Annons:
Etikettfamiljen
Läst 607 ggr
Klkei08
2019-01-11 12:25

Min släkt kallar mig tjock

Min familj/släkt kallar mig tjock och att jag borde gå ner i vikt. Jag själv tycker inte att jag är överviktig lägre då jag har gått ner i vikt (ca 20kg , väger 54kg och är 155cm lång ) men min familj forsätter säger att jah borde gå ner i vikt och ingen kommer att älska mig eller vilja vara ihop med mig. Bli ledsen när det säger så men de forsätter och lyssnar inte på att jag blir ledsen. Har till och med gått så långt att jag får ångest av mat och när jag ska äta, vet inte hur jag ska får dem att sluta.

Annons:
Vikan
2019-01-11 12:41
#1

Du är helt normalviktig, du behöver verkligen inte gå ner i vikt. Sedan är vikten absolut ingenting som gör att du blir oälskad eller älskad. Din familj har verkligen ingen rätt att säga sådana saker till dig.

Finns det någon i din släkt du känner dig trygg och kan prata med detta om? Tänker om fler säger ifrån borde de kanske sluta.

Klkei08
2019-01-11 12:53
#2

Nästa alla i min släkt är fixerad vid mat och vikt ,finns direkt någon som skulle förstå att jag blir ledsen. Det tycker att de får säga sånt för vi är släkt

Upp till toppen
Annons: