Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 636 ggr
Alice san
1/26/19, 5:20 PM

Problem med vän

Hej jag har en vän som jag inte vet vad jag ska ta mig till med hon hatar sin kropp och blev mobbad hela livet innan hon börja i min klass pågrund av att hon är tjock jag har hjälpt henne jätte länge att börja älska sin kropp och lyckats få henne att gilla den mer jag stoppa henne från att ta självmord våga visa mer av hennes underbart vackra kropp och börja älska sig själv mer varje dag skriver jag till henne och säger att hon är supervacker att hon ska älska sig själv och att alla inte hatar henne för hur hon ser ut problemet är bara att hon fortfarande är självmordsbenägen och att hon skär sig jag vet inte hur jag ska göra för att hon ska förstå att hon är supervacker och att dem som mobbat henne är dem som har gjort fel jag är ständigt rädd för att få nyheten att hon gått bort och att jag misslyckats med att rädda henne jag älskar henne för den hon är men hon tror inte på det och hon slutar inte skära sig och hon slutar inte hata sig själv för hur hon ser ut hon vill inte skaffa hjälp jag vet inte hur jag förmedla mig för att göra skillnad jag vet inte hur jag ska göra för att hon ska sluta ha självmordstankar jag vill inte att en sån fin människa som hon ska dö för att dem som mobbat henne har varit idioter jag behöver hjälp för att veta hur jag kan hjälpa henne för just nu är jag hennes ända hopp jag är den ända hon litar på och ansvaret för hennes liv ligger på min axlar men jag vet inte hur jag ska rädda det för imorgon när jag vaknar vill jag inte veta att en av mina närmaste vänner har dött för att jag inte kunde göra något åt saken

Annons:
Galenidjur
1/26/19, 5:31 PM
#1

Jag förstår att du verkligen vill hjälpa din vän, men tyvärr är det så att hennes liv och hennes lycka inte är ditt ansvar. Det är jättesnällt av dig att du stöttar henne, och det ska du inte sluta göra, men i slutändan måste hon faktiskt få professionell hjälp också.   Det bara är så. Du är hennes vän , inte hennes psykolog. 

 Ta kontakt med hennes föräldrar och berätta för dem om din oro.  Jag ska inte ljuga och säga att hon kommer bli jättetacksam om du gör det. Hon kan mycket väl bli arg (eller så blir hon inte det, det kan man inte veta i förtid) , men det kan vara det som räddar hennes liv och gör så hon får den hjälp hon behöver. Snälla. Kontakta föräldrarna.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Alice san
1/26/19, 5:49 PM
#2

Problemet är att en av anledningarna att hon vill ta sitt liv är hennes föräldrar hennes mamma lämnade henne när hon var 4 och hennes pappa är grov alkoholist

silverfiisk
1/26/19, 5:55 PM
#3

#2 Då hoppas jag verkligen att hon inte bor hos sin pappa?! Gör hon det så be henne kontakta socialen så att hon får ett annat boende. Hon ska inte bo hos en alkoholist, speciellt inte om hon mår dåligt psykiskt.

Alice san
1/26/19, 6:01 PM
#4

Hon bor hos sin pappa han behandlar henne inte dåligt dock tar inte ut saker på henne jag vet inte asså hon kommer inte lyssna

Galenidjur
1/26/19, 6:07 PM
#5

#2 oj. då blir det genast mer komplicerat… Tror socialen måste kopplas in, men jag vet inte hur sånt funkar :/ 
Detta är oavsett inte ditt problem att lösa tyvärr. Om föräldrar inte är en möjlighet prata med skolsyster eller lärare. Om hon har det svårt hemma är de skyldiga att göra en orosanmälan till socialen.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Alice san
1/26/19, 6:15 PM
#6

Detta blev mycket mer komplicerat en vad jag trodde :(

Annons:
Galenidjur
1/26/19, 6:56 PM
#7

#6 Snälla. Prata med skolsyster eller skolkurator , eller en lärare och säg sanningen. Säg att din kompis har det svårt hemma och att hon mår väldigt dåligt och självskadar/har självmordstankar.  Gör det för hennes skull och för din egen för detta är inte hälsosamt för nån av er.  Jag vet att det är  jättesvårt, men det är verkligen det bästa. Du har gjort allt du kan göra ❤️

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Alice san
1/26/19, 7:11 PM
#8

Jag ska göra mitt bästa :)

Ellen_
1/30/19, 3:54 PM
#9

Tycker du ska berätta detta för någon då du inte ska behöva gå runt och vara orolig för att hon ska ta livet av sig. Har även lärt mig att du inte ska tänka att det är ditt fel att hon skadar sig eller försöker ta livet av sig. För du kan aldrig tvinga henne till att må bra. Allt du kan göra är att finnas där och vara en av de fina sakerna som väger upp allt annat. Tänk dig en våg, du är på den bra sidan medans hennes tankar och allt annat är på den dåliga sidan. Du har inte möjligheten att trycka bort eller få det dåliga att gå upp i rök. Det enda du kan göra är att försöka väga upp all skit. Och om du inte är nog så måste hon få hjälp för inget som händer henne är ditt fel!

Upp till toppen
Annons: