Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 410 ggr
Travis D
2018-12-29 16:10

Fast med sitt utseende

Lång text kort, många i min ålder antar jag brukar vara osäkra/ ogilla sitt utseende. Det gör verkligen jag, iallfall mitt ansikte. Jag är väl inte direkt "ful" men jag är inte liksom snygg eller söt eller så.. Känns lite som en besvikelse eftersom båda mina föräldrar jobbade som modeller kan man väl tycka att barnet borde bli någorlunda snyggt? Jag kan tycka jag ser helt okej ut i smink men annars liksom.. ogillar jag mitt ansikte väldigt mycket. Båda mina storebrorsor är liksom snygga. Min lillebrorsa är liksom gullig. Jag är inte äns med på den skalan liksom.. känns som om jag bara får vänta på att puberteten slår till och "hoppas på det bästa" men tänk om jag liksom inte ändras i fejjan eller ännu värre blir ful? Någon mer än jag som ksk känt såhär och hur liksomlärde ni er att isåfall tycka om erat utseende?

Annons:
Linn Is The New
2018-12-29 17:04
#1

Oftast sitter det i hjärnan. Modeller kan även de må dåligt över sitt utseende. Du har förmodligen drag från dina föräldrar som du inte märker. Sen beror en stor del på att man har kanske kollat alldeles för mycket på dem redigerade Instagram modellerna, sett en reklam med den där snygga tjejen som håller så perfekt i shampoflaskan eller att Ronja i klassen har "mycket snyggare hår än mig" . I din ålder är det väldigt vanligt att man börjar tänka på hur man ser ut och tyvärr börjar det gå ännu längre ner i åldrarna. Jag skulle dock inte säga att det blir bättre ju äldre man blir men man får helt enkelt acceptera att man är vacker som man är och att det helt enkelt inte går att ändra på.

Som sagt, jag tror inte en sekund på att du skulle vara ful överhuvudtaget utan jag tror helt enkelt det är ett stadie där du bör försöka acceptera dig själv som du är och inte jämföra dig med alla andra.  Komihåg att alla är unika på sitt egna sätt.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

thistletoe
2018-12-29 17:14
#2

Hela "skönhetsindustrin" bygger på att vi ska vara osäkra och missnöjda med våra utseenden. Vi ser varje dag retuscherade ansikten i reklamer, i tidningar, på sociala medier med mera, allt för att få oss missnöjda med hur vi ser ut så att de som gör pengar på vårt missnöje kan göra ännu mer pengar. Jag blev nöjd med mitt utseende dagen jag bestämde mig för att jag var fin och slutade att undermedvetet klä mig som samhället ville att jag skulle istället för så som jag själv ville. Det ska extremt mycket till för att jag ska tycka någon är ful, och då speglar det oftast bara vad jag tycker om denne personens inre. Motbjudande personlighet=ful person, trevlig personlighet=fin person.

Upp till toppen
Annons: