Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 767 ggr
Travis D
2018-12-22 05:30

Ej avboka

Om man frågar vilka som kommer på uteritten ikväll och 5 pers säger ja. Sen när man står där och väntar så svarar ingen och 3 timmar senare säger att dom var upptagna. Då borde det väl varit självklart att man meddelar innan att man inte kunde komma sånaty personen som faktiskt kom inte slösar sin tid när hen väntar på dom andra? Nu handlade det om ett event i ett spel då 15 pers sa att dom skulle komma- så jag avbokade att rida och mamma fick åka ensam till stallet. 19.00 när eventet ska börja dyker ingen upp och först 3 tinnar senare hör ca 4 av dom av sig och säger att dom inte kunde komma- d.v.s jag kissade stallet för att vänta på folk som inte kom. Pappa tycker att det knte är deras fel utan att dom säkert hade en jätte bra anledning till att skita i eventet och då slösa min tid. Han tänkte att dom kanske satt med sina vänner eller så men jag tycker det är självklart att man säger till minst 20 min innan om man inte kan komma. Vad tycker ni? Tycker inte det är schysst atg säga att man kommer när man sen inte dyker upp

Annons:
Emki
2018-12-22 06:31
#1

Självklart tycker jag att man kan höra av sig, iaf slänga iväg ett sms "du jag kommer inte på eventet". Tar max 2 minuter. Så det var dålig stil. Sålänge det inte hänt något (typ olycka osv) så tycker jag att man hör av sig och iallafall meddelar.

Loka03
2018-12-22 07:48
#2

Ja det är självklart att man säger till innan. Vad synd att det blev så. Det låter ju skumt att ingen kom alls och ingen hörde av sig. Jag hoppas att de hade en bra anledning? För att så beter man sig inte. Din pappas reaktion var inte heller så schysst. Hoppas det löser sig till nästa gång ni ses! :)

Are humans real?👽👽👽

Kirnzy
2018-12-22 08:14
#3

Det kan absolut hända saker som förhindrar och det är inte alltid man faktiskt har möjlighet att ens skriva. Men det är väldigt sällan något sånt händer och att 14 personer alla skulle vara så oförberett upptagna att de inte ens kan skicka iväg ett sms tror jag inte en sekund på. Det låter väldigt respektlöst att bara strunta i det så, men det kanske finns någon annan "anledning"? Om det inte är riktigt bestämt utan mer "jo men jag kan väll komma" till något man nyss nämnde, och när det gäller mer än några få personer så är det nog större chans att personer inte ser det som lika viktigt och struntar i det utan att tänka längre. Tycker oavsett inte att det är snällt.. Du kanske kan prata med dem och förklara hur du tycker, om du känner för det. Om det fanns någon miss i kommunikationen så kanske det går att göra bättre till nästa gång (säger absolut inte att du gjorde fel).

akvarium123
2018-12-22 11:52
#4

Jag håller med alla andra verkligen tråkigt att man inte hör av sig ifall man inte kommer. Tycker det är en självklarhet! Förutom ifall det hänt något allvarligt då förstår jag att man inte skriver. 

Men verkligen tråkigt att ingen kom på ditt event! Lycka till i framtiden med eventen🙂

Novachan
2018-12-22 21:40
#5

Eftersom det handlar om ett dataspel antar jag att du väntade på meddelande via spelet och inte sms eller telefonsamtal. Visst är det tråkigt och känns respektlöst men folk agerar annorlunda kring utlovande på event online och i verkligheten, även om inbjudan till event endast skett online. I onlinespel är det vanligt att folk inte säger till vid förhinder eller ändrade planer trots att de har sagt att de ska vara med på event eller liknande. Trist men så är det. Det är bäst att inte schemalägga sitt irl-liv efter onlineliv, för onlinelivet är inte lika pålitligt. Nu vet du hur du ska tänka om saker online krockar med schemalagda saker i riktiga världen. Muttra inte för länge över detta även fast det känns väldigt irriterande då det inte är värt det (din tid och energi) och gå vidare.

Travis D
2018-12-22 21:43
#6

#5 vi har snapchat grupp, discord (ungefär som sms) grupp och några av dom på sms. Lämnade klubben direkt, då detta inte är första gången detta händer och är trött på att dom skäller ut mig om jag inte kommer men dom får komma och gå som dom vill.

Annons:
Novachan
2018-12-23 12:11
#7

#6 Då gjorde du verkligen rätt beslut. 👍

Upp till toppen
Annons: