Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 422 ggr
-Namnlös-
1/10/19, 8:34 PM

Skär sig

Jag har en vän som skär sig. Hon verkar alltig glad när vi är ute men så fort vi e ensamma så brukar hon visa hur hon verkligen e, ganska nedstämd. Men sov över hos henne och vi brukar köra att om den ena sover när den andra vaknar så får den (om klockan är över 10.00) väcka den andra på valfritt sätt (spruta vatten, dra av täcket, kittla den andra o.s.v) skulle kittla henne men såg hennes armar. Hon hade skärsår som såg relativt nya ut. Har snackat med henne förut och vi har snackat om sånt. Men hon fortsätter. Men hon gör det mer på under armarna/ högre upp på armarna- för att vi inte skulle se. Förut när hon skar sig hade hon aldrig t-shirt. Hon lovade att inte skära sig meroch efter ca 5 dar började hon använda T-shirt, så jag trodde att hon slutat. (Eftersom att jag inte såg några nya ärr). Men nu när jag såg att hon bara skärde sig högre upp på armarna (t-shirten har typ halv långa armar) som såg ganska nya ut så jag tror/ vet att hon fortsätter skära sig Vet inte hur jag ska berätta för henne att jag vet, eller få henne att sluta. Kan inte berätta för hennes föräldrar! Vad ska/KAN jag göra?

Annons:
-Namnlös-
1/10/19, 8:34 PM
#1

Detta är min ända vän, och hon har endast berättat för mig om att hon tidigare skärt sig och så..

shia
1/10/19, 10:05 PM
#2

Fråga henne hur hon mår. Om hon börjat skära sig igen? Förklara att du bryr dig om henne men blir orolig och rädd när hon skär sig då hon verkar må väldigt dåligt. Berätta att du vill hjälpa henne att sluta å må bra. Att du ksk inte förstår eller kommer förstå hur dåligt hon mår men att du kmr göra ditt bästa för att hjälpa henne. Å att allt fu gör gör du för att hjälpa henne. Erbjud att gå med henne tsm till ev skolkuratorn eller så, ge första kicken.

Upp till toppen
Annons: