Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 668 ggr
Oklartliv123
2018-12-20 16:29

Vikt

Är 60 kilo mycket för en 13 åring som är 160? Tränar mycket så mycket är muskler men ändå

Annons:
silverfiisk
2018-12-20 16:41
#1

Nej det är inte. Oroa dig inte för din vikt när du är så ung.

Emptymoment
2018-12-21 06:18
#2

Eftersom du tränar mycket är det sannolikt en hälsosam vikt, men det spelar ingen roll vad vi här på iFokus säger om din vikt. Bestäm dig själv vad du tycker :) Det viktiga är att du är nöjd och mår bra, och eftersom du är så pass ung så kan mycket komma att ändras både gällande längd och vikt, så ge livet lite tid!

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

powerade
2018-12-22 00:05
#3

Vill bara säga att alla borde sluta fokusera på vikt. Sikta hellre på att vara hälsosam. Hoppas att fler och fler försöker göra det också. Är ledsamt att se " väger jag mycket " "jag är fet" "jag är smal" det spelar ingenroll sålänge du mår bra fysiskt och psykiskt.

Fattaringenting
2018-12-26 11:58
#4

Jag är 163 och väger 45 och jag tycker det är nästan normalt att vara, om man väger mindre än 43 kg och är 160 är man underviktig och om man väger mer än 56 kg är man överviktig enligt mig och sen max 70 kg så borde man söka hjälp men om man väger 60 kg så behöver man inte gör nånting,

Fattaringenting
2018-12-26 11:59
#5

Jaha, om du tränar då är det ju normalt Va inget

Linn Is The New
2018-12-29 17:08
#6

#4 och #5  Att skriva att 56 kg är övervikt till 160cm är extremt snevridet att skriva.  Hoppas verkligen ingen tar åt sig av den kommentaren.

Alla är byggda olika, har olika kroppsformer. Ingen kan säga om du är överviktig eller inte, det kan endast skolsyster eller en läkare göra. Men jag tycker absolut inte att siffrorna är för höga, speciellt inte för att du tränar.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
Travis D
2018-12-29 17:29
#7

Tror det handlar om mycket mer än längden. Min lillebror är ca 160-165 och han väger 60kg+. Han är 12. Jag är 178 och väger 47kg och är 13. Det skiljer alltså nästan 20 cm mellan oss och 15 kg. #4 tycker jag var väldigt förvirrande. "om man väger mer än 56 kg är man överviktig enligt mig och sen max 70 kg så borde man söka hjälp men om man väger 60 kg så behöver man inte gör nånting". Man behöver inte söka hjälp. Om du mår bra med din vikt och inte är sjuk eller så behöver du inte söka hjälp. Hur du väger varierar ju helt på dig. Min brorsa har massa muskler men också fett. Han spelar nästan bara. Men han mår bra över sin vikt. Egentligen handlar det inte om vad folk som #4 säger utan om hur du mår över din vikt. Någon kan inte säga att du är tjock och över viktig för att du väger 60kg. Om vikten bara handlade om längd skulle väl jag vara underviktig? Men om man bara ska kolla på din längd så tycker inte jag att du är över viktig. Förlåt för att jag skrev en hel bibel ;)

Xseros
2018-12-29 18:36
#8

Jag trodde jag var överviktig (62 kg, 180cm) för jag såg ganska mullig ut men när jag kollade BMI så var jag snarare nästan underviktig. detta visar att alla kroppar är byggda olika och även om du ser ut att vara "för" tjock så behöver det inte alls vara fallet. vid tonåren ska man inte oroa sig över sin vikt som många skriver. #7 om du kallar det där en bibel så har du aldrig varit inne på skriv av mig-tråden, jag orkade ju till och med läsa igenom allt.


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Travis D
2018-12-29 19:23
#9

#8 grattis , mycket coolt att du orkade påpeka att du läste allt =)

Upp till toppen
Annons: