Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 762 ggr
Travis D
12/22/18, 10:10 PM

Överge sitt barn 2h hemifrån

Skriver detta inlägg 1 och en halv timme hemifrån i kylen. Känner hur tår, fingrar och öron börjar domna bort och näsan rinner. Jag går långsamt medans snön sakta väller in i nacken. Hur kan detta vara okej? Att lämna sitt barn 2 timmar hemifrån i -5˚C. Tvinga henne gå hem. Ingen trevlig väg är det heller. 30 min längst en väg, sen ca 1h i mörk skog och sedan 30 min obelyst väg. Kul för mig va? Kan man göra något annat än att ölska sin mamma? Som är så snäll som ger mig lite xtra motion nu 22.00? Hon skulle komma med tunnelbanan från stan ich sedan ta en buss nära min kompis hem. Skrev till henne att meddela när hon kommit från tunnelbanan och hon svarade med ett okej. 40 minuter går utan svar (sista bussen gick då för 10 minuter sen) tills hon frågar "är du hos pappa?" Jag svarar ju självklart att jag väntar på att hon ska höra av sig om att vi ska mötas så vi kan åka hem. Svaret jag får är "oj, glömde". Nu är enda alternativet att antingen går jag hem, vilket tar 2 timmar eller så kommer hon med bilen. Frågar då henne om hon kan komma och hömta mig med bilen och svaret jag får är att hon inte vill köra nu då det är mörkt och halt ute. Säger då till henne att jag inte vill gå 2 timmar i Mörkret 21.40 då det inte är någon rolig väg- särskilt inte för mig som är extremt mörkrädd och redan är förkyld, har dessutom bara en bomber jacka och jeans med hål i knäna. Försöker ringa henne men varken hon eller min bror svarar och pappa ör på middag. Tycker att eftersom hon ändå "glömde" att meddela och då åkte hem utan mig så kan hon väl åtminstone åka och hämta mig? Har man inget ansvar i detta fall? Tänk om något händer och hon svarar inte äns i telefon (enligt messenger är hon dessutom online just nu). Mörk ensam obelyst väg kl. 22.10 på natten! -5˚C. Fryser jag inte ihjäl blir jag väl kidnappat eller nåt. -.- tycker inte riktigt detta är så schysst..

Annons:
silverfiisk
12/22/18, 10:23 PM
#1

Frysa ihjäl lär du ju inte göra, men jag håller med om att det inte var så snällt av din mamma. Det händer så mycket ute nu för tiden så jag skulle aldrig låta en minderårig tjej gå ensam när det är kväll. Varför kan hon inte köra när det är mörkt och halt? Det är väl bara att köra försiktigt och anpassa hastigheten så går det bra. Finns det ingen annan du kan ringa som kan skjutsa dig? I värsta fall kanske du får ta en taxi? Ring en kompis eller någon så att du har någon i telefonen när du går där det är mörkt. Det brukar kännas lite tryggare då.

akvarium123
12/22/18, 11:02 PM
#2

Förstår verkligen att du är ledsen över det här samtidigt finns det säkert en förklaring till varför du ska gå hem från där du kom ifrån. Det kan vara så enkelt att din mamma druckit ett glas vin eller druckit en öl eller liknande ikväll vilket gör att hon nu inte kan hämta dig med bilen. Med tanke på att det är en sen lördagskväll så är det ju ganska vanligt att vuxna tar en drink. Din pappa är ju på middag säger du och det är ju ännu större chans att han druckit något glas av någon slags alkohol i och kan inte heller han hämta dig med andra ord. Så egentligen vem ska hämta dig ifall båda druckit något glas alkoholhaltig dryck?? Fortfarande förstår jag din frustration men tror att det finns en tanke kring detta. Och taxi kanske hon inte heller vill att du tar då det är för dyrt betalt att åka. Min rekommendation är istället att du sparar på ditt batteri på mobilen ifall något händer då mobilen dör av kyla eller iallafall min mobil (iPhone). Så att du kan ringa vid en nödsituation.

shia
12/22/18, 11:10 PM
#3

Kan du ringa ngn vän? Annan släkting?

Lona
12/22/18, 11:13 PM
#4

Finns det någon annan som kan plocka upp dig? En granne, en kompis förälder, nån släkting…? Nej, jag tycker inte att det där är ok gjort av din mamma, även om det är mörkt och halt så borde hon kunnat köra - eller helt enkelt gå och möta dig halvvägs. Hoppas att du är hemma snart i värmen och tryggheten! Spara som sagt på batteriet och se till att hålla telefonen varm. ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Travis D
12/23/18, 12:15 AM
#5

kom hem för ca 10 min sedan- gick direkt upp till pappa. Är så otroligt trött på mamma att jag ville inte ha med henne att göra just nu. Gick hela biten då mobilen dog efter ca en timme..

ligger iaf under täcket och ser på film just nu och om ca 3 timmar borde pappa komma hem -.-

Lona
12/23/18, 12:25 AM
#6

Skönt att höra att du är hemma!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Lussan20
12/23/18, 5:51 AM
#7

Ja så skönt att veta att du kom hem ordentligt. Nu ska du prata ut med din mamma och pappa om hur rädd du blev och att de måste ta ansvar för att du kan komma med bussen och inte slarva bort dina bra möjligheter att ta dig hem. 2 timmar ensam i mörkret är inte okey.

Jag skulle också blivit ledsen…Kram från WL🌺

Upp till toppen
Annons: