Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 937 ggr
Råttälskaren4ever
2019-01-03 03:03

Blöder för mycket? (Mens(

Halloj. Jag är en tjej på 14 år som snart har haft mens i 1 år.😚 Men jag är lite orolig att jag blöder alldeles för mycket… så jag tänkte skriva lite här Hur det ser ut för mig under en vecka så får ni komentera om det är så att jag blöder för mkt eller inte. De första 4 dagarna blöder jag jättemycket. Varje dag så byter jag binda ca 4 gånger (+ natten 1) så 5 gånger. Och arje gånf är hela bindan dränkt i blod.. Men varje gång jag ska sova så måste jag ha en handduk eller 2 i sängen så att det inte kommer blod i sängen. Och sedan resten av dagarna byter jag 1-3 gånger per dag tills det börjar lugna ner sig. Den 7-8 dagen använder jag trosskydd. Och jag får mensvärk de första dagarna.. Är det jag skriver normalt??

Annons:
Råttälskaren4ever
2019-01-03 03:04
#1

Jag gör alltså av med nästan ett helt paket med bindor under en vecka…

Nordanälvens
2019-01-03 03:13
#2

Ja, det låter normalt :) Om du känner dig extra trött eller lite vresig så tipsar jag om att ta järntillskott. När jag var i din ålder blödde jag också väldigt mycket men det har avtagit med åldern (och p-stav har hjälpt mig väldigt mycket).

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

flocken
2019-01-03 06:09
#3

Jag byter de första 3 dagarna ungefär varannan timme. Men alla kvinnor i min släkt har svår mens. Rikligt och ont. Byt stl på binda? Kör med always natt. Mörk blå förpackning

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Råttälskaren4ever
2019-01-03 06:50
#4

Tack för svaren. Men nu i natt så fick jag kliva upp för att jag kände att binda var alldeles blodig. Och när jag klev upp o v gick på toa hade det funnits ner från vaginan ändå till fötterna. Och jag var alldeles blodig i vaginan… USH. Och det hade droppat från mitt rum till toan me blod😨😩😬 Inte kul…

Råttälskaren4ever
2019-01-03 06:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Någon som vet hur man får bort blod på mattan?? Har fått bort lite med vatten. Men som ni ser är det kvar ändå..

[EM_L]
2019-01-03 11:40
#6

Har hört att man ska ta kallt vatten först och sedan varmt.

Och något om att man kan ha salt i det kalla vattnet🤔

Annons:
silverfiisk
2019-01-03 12:40
#7

#5 Galltvål och vatten

[134643]
2019-01-03 16:29
#8

Jag hade det likadant som du och tampong var min räddning. Det rann också nerför mina ben när jag ställde mig upp på morgonen när jag sov i enbart binda. Men med tampong + en binda ifall det skulle läcka igenom så klarade jag mig genom hela natten utan att byta 😃

shia
2019-01-03 17:11
#9

ta kokhett vatten (funkade för mig med lakan)

kokhett vatten och häll igenom där det är blodigt och skrubba lite.

Calcifer
2019-01-03 20:27
#10

Menskopp räddade mig. Menskopp plus binda kör jag när jag blöder som mest, på natten alltså. Tampong är värdelöst pga hur mycket jag blöder, får byta lakan och kläder varje natt, ibland mer än en gång om jag somnar om, och det orkar jag inte.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Alma132132
2019-01-05 16:30
#11

Att ha riklig mens är helt normalt. Jag som inte har så jätte riklig mens gör ändå en blöja av bindor och papper. Ett tips är att ha en eller två av Ica basic bindor och sedan en eller två av libresses maxi bindor sen kan man ha lite toapapper över allt. Om du blöder igenom det så är det vääääldigt riklig mens du har.

Upp till toppen
Annons: