Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 453 ggr
Oklartliv123
2018-12-26 21:07

Oregelbunden mens? Farligt?

Äre farligt med oregelbunden mens? Fick min mens för 2 år sedan och den är inte regelbunden än. Jag störs inte utan tycker det bara är skönt att jag slipper den då o då. Men äe det farligt art den ä oregelbunden

Annons:
[Kraxi]
2018-12-26 21:13
#1

Det är inte farligt att den är oregelbunden. Många har mens som kommer lite när den vill, speciellt i början. Det beror även på hur lång tid det tar mellan varje mens. Jag får till exempel mens 1 till 4 gånger per år och de är rätt säkra på att jag har PCOS och mina hormoner är väldigt ur balans, men det är ingenting som är farligt för mig, men det kan vara irriterande. Tycker man att mensen känns för oregelbunden eller man är orolig så kan man alltid gå och kolla upp det. :)

Oklartliv123
2018-12-26 21:15
#2

Okej men jah bryr mig inte så mycket om min mens kommer varje månad elr bara några gånger per år. Så jac måste inte kolla upp de elr så?

[Kraxi]
2018-12-26 21:18
#3

#2 Nej, så länge du inte störs av det så brukar man inte behöva kolla upp. Man får göra som man vill. Skulle någonting ändras och man börjar känna sig dålig däremot är det ju bra att kolla upp, men annars skulle jag säga att det inte är speciellt nödvändigt.

ThatPie
2018-12-26 22:08
#4

Precis som #3 säger! Jag har alltid haft väldigt oregelbunden, men efter ett tag lär man sig ”regelbundheten av ens oregelbundhet”. Vet ungefär när det börjar bli dags pga de signaler min kropp ger (ömma bröst, körigare mage, lätt irriterad mm). Är bara om något helt annat än vad som brukar hända (eller inte händer) som det kan vara bra att kolla upp det. Annars är det bara att lära känna sin kropp :)

Upp till toppen
Annons: