Annons:
Etikett: kropp-och-sjÀl
LĂ€st 520 ggr
Girl13
2019-01-12 11:18

Hur fĂ„r jag tillbaks min hunger?😔

Hej, jag fyller 15 pĂ„ mĂ„ndag och mĂ„r helt utmĂ€rkt förutom en sak
 Och det Ă€r att jag har förlurat min hunger nĂ€stan helt. Jag blir inte hungrig, och nĂ€r jag Ă€ter sĂ„ tar det emot men jag Ă€ter iallafall. Jag gick pĂ„ p-piller och tĂ€nkte att dem var orsaken sĂ„ jag slutade direkt med dem, sedan fick jag influensa och dĂ„ har man ju inte riktigt nĂ„gon matlust. Men nu Ă€r jag frisk men kĂ€nner mig fortfarande inte hungrig, jag fick min mens tre dagar ungefĂ€r efter att jag slutade tvĂ€rt med mina p-piller, och pĂ„ tvĂ„ veckor kunde jag nĂ€stan inte Ă€ta och gick ner 5 kg. Jag var sĂ„ smal nĂ€r jag kommtillbaks till skolan att jag gick runt och skĂ€mdes, jag skĂ€mdes sĂ„ mycket över hur mager och hur smal jag blivit. Nu har jag gĂ„tt upp 3 kg nĂ€r jag börjat Ă€ta lite halvnormalt men fortfarande kĂ€nner jag ingen hunger. SNÄLLA hjĂ€lp mig för jag Ă€r sĂ„ rĂ€dd


Annons:
MonicaLagerquist
2019-01-12 11:35
#1

Ät smĂ„ portionen ofta.

Stolt Àgare till fem La permer

Calcifer
2019-01-12 11:42
#2

SĂ€ger som #1. Ät smĂ„ portioner men ofta. Tvinga inte i dig mat som du inte gillar, utan bygg upp aptiten med att Ă€ta saker du Ă€lskar. Visst, pĂ„ lĂ„ng sikt Ă€r det ju bĂ€st att Ă€ta nyttig och allsidig mat, men nĂ€r du försöker fĂ„ tillbaka hungern Ă€r det inget fel i att fokusera mer pĂ„ saker som du kĂ€nner att du kan fĂ„ i dig för att det Ă€r sĂ„ gott. 

Men med det sagt sÄ Àr det inte som om jag sÀger att du ska Àta godis till varje mÄltid.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

ThatPie
2019-01-12 13:13
#3

Precis som #1 och #2 sÀger, Àt smÄ portioner och sÄdant du gillar. Har Àven jag vissa perioder nÀr jag knappt kan Àta nÄgot och lever dÄ ofta pÄ snabbnudlar, thaimat eller annat jag tycker Àr gott. Det Àr bÀttre att Àta nÄgot, vad det Àn Àr, Àn att inte Àta nÄgot alls. Efter ett tag brukar jag fÄ upp aptiten och hungern igen.

shia
2019-01-12 20:00
#4

det som gjort att jag fÄtt tbx hungern(var ett tag sen dock) men mÀrkte att nÀr jag Ät regelbundet, sÄ kom hungern sakta tbx. alltsÄ om du Àt frukost 7, lunch 12, Ä middag 17- varje dag, dÄ stÀll din kropp in sig pÄ att dÄ ska jag fÄ mat.

ÄppelsnĂ€ckan
2019-01-12 21:04
#5

SkÀr upp Àpple/banan eller annan frukt ifall du gillar det och ha dÀr du sitter/ta med dig nÀr du ska ivÀg. DÄ kanske det blir automatiskt att du tar nÄgra bitar ibland.

Tycker du det Àr jobbigare att Àta fast mat Àn flytande sÄsom yoghurt? Jag Àlskar barnmats-desserter sÄsom mango banan-smaken, det Àr ju liksom frukt i "flytande" krÀmig, len form. Ifall det skulle kÀnnas mindre jobbigt.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com AkvariesnÀckor - Fakta, bilder och odling!

Upp till toppen
Annons:
Â