Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 525 ggr
akvarium123
2019-01-08 19:25

Språkvalsengelska Samhällslinjen

Hej!

Jag har troligtvis bestämt mig för vilken linje jag vill gå. Och då har jag valt Samhällslinjen. Jag är väldigt bra i alla SO ämnena generellt så det går säkert bra. 

Men har stött på ett litet hinder. Man ska inte alltid få gå på röda mattan😉😉

Det är nämligen så att jag har Engelska som språkval. Som jag då förstått det så MÅSTE man tydligen gå i ett språkval. Men jag tänker att då kommer ju detta hindra mig hela livet. 

Men jag hitta även något annat kring detta vilket jag tänker kanske kan bli ett hopp för mig just nu, ifall jag tänker rätt🙂

De som har Språk i högstadiet och får betyg i detta kommer då börja med Moderna Språk 3 eller 4. Medans jag som inte läst språk innan kommer att behöva gå om "nybörjarkursen" (Högstadiekursen rättare sagt) och därmed inte kunna komma upp i samma meritpoäng som de andra men fortfarande kunna gå Samhällslinjen. Är det rätt så jag tänker nu eller hur fungerar det?

Annons:
[134643]
2019-01-08 21:28
#1

Du är alltså rädd för att det inte är möjligt att läsa sam utan att ha läst moderna språk på högstadiet? 

Men ja, precis som du säger så är det bara att du börjar ett nytt språk när du börjar gymnasiet. Jag hade några klasskamrater som bytte från t.ex franska som de läste på högstadiet till spanska på gymnasiet, och det blir ju samma sak. Då börjar du med kurs 1 istället för 3 helt enkelt.

akvarium123
2019-01-09 16:42
#2

#1 Tack för informationen. Då kan jag fortsätta med att gå på den röda mattan😉Och fortsätta tänka på att gå Samhällslinjen!

[134643]
2019-01-09 16:44
#3

#2 Det låter som en bra idé! :)

Upp till toppen
Annons: