Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1121 ggr
Travis D
12/26/18, 12:50 AM

mer än bara "friend zone"

Kolla 

Det är en kille i mina kompisars skola som jag snapar med ganska mkt. (typ none stop varje dag) sedan typ en vecka innan lovet. 

Han är jätte gullig men tkr att han är "lite på". Asså jag ser honom som en vän men känns som om han inte vill stanna i friend zone liksom..

Både det att han ibland kallar mig "bby" och "gulle" och sånt, ganska ofta att han tkr jag e snygg m.m och att jag är så jävla fin och så massa sånna här puss emojis och hjärtan oxå. Han har oxå skrivit (fler tal gånger) att han skulle kunna tänka sig bli ihop med mig och vara tsm me mig.  Han skriver oxå att han villa mysa och pussa mig.

Ja han är jätte gullig och snäll men tkr han kan vara lite väl på (han är dessutom 04:a och jag e 05:a) 

om jag typ öppnar hans snap/väntar en stund med att svara när jag e online så får jag typ 5 snaps från honom- för att jag it svarar. Han är super gullig så vill liksom inte såra hnm och säga att han e för klängig men jo.. Han är lite för klängig..

Vet inte riktigt vad jag ska göra 😐

Annons:
Calcifer
12/26/18, 12:52 AM
#1

Har du sagt det till honom rakt ut? Att du tycker han är snäll och trevlig men att eftersom ni bara är vänner känns det lite konstigt när han t:ex kallar dig snygg och så?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Travis D
12/26/18, 12:56 AM
#2

Nej asså skulle känna mig så elak om jag gjorde det.. 

aa asså jag knr att det känns stelt/konstigt när han skriver det men försöker typ "sneaka" att vi bara är vänner men han verkar inte riktigt förstå :/

Travis D
12/26/18, 1:00 AM
#3

han skrev precis att han älskar mig enormt.. ;-;

Calcifer
12/26/18, 1:07 AM
#4

Då måste du helt enkelt säga det rakt ut. Det är inte elakt, däremot kan det såra jättemycket om du inte säger något och han börjar anta att du tycker om honom på samma sätt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Travis D
12/26/18, 1:09 AM
#5

#4 Okej Tack för tips

Travis D
12/26/18, 1:49 PM
#6

Att vara blyg ich ha svårt att säga nej är den värsta kombon som finns ;-; Han feågade om jag ville bli tsm och jag kände att jag it kunde säga nej å såra hnm.. Känner mig både elak och dum. Elak för att jag är ihop med ngn som jag it gillar på det sättet och dum för att jag sa ja. Känns som om jag precis påbörjade jordens undergång. Vet inte vad jag ska göra nu men ;-; Well är ju ut singel for life längre men vet it om detta e mkt bättre ;-;

Annons:
Calcifer
12/26/18, 2:49 PM
#7

Det är inte bättre då du utnyttjar en annan människas känslor för dig. Du måste helt enkelt säga som det är, det är det enda schysta.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[134643]
12/26/18, 3:07 PM
#8

#6 Men, stackars kille. Tänk hur han skulle känna om han får reda på att du aldrig tyckt om honom utan bara varit ihop med honom för att du inte vågade säga nej? 

Nej jag tycker faktiskt att du får strunta i hur jobbigt och obekvämt det blir för dig och helt enkelt suck it up och berätta för honom hur det ligger till. Något annat är bara elakt.

Travis D
12/26/18, 3:07 PM
#9

Vet inte hur jag ska säga det 😣 Är så rädd att såra hnm..

[134643]
12/26/18, 3:08 PM
#10

#9 Du kommer att såra honom. Men du sårar honom 100 gånger mer genom att inte säga något.

Calcifer
12/26/18, 3:18 PM
#11

#9 Rakt ut. Du är snäll och rolig, och jag är hemskt ledsen, men jag känner inte samma för dig och vill att vi bara ska vara vänner.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

silverfiisk
12/26/18, 5:13 PM
#12

#9 Du kommer såra honom mer om du låtsas ha känslor för honom fast du inte har det. Säg bara som det är, även om det är jobbigt och känns elakt.

LinneaWik
12/26/18, 7:29 PM
#13

Heter denna kille möjligtvis *borttaget*?

Redigerat av moderator.

Annons:
Calcifer
12/26/18, 7:32 PM
#14

#13 Vill du fråga om en annan människas verkliga identitet måste det ske privat, och inte öppet på forumet, för deras skull.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[EM_L]
12/26/18, 7:33 PM
#15

Prata med honom. Säg typ "Du är jätterolig och så.. men jag vill bara vara vän med dig. Jag har inga känslor för dig på det sättet"

Jag tror inte att ngn tycker det är kul att få reda på att ens flickvän/pojkvän inte tycker om en, men sade ja för att inte såra hen.

vendelay
12/26/18, 9:04 PM
#16

Å ena sidan håller jag med övriga om att det SNÄLLA är att säga det rakt ut. Å andra sidan kanske han borde fatta vinken??

Killar MÅSTE lära sig att allt annat än ett ja är ett nej.

Om inte TS uttryckligen sagt "jag gillar dig också, ja vi kan bli tillsammans" så är det ett nej. Det är INTE TS ansvar.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Calcifer
12/26/18, 9:13 PM
#17

#16 Nu frågade killen om de skulle bli ihop och TS sa ja. Kanske borde han "förstått" vinken tidigare, men ställer man en sådan fråga och får ett ja så är det faktiskt TS ansvar. Om hon inte hade svarat alls eller svarat undvikande är det lite en annan sak.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vendelay
12/26/18, 9:27 PM
#18

#17 oj, jag missade den delen. Förlåt. Ja, då är det definitivt TS ansvar att reda ut det.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Travis D
12/26/18, 9:29 PM
#19

#13 skriv gärna vem du tror det är privv han it läsa.

Calcifer
12/26/18, 9:30 PM
#20

#18 Är lätt hänt att man missar nåt. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Travis D
12/26/18, 11:34 PM
#21

Gjorde slut med hobom förut och han förstod- vi fortsatte snacka och är nu mer bff, berättade för honom om allt och han förstod =) Berättade för honom om killen jag snackat med och nu så har jag ny pv \('-')/ Vet att man ska vara försiktig men det är en sån stark lycka när jag snackar med honom..

[EM_L]
12/27/18, 3:56 PM
#22

Var bara försiktig.

Har du inte träffat din nya pv IRL?

Upp till toppen
Annons: