Annons:
Etikettövrigt
Läst 612 ggr
Ärjagjag
2018-12-27 12:25

Konstiga jag

Ibland när jag tänker på saker så får jag som någon konstig inbillning att jag känner likten eller smaken av fet förmålet. Om jag tänker på en morot så är inte det första jag gör är att se den i en fantasi aktig bild utan det första som hönde räd att jag känner lukten eller smaken av det. Om jag tänker på potatis så kommer det från ingenstans jordssmak eller lukt. Är det för jag har typ känsligare luktsinnen eller smaksinnen eller är det bara min hjärna som är knasig?

  • Redigerat 2022-09-14 23:16 av vendelay
Annons:
Ärjagjag
2018-12-27 12:26
#1

Förlåt för alla felstavningar skäms ju nu.

[Kraxi]
2018-12-27 12:38
#2

Tror inte det är så konstigt. Man tänker på olika sätt. Vissa tänker i bilder, vissa tänker i ord osv. Tror många kan tänka sig fram smaken eller lukten av en viss grej som de känner ihen väl och ätit mycket. Tänker jag på spya så känner jag ju den fräna lukten och smaken och tror det funkar så med alla, men kanske inte om just samma saker. Har precis vaknat så det jag skrev nu blev så himla flummigt, men det får gå. Hoppas du förstår vad jag försökte få fram.

Zadeira
2018-12-27 12:41
#3

Vissa människor minns eller tänker på saker i bilder och ord, medan andra har lättare för att minnas med sina sinnen (bland annat smak och lukt). Det är inget konstigt med något av det. Det beror lite på hur man är som person och hur man har lättast att minnas och associera saker till varandra.

Xseros
2018-12-27 12:52
#4

Det är väl positivt. Om du måste äta något du inte tycker om kan du ju tänka på något du tycker om så smakar det det!?


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Upp till toppen
Annons: