmonstret som äter upp böckerna samma dag jag börjar läsa. Om det är en bra bok så sträckläser jag vilket tar typ 4 timmar om det e 300 sidor typ, men annars läser jag bara sporadiskt och då o då. Har som mål sedan 2017 att läsa 12 böcker om året minst då jag nt haft supermkt tid att göra det, har helt enkelt slutat med läsningen vilket verkligen är så tråkigt. Kollar oftare på tvserier än läser :)

akvarium123
2018-12-19 16:01
#9

#5 Den har jag inte läst. Men kanske ska läsa den ifall den är så bra🙂

#6 Då har vi ungefär samma sak här fast vi har det på Lucia. Det är bland det värsta man gör på skolan då man övar på idrotten en hel termin på att bara dansa danserna. Det är ju ett par stycken när det är lite mindre än 20 st danser att lära sig…

Men man slipper iallafall en vanlig skoldag brukar jag tänka😉 

#7 Vad kul jag ska till fjällen och åka skidor om typ 8 veckor. Ska bli jättekul! Tycker däremot alltid det är obehagligt att åka sittlift då jag tänker att den kanske slutar fungera också får man stanna där uppe i -10 grader i en hel natt. Haha vilken livlig fantasi jag har men det är sådan jag är😃 Någon annan kanske känner lite samma sak??

shia
2018-12-19 17:51
#10

får jullov efter imorgon :) var ledig igår dock. men tog mig till skolan idag. ska själv vara mkt i stallet, och baka :) och måla å packa upp flyttkartonger. sjukt fort man vänjt sig vid nya huset dock haha.

Själshjärta
2018-12-19 18:24
#11

Trevlig tråd! Trevligt att se andra bokslukare här också. 😃

Jag får jullov på fredag. 👍

#5 Jag känner igen mig i det där att bli slukad av Harry Potter-böckerna och bara måste läsa dem. De är fantastiska! 😃

Welcome to the Black Parade

[EM_L]
2018-12-19 18:43
#12

Skolavslutning den 21 alltså nu på fredag! Dock så stannade jag hemma igår och idag för att jag haft ont i huvudet och är små sjuk….

Och så är vi lediga imorn! Hoppas jag är frisk till fredagXD

Linnea0001
2018-12-19 19:57
#13

#9 jo jag tycker det är lite obehagligt. Men precis här där jag åker slipper jag sittlyftar

Annons:
akvarium123
2018-12-19 20:25
#14

#12 Hoppas du mår bättre på fredag!

#13 Vad skönt då att jag inte är helt ensam! Och vad skönt att slippa dom för dig🙂 Sedan så tycker jag väl inte att detta gör mig mer peppad på att åka sittlift. Mycket tragiskt att detta skedde men som tur är så tror jag inte det var någon mer allvarlig skada som någon fick men ändå!

Här kan ni se klippet:

javascript:nicTemp();

akvarium123
2018-12-20 13:53
#15

Idag blev en riktig slappade på morgonen. Vakna 10 av att mamma stormade in och väckte mig. Efter det blev det till att köpa de sista julklapparna för i år. Egentligen skulle jag varit med på ett julklappspel med släkten men jag har tackat nej till det då det kosta alldeles för mycket för något man kanske sedan inte vill ha. 400 kr är det inte värt för mig iallafall🙂 Att ta från egen ficka. Skulle ni gjort det??

BokDuvan
2018-12-20 14:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Får visserligen inte lov förrän img men vi spenderade dagen med klassen i hkk salen och gjorde pepparkakshus från grunden!

JuliaMG
2018-12-20 14:31
#17

Jag fick typ jullov igår, men är på skolan idag också tillsammans med några andra som ligger efter i skolan. Jag är i fas, men försöker starta upp en kompisgrupp på skolan, så har varit och bollat idéer med några lärare osv! Det är bra med en tråd för idéer på vad man kan göra under lovet. Själv är jag en sån där konstig person som inte riktigt gillar lov. Jag vill ha sällskap från mina klasskamrater och fortsätta med mina rutiner haha! Mina planer för att få tiden att gå är att hitta några nya böcker att lyssna på (har inte läst en enda bok frivilligt på minst fem år, men efter att min lärare tipsade om gratis provmånad på adlibris för att plöja den obligatoriska deckaren är jag såld! Har lyssnat klart fem böcker på mindre än två månader! Varav Hunger Spelen utan tvekan tar hem priset av bäst hittills!). Jag ska även försöka skriva på min roman. Kanske skissar lite igen (var typ fyra månader sedan. Jag har mina perioder, om man säger så haha). Med kompisarna har jag bland annat planerat in att vi ska göra ett pepparkakshus! Det kommer gå hemskt dåligt men det är det som är meningen! XD

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

JuliaMG
2018-12-20 14:32
#18

#16 omg så snyggt! Hahaha det kanske bara är jag som suger på att göra pepparkakshus! xD

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

BokDuvan
2018-12-20 15:02
#19

#18 tackar, min grupp arbetade med det från typ 10:45 till 13:45 utan pauser så det tog sin tid haha

akvarium123
2018-12-20 15:24
#20

#16 Verkligen jättefint gjort av er! Skulle också förresten viljat göra ett eget pepparkakshus från grunden! Vi köper alltid Anna's Pepparkakshus färdigt🙂

#18 Samma här vi förstör alltid vårat pepparkakshus av någon anledning. Eller inte förstör så men vi tar liksom och förstör det med pyntet. Det blir bara för mycket av allting med massvis med glasyr och massvis av nonstop och massvis med skumtomtar och massvis av annat godis man har till.

Annons:
Loka03
2018-12-20 15:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

#16 Snyggt! :) Här är mitt. Jag gjorde dock inget tak, men då kan man ha ljus i så att det lyser upp. :)

Are humans real?👽👽👽

Xseros
2018-12-20 17:33
#22

#16
#21 så himla snygga hus, måste försöka själv…

Dansen gick hyfsad, allt gick bra tills buggen kom då hon jag dansade med bara ville därifrån och inte hade NÅGON känsla alls. Jag som finner det väldigt roligt att bugga tycker det är så himla tråkigt när man hamnar med någon som tror de är en badboll eller något.


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

shia
2018-12-20 18:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

På tal om pepparkakshus, gjorde denna förra året😊

BokDuvan
2018-12-20 18:03
#24

#23 en annan grupp gjorde också eiffeltornet, grymt snyggt ju!

akvarium123
2018-12-20 19:15
#25

#22 Man får vara glad för att det gick hyfsat ändå. Det är ju bättre än att det gick sämst🙂

#23 Wow! Ser verkligen likt ut Eiffeltornet! Skulle så gärna viljat åka till Paris och se det tornet! Får bli när jag blir lite äldre.

akvarium123
2018-12-20 19:17
#26

Får man ens åka ut i världen själv som omyndig?

BokDuvan
2018-12-20 19:44
#27

#26 om du vill se världen, bli utbytesstudent, i åttan hade tio elever möjlighet att ha en holländare hos sig i en vecka och sedan åka dit en vecka, var helt gratis och superkul! Man fick verkligen uppleva landet på ett helt annat sätt än som turist. Rekommenderar det starkt till alla som vill resa

Annons:
BokDuvan
2018-12-20 19:44
#28

Tror dock du kan flyga o så även om du omyndig, min holländare reste t london någon helg så jag antar det.

akvarium123
2018-12-20 19:52
#29

#27 o #28 Tack så mycket för svaret!

[EM_L]
2018-12-22 21:07
#30

Jullov! Så skönt! Och julfirande imorn med pappa, två systrar, en av mina systras sambo och deras son.

Upp till toppen
Annons: