Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 3866 ggr
linn0222
2019-01-20 20:08

tid innan öppnar snaps? gå på dejt?

Idag så var jag inne i en affär och såg en snygg kille. Vi fick ögonkontakt flera gånger, log åt varandra och sedan tog jag en jacka(den va inte snygg elr så) och frågade om han kunde lägga undan den i mitt namn. Då sa jag hela mitt namn så han kanske skulle ha en chans att söka upp mig. Jag kom tillbaka senare i affären och frågade en annan kolega om hans namn och efter diskussion med kompisar så la jag till honom på instagram och vi har nu varandra på snap. 

Nu till frågan. Hur länge anser ni att man bör vänta tills man öppnar en snap för att inte verka för desperat?

Om vi nu snapar ett tag.. Hur länge borde det gå tills vi ev. ses en gång och tar en fika/prommenad anser ni?

//Jag är 16, snart 17 år!

Annons:
Travis D
2019-01-20 20:13
#1

Jag är ju sån som svarar på snaps när jag får dom (jag övertänker inte då jag tycker det är ganska fjantigt med att vänta 15 min för att inte verka desperat- blir ju bara irriterad om det står att någon var inn för 30 sek sen men it öppnat min snap) Så tycker du ska öppna när du får/ser att du fått en snap =)

ThatPie
2019-01-20 20:16
#2

Jag anser inte att man bör vänta med att svara på meddelanden eller snaps, som i detta fallet. Det är inte riktigt hur snabbt du svarar som får dig att verka desperat, utan mer vad man skriver/säger. Att man svarar någelunda snabbt visar bara att man är intresserad :) hur snart ni väljer att träffas/gå på date väljer ni själva. Tycker inte att det där heller finns någon ”regel” över hur länge man ska vänta. Beror helt på vad de båda parterna tycker. Vissa har jag träffat efter någon veckas pratande o h andra efter någon månad. Beror helt på och man får känna efter vad man själv känner är tillräckligt länge.

-Aida-
2019-01-20 21:22
#3

Jag brukar vänta typ tre till fem minuter och vissa gånger lite längre bara för att de ska verka som att jag är upptagen med något. 😂 Jag är också en övertänkare. Kommer ni bra överens så varför inte ta en fika direkt, bästa sättet att lära känna varandra är ju att träffas.

[134643]
2019-01-20 21:57
#4

Har aldrig hållit på med sådant där. Du är ju intresserad, så varför försöka låtsas som att du inte är det? Öppna den när det passar dig, helt enkelt. Samma sak med att träffas på en fika, gör det när det känns bra för er båda att göra det. Finns inget rätt eller fel.

shia
2019-01-20 22:22
#5

Öppna om du har tid att svara, det är inte att man svarar snabbt som är jobbigt utan om en person skickar en snap, å om man ej öppnar inom 10, så skickar den igen å igen. Då verkar man desperat =) men skicka ungefär som till din kompis.

Calcifer
2019-01-20 22:27
#6

Jag skulle inte heller tänka på det. Känns bara onödigt. Om du är intresserar gör det väl inget om han vet det?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
akvarium123
2019-01-21 17:12
#7

Jag öppnar när jag ser att jag fått en snap. Har inte på några notiser men är inne typ varje timma ändå så det är ju ingen lång tid de behöver vänta på svar. Men jag skulle inte se det som något konstigt att man öppnar de direkt. Tycker du ska köra på som du brukar. Brukar du öppna snaps direkt, Gör det! Brukar du vänta ett tag, Gör det! Det finns inget rätt eller fel🙂

Upp till toppen
Annons: