Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 7266 ggr
Calcifer
1/29/19, 1:48 AM

(X) Skriva av mig #14

Förra tråden blev nästan full så dags för en ny skriva av mig tråd. Kom ihåg att alltid följa sajtreglerna även i denna tråd och behandla varandra med respekt. 👍


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
shia
1/29/19, 7:11 AM
#1

#285 Precis som 287 skrev(I förra tråden) tipsar jag om eng filmer samt skriva med ngn engelsktalande, helst ngn grupp eller så. Gick från D vt I sjuan till A vt I åttan tack vare det. Förvisso ksk inte de filmer jag såg å grupper är att rekommendera, (ätstörning filmer som jag såg om å om igen på yt på eng, samt eng ätstörning grupper) där I grupperna kunde de rätta till om jag skrev ngt knasigt(bad dem skriva om de blir svårt å förstå, att jag försök lära mig eng) Väl I nian ht sänkte jag mig dock till C, bytte lärare å mådde sämre vilket ledde till sviktande resultat(allt Från D till solklart A men sedan B på. Nationella)

BokDuvan
1/29/19, 7:35 AM
#2

Håller med de andra, var kass i engelska fram till sexan när jag bytte skola. Den sommaren hade jag börjat läsa engelska böcker på Wattpad och kollat på mycket serier, för rätt som det är ska vi skriva brev om oss själva för att få en bedömning på vilken nivå vi befinner oss på. Det visade sig att jag var typ en av 3 som var väldigt högt upp och idag är engelska typ mitt bästa ämne, mitt skriftspråk är i nivå med universitetet, skulle kunna lämna in mina analyser och få godkänt typ. Så läs så mycket som möjligt, kolla så mycket som möjligt och ta hjälp av lärare

shia
1/29/19, 2:13 PM
#3

Sitter på bussen hem. Ska köpa en nocco jultomte när jag kmr till stan innan jag tar bussen vidare hem tror jag. Avskyr jag jämt måst vänta typ 1 1/2 h på bussen hem från stan. (där jag bodde förut gick buss var 20 min till/från helger 1 I timmen. Här går typ 4 bussar lö, å 1 buss på söndagar.) Nocci skumtomte är typ den enda energidryck jag tyck är god😂 Det var ngt jag åt I helgen som påminde om skumtomte… Kan bara inte komma på vad… Jo juste, espressohouse's frappe jordgubbe å vit choklad, 😂

shia
1/29/19, 11:01 PM
#4

… Varför måste man ha dans på idrotten… Jag får verkligen sån ångest över det… Framförallt då man jobbar i grupp… För jag vet att ingen eg vill dansa med mig… För jag vet att jag är sämst osv… Å äär så svårt då att vara med de som är väldigt bra… Vi skulle välja grupper själva… Vi är en grupp på den som bruka va med varandra. Eller kan kalla henne F, hon är typ med oss ibland men följ bara efter å säg knappt ngt. Å ja… Grejen är känner mig så taskig mot henne ibland(hon har svårt med svenskan men jag å hon kan förstå varandra gsk bra å hon förstår när jag förklarar) för då jag har en tuffare dag så orkar jag knappt själv göra saker… Å när jag då måste förklara å hjälpa henne också… Det blir bara för svårt för mig… För den enda hon pratar med i klassen är mig. Å hamnat drf ofta i samma grupp som henne… Känner bara sån jävla stor press då på mig. Iaf skulle vi max va 4 I en grupp… Då 5 blir för mkt… De andra tre ville såklart vara de tre. Men de förstod väl ksk att jag inte kan vara själv m henne, så den duktigaste av dem erbjöd sig att dansa själv, så vi kunde vara fyra. Vilket vi vart då(hon är svinduktig å han på 15 min sätta ihop egen dans å allt) iaf… Så vill de säkert inte ha mig i deras grupp… Ska höra m idrottsläraren imorn om man måste dansa för att behålla sitt betyg… Ligger på A i de flesta delar annars… (har C, pga var sjuk osv under konditionen å det(dels jätteförkyld men sedan ställde min äs till det) Hstsr min fucking bulimi eller va fan man ska kalla det… Det förstör hela mitt liv. Förstör mina kompisrelationer å allt. Mina betyg förstör den också. Gjorde två tal på matten igår. Min hjärna är så jävla trög 0 jag förstår ingenting å är idiotisk. Det gör ont att missa då himla mkt… Mina kompisar I skolan har tydligen ngn chatt de skriv m varandra. Å planerar å fara på ponchos osv… Fara till annan stad osv… Det gör ont att se dem lägga ut på ms tack för idag bästa (å så taggar de varandra) Jag känner mig verkligen ensam… Fast än jag vet det är min äs som gör det…ingen i klassen hatar mig. Eller har ngt emot mig… Men har som inga riktigt nära vänner… Då jag förlorat en av mina två nära vännerna… Hon slutade gå i skolan i slutet på sjuan… Å är nu endast ibland på vissa men vi har inte pratat på jättelänge… Min andra kompis jag står nära har inte vart på skolan så mkt sen I höstas när han försökte ta sitt liv… Men börjar vara mer å mer nu. Å han är den jag kan vara normal med å prata om allt… Mina andra kompisar pratar bara om killar hit å dit. Det är fördelen med han… Han är genderfluid så han pratar inte om killar så mkt. Är typ neutral. Önskar mina andra kompisar kunde vara det typ… Har två kompisar jag gör saker med, som båda gillar hästar. Nackdelen är de går i 2 an på gymnasiet… Så ses bara på helger men då kan vi göra allt möjligt, se på bio, fika på stan, shoppa, skoja osv. Eller bara vara å inte göra någonting… Till höst hamnar vi Iforsig i samma skola… Men då går de sista året å lär flytta efter det… Ingen skulle bry sig om jag försvann… De skulle märka men inte tänka så mkt mer på det… För jag betyder inget… Funderar mkt på varför jag inte tog de där sista steget hösten 2017… Vad som hade hänt om jag gått ett steg till å fallit. Hade jag dött. Eller bara blivit allvarligt skadad…. Jag orkar bara inte mer… På det har vi so redovisning snart (om någon v) å jag vill verkligen inte det… Jag är död på alla lektioner… Jag orkar ingenting… Jag vill bara kunna vara normal…. Önskar jag kunde hitta mig själv…

Loka03
1/31/19, 11:42 AM
#5

Har ångest. Velar mellan två bra gymnasium. Men jag kan verkligen inte bestämma mig…Vilket ska jag välja.

Are humans real?👽👽👽

shia
1/31/19, 9:21 PM
#6

Okej. ska försöka samla mig å ta det lugnt. Har ingen jävla aning vem som sagt ngt till mina föräldrar. Om ngn lärare ringt hem men då borde väl den för fan pratat med mig först eller? Är så jävla arg och frustrerad och ja. skakar rent utav. 

Mamma kom nyss in i mitt vardagsrum. och frågade hur det var blablfabla att hon kände på sig de inte var bra å blablabla mkt press osv å att ätande å vikt inte försvinner sådär över en natt osv. Att hon varit trött å är sjukskriven å då ksk inte är den bästa mamman men att jag å syrran betyd mkt blablabla osv.

Hon kan omöjligt hört mig spy, för då skulle hon sagt ngt om det. samt såhör man knappt när man går på toa här uppe från nedervåningen så. 

är så jävla förbannad för kan slå vad om att det är min jävla SO lärare som ringt hem. Ska fan ta å skälla ut honom imorgon. Är det inte honom så är det ngn av mina kompisar som ringt men inte fan skulle de göra det. 

Men tror det kan vara två av mina kompisar som sagt tilll SO läraren igår. Då de helt plötsligt efter SO lektionen satte sig med mig å börja typ prata om annat än killar osv. 

HATAR när folk pratar bakom ryggen på mig.

Samtidigt vill jag inte dra upp en jävla massa. Hade normalt nog skickat en hel del arga sms till mina kompisar men tror de är smartare om jag frågar min SO lärare först. han  är desutom sämst på att ljuga. 

Jag vete fan vad jag ska göra. KOKAR PÅ RIKTIGT ÖVER NU!

men va fan skulle jag säga när mamma kom sådär jävla random? att "Jotjena jag skulle kunna skära upp mina handleder om så jag ville imorn" att jag svält mig å spyr å hetsät allt möjligt för jag vet du och pappa hatar mig eller? 

Det är någonting som inte stämmer. Helt jävla ärligt.

Annons:
silverfiisk
1/31/19, 9:35 PM
#7

#6 Jag förstår att du känner dig arg, ledsen, besviken och allt möjligt, men jag lovar att vem som än har sagt något så är det för att den personen bryr sig om dig. Det är för din skull, för att du ska få hjälp att må bra, inte för att vara elak eller förstöra för dig. Försök att se det ur deras perspektiv, att bara kunna se på när du misshandlar din kropp som du gör. Självklart vill man göra allt för att hjälpa dig! Försök att lugna ner dig och tänka efter en stund innan du skäller ut någon. Skäll inte på någon när du inte ens är säker på vem det är. Jag vet att det känns förjävligt i stunden, och jag förstår att du är arg, men försök att komma ihåg att det är av omtanke som någon har berättat. Jag är säker på att det finns många som bryr sig om dig och vill dig väl. Försök att se det positiva även om det känns omöjligt just nu. Kanske är detta början på en bättre framtid? Nu när din mamma vet hur du mår och vad du gör mot dig själv.

Ellen_
1/31/19, 9:38 PM
#8

Har försökt motstå att skada mig hela dagen. Men har ingen. Folk svarar inte och jag vill verkligen inte mer. Så nu på kvällen har jag skadat mig igen. Fråga mig inte varför men hällde textillim i ett av såren. Det sved som bara den och nu har det bildats en rodnad. Vi får väll se hur det är imorrn. Nu ska jag sova iaf.

shia
1/31/19, 9:42 PM
#9

#7 mamma vet inte hur jag mår. inte fan berättar jag sanning för henne. Nope, ljög, ljög och ljög. 

förstår att personen som sagt/gjort ngt bryr sig och bara vill väl. Och att mina kompisar/lärare förmodligen är less på att se mig såhär å göra såhär år efter år. Då de försöker hjälpa å allt möjligt hela tiden osv.

hörde med min ena kompis, som skrev de inte sagt ngt. (men som sagt… hon är bra på ljuga osv å vet att skulle hon säga att de var de skulle jag bli fly förbannad på dem osv.)

Travis D
1/31/19, 9:42 PM
#10

Har haft en FRUKTANSVÄRD dag. Från lunch och senare. Går till kruatorn vid 10.35. Som om det inte är jobbigt nog så har hon fått reda på att jag inte äter lunch. Som den fega råttjäveln jag är så sa jag ja till att äta i den äckliga skolcafeterian med henne. Det var högljutt, trångt, livligt och man var tvungen att skrika för att kunna prata med varann. Hatar det. Sen har libet fortsatt som vanligt och därmed fortsatt skitigt. Både pappa och kuratorn tjatar om att jag är underviktig och massa skit om att jag inte äter m.m kan man inte bara få äta som man vill bara man mår bra?

ipopuma
1/31/19, 10:27 PM
#11

#10 tips, testa att se om du kan äta någon annanstans. Kunde inte äta i matsalen i bland heller vilket ledde till att jag skippade måltiden eller att jag hetsåt av stressen. Gå dit senare/tidigare med en bok är mitt tips eller att äta någon annanstans.

shia
1/31/19, 10:28 PM
#12

PRatat  med mamma nu och mår bättre. hur tar man bort sitt iFokus konto

BokDuvan
1/31/19, 10:48 PM
#13

#12 åh ska du lämna iFokus, vad synd, kommer sakna dig i ridsport och din passis ju haha!

Annons:
shia
1/31/19, 10:49 PM
#14

#13 ❤️ Jag kommer få hjälp. Mamma vet allting. Hon hittade min iFokus. Så ja… Ksk är detta vändningen ändå

BokDuvan
1/31/19, 10:51 PM
#15

#14 önskar dig all lycka till och att du övervinner dina ätstörningar, tror det kommer bli ännu bättre sen när din passis flyttar hem till dig och du får se honom varje dag ❤️

BokDuvan
1/31/19, 10:52 PM
#16

Man kan inte få följa dig och din passis eller haha, är så nyfiken på hur det kommer gå för er 😂

Travis D
1/31/19, 11:58 PM
#17

#11 vi har lunchtid och matsalsvakter som gör att man inte kommer in förrän tiden är över. Ni vet känslan när inget kan bli värre? Den är falsk. Det kan alltid bli värre- det bevisade nu. Mitt liv gick nyss under. Vet inte vad jag ska göra men känns som om jag dansat på klippkanten och precis trampade snett..

Travis D
1/31/19, 11:59 PM
#18

Menar självklart att man inte kommer inte efter att tiden är över 🤦🏽‍♀️ duger inte äns till att skriva en mening korekkt

Calcifer
2/1/19, 1:21 AM
#19

#14 Detta kanske ändå var för det bästa. Jag önskar dig verkligen bara det bästa, jag hoppas så innerligt att det blir bättre för dig och att du med din mammas stöd orkar kämpa dig igenom detta och ta emot den hjälp du behöver!

Om du vill ta bort ditt konto går du in på inställningar och längst ner i kolumnen till vänster hittar du vart du ska klicka.

LYCKA TILL! ❤️


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[miasia]
2/1/19, 6:15 PM
#20

Hello.. är hyfsat ny här på ifokus… gjorde denna användare för ett tag sen haha. 
Mår inte så bra just nu. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till…  Hatar mig själv för att jag ljugit så mkt för allt och alla…

Annons:
Travis D
2/1/19, 7:56 PM
#21

#20 finns om du vill prata.. jag är ett berg av lögner ljuger hela tiden och det är ett helvete..

[EM_L]
2/1/19, 8:37 PM
#22

Neej shia! Kommer att sakna dig! Vill att du ska finnas på iFokus så att jag kan stötta dig!

Du behöver väl inte ta bort kontot? Bara ta en paus?

Men ett stort lycka till dig som är så stark! Du behöver ett solsken som lyser upp ditt liv och jag hoppas på att du kommer att må mycket bättre inom snart framtid!

Jag hoppas att du kommer tillbaka till iFokus!

zemlathebunny
2/1/19, 8:53 PM
#23

Alltså usch! Jag har en såndär dag när jag bara äter å äter. (Inget direkt onyttigt men för mig är det de.) Jag äter massa fil och havregrynsgröt….Men jag antar att en sån dag i veckan inte gör något….eller?

[EM_L]
2/1/19, 9:42 PM
#24

Lämnade in lappen för sommarjobb idag! Hoppas på att jag är en av dem som får sommarjobb och ett bra sommarjobb…

[Adream]
2/2/19, 11:30 AM
#25

Sov ut idag… Så vart ksk 7 h sömn tror jag somnade först vid två inatt. Lite roligt… Satt på fritidsledare kontor igår m 3 av mina kompisar å vi pratade om allt möjligt å kom in på telefoner osv. Å hennes barn vsr tvungna att lägga ifrån sig mobilen kl 8! Å att de gick å la sig halv tio typ. När de visade sig mina kompisar å gick å la sig vid tio/11 å var tvungna lämna mobilerna då vart jag chockad å frågade vad tusan de gjorde om nätterna då? Somnar i snitt halv 1/halv 2. Vaknar ngn gång vid fem å går upp halv 6/6. De vart typ chockade 0 fritidsledare sa att de var på tok för lite sömn. Men jag kan inte somna tidigare, isf vaknar jag 3-4 ggr/natt. Det är klart. Är alltid tröttare när jag vaknar… Men… Ja… Sover 8 h högst 1-2 ggr/månaden… Ska till kuratorn på onsdag kl 9… Efter en del som hände i veckan m familj osv så kände jag det ksk är dags å sluta ljuga om allt å vara ärlig….. Haft bulimi/anorexi sen jag var kring 11/12 och är 16 nu… Försökt ta livet en gång (våren när jag var 14) men misslyckades… Hade försökt söka hjälp 1/2 året innan det men då de vart massa strul slutade jag… Vart bup akuten sen då, men efter att ha bytt mellan 7 pers inom 1/2 år slutade jag där med. Ljög dessutom på varje möte. Känner mig så ensam… Flera tjejer i klassen har haft ätstörning å där är det typ normalt å stackars den osv. Att jag som kille har ätstörning… Det känns bara som om jag vart tjej hade jag fått hjälp direkt…

Loka03
2/2/19, 3:53 PM
#26

#25 jag tror att det tyvärr är så. Att killar har svårare att få hjälp. Jag är dock tjej men när jag var 12/13 (är 15 nu) så hade jag grova panikattacker och var svårt utstött. Så min pappa frågade rektorn ”om hon hade varit kille skulle hon då fått samma hjälp?” Och hon svarade. ”Nej det är ju inte riktigt samma sak hehe”. Det är verkligen sorgligt att killar inte blir tagna på allvar. Har också varit på BUP, men fick inget förtroende för de. Jag hoppas att du mår bättre nu och att du får hjälp! ❤️

Are humans real?👽👽👽

Calcifer
2/2/19, 3:55 PM
#27

#25 Det är ett stort problem att när det gäller vissa saker tar man inte killar på allvar, andra så tar man inte tjejer på allvar. Killar kan naturligtvis också drabbas av ätstörningar, precis som vem som helst, men det är inte lika socialt accepterat verkar det som. Vilket är fruktansvärt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Adream]
2/2/19, 7:28 PM
#28

#26/27 ❤️

Iochmed allt som hänt kände jag det var bättre å berätta sanning för folk..

Så häromdan när jag å mina kompisar satt på fritidsledarens kontor.. berättade jag om det trubbel jag hamnat i osv,,, och att jag fortfarande var sjuk. (jag började som försöka berätta, då de ville veta, haha… då sa fritidsledaren jag inte skulle tänka jag var där(å mina kompisar sa att det ändå bara var hon) åså började jag berätta. att ja… hur min pappa osv fick reda på det hela, å att jag först vart arg på dem men då det var via min dagbok min pappa hittade det jag skrivit osv… å alltså var så svårt å berätta, inte för jag ej lita på dem utan just att få det till ord. å ja… att berätta att man ljugit för iprincip alla under två års tid…. å att lögner vart mer lögner osv å det var enklare å fortsätta ljuga än å  berätta sanning. 

fritidsledaren blick och ansiktsutryck alltså… hon hade slutat skriva å alla kollade på mig. (hon var en av dem som hämtade mig efter mitt försök å ta mitt liv för 2 år sen) 

samtidigt tror jag mina kompisar vart lättade… då de säkert sett allt komma igen(de har sett det komma flera gånger, alla gånger jag fallit tillbaka…) 

bara å tagga onsdag då å berätta för kuratorn man har ljugit på alla möten sedan typ oktober…

Jag hatar verkligen att jag inte vill bli frisk…. HATAR. HATAR att ljuga… för när jag ljug, måste jag komma ihåg allt jag ljugit om(travtränaren jag är hos, sa ngn gång för ett tag sedan att hans mor alltid sa till honom att man behöver inte komma håg det man sagt om man talat sanning) för om jag ljuger måst jag hålla mig till det. Så när ex min sv lärare frågade vad det var som hände med mig under hösten, hur jag bara kraschade någon v osv, men annars är på bra betyg å så vips sjuk jag igen osv. Kunde bara skaka på axlarna å säga vet inte. när jag i själva verket visste det berodde på att jag inte ätit på tre dagar som ledde till ett D på eng å franska provet samtidigt som vi hade 2 andra prov den veckan… 

samma sak har jag skrikit på lärare,,, mentorer…. vart arg, tagit ut min ilska på dem, fräst åt dem osv… allt för att de ej skulle komma på min sanning….

[Adream]
2/2/19, 8:47 PM
#29

Just ätit kladdkaka med ostkrokar och håller på flippa ur… vill bara spy men kan inte då brorsan duschar å toan sitt ihop med vardagsrummet…

Travis D
2/3/19, 3:48 PM
#30

Min "båsta" vän mensen är tillbaks -.- Finns det något jobbigare än mens? Ja mycket och tycker faktiskt det blivit helt okej nu. Har vant mig vid mensen nu men den är ändå jobbig ridmässigt.. sära på benen är skit jobbigt med mens..

BokDuvan
2/3/19, 4:19 PM
#31

#30 åh gud ja, är livrädd varje gång jag åker till stallet under mensen och precis innan den ska komma att det ska läcka eller att den ska komma, så sjukt jobbigt

Travis D
2/3/19, 4:47 PM
#32

#31 ja jag brukar ha en ganska tjock binda med vinge när kag ska rida för då åtminstone känns det som om det inte kan läcka 😅

Travis D
2/3/19, 4:47 PM
#33
[Adream]
2/4/19, 7:03 AM
#34

Haha… Det värsta är när man ska tävla med det😂 Brukar typ alltid göra som typ blöjaktiv av bindor då 😂 å så när man rid är det så obekvämt, red ngn gång m tampong, men ja det kändes inte så säkert men var skönare utan tvekaan

Annons:
[Adream]
2/4/19, 7:05 AM
#35

Alltså… Begriper inte varför jag måste äta så himla mkt… Är som min kropp är rädd för svält eller ngt. Wc nu, åt två mackor samt en skål m fil å flingo t frukost! På tok för mkt… Kmr dessutom behövs äta lunch å middag idag… Resten av veckan kör jag på frukost å middag men saknar tiden jag hade någorlunda disciplin… Kan inte stå emot kakor eller sött å ja…

[EM_L]
2/4/19, 11:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

I feel hopeless. I don’t know why. Känner mig så mörk, ensam.. Som om jag drunknar i mörkret. Som om jag faller, och ingen tar tag i mig. Känner mig vilsen, som om jag inte hör henne någonstans. Tycker att nästan all mat är äcklig, har lust att spy. Har inga problem att gå hungrig, att jag känner hur tom magen är. Vilket jag hade innan…. jag kan bli mätt på en fjärde dels måltid på en tallrik och sedan inte äta på flera timmar. Men försöker att äta, oavsett… Fast lördags var det den godaste lasagnen jag ätit! Jag åt mycket och kände inte alls för att spy. Gjorde ett armband som jag nu aldrig vill ta av! Den ger mig på något konstigt vis hopp om att jag inte ska ge upp. För det är precis det jag gör, mitt ljus håller på att släckas känns det som. Att jag aldrig kommer att få hamna i en grupp med likasinnade personer som jag. Att det rummet jag är i alltid kommer att vara fullt med hopplösa personer som bara rent ut sagt är korkade.

[Erica. Lundstrom]
2/4/19, 9:38 PM
#37

Vilka här har valt gymnasium än😁skickade in min ansökan nu, natur som etta, fordons som tvåa och restaurang som trea, haha känns lite blandat. Har kring 290 I meritpoäng så lär komma in iaf=)

Loka03
2/4/19, 10:07 PM
#38

#37 Jag har :) Alla tre är musikgymnasium.

Are humans real?👽👽👽

Xseros
2/4/19, 10:36 PM
#39

Jag har ock. Natur. Bör komma in med 275 men så är det inte den största konkurrensen riktigt på den skolan.


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

BokDuvan
2/4/19, 11:11 PM
#40

#37 yepp, samhäll sökte jag in på, lär nog komma in med 327,5 i merit men man vet väl aldrig, har humanistiska och samhäll som andra och tredje så det ska nog bli bra oavsett tror jag

Oklartliv123
2/4/19, 11:12 PM
#41

Jobbig period just nu. Är fett jävla depprimerad. Vill bara sjunka igenom jorden och bara lägg av med allt. Men om jag är depp i skolan drar alla mina vänner så ja måste verkligen klistra på ett stort jävla leende. Usch vad jag egentligen hatar min vänner och skolan jag går på

Annons:
[Erica. Lundstrom]
2/5/19, 6:57 AM
#42

#41 ❤️ Förstår verkligen hur det kan kännas…. Och det här med att man måste låtsas man mår bra å är glad för att annars försvinner vännerna… För mig är det snarare så att om mina kompisar ser jag inte mår bra, försök de göra något men det slutar med jag skrik på dem å ja stöter ifrån dem… Är jag däremot "glad" så hamnar vi aldrig i den situationen. Sen blir jag väldigt off också när jag mår dåligt så… Å mitt humör skiftar mkt

Travis D
2/5/19, 7:30 AM
#43

Jag börjar ju inte gymnasiet förrän om 2.5 år men jag vet vart jag ska gå 😁👍🏼

BokDuvan
2/5/19, 7:35 AM
#44

#43 kul, jag vet fortfarande inte vart jag vill gå trots att jag redan sökt till ett gymnasie 😂

[EM_L]
2/5/19, 12:33 PM
#45

Snart så flyger kapsylen iväg på glasflaskan🎶🎵🎶🎵 Hur ska jag stå uuuuuuutttt!?

Loka03
2/5/19, 6:59 PM
#46

Skulle så gärna vilja ha ett band. Att ha likasinnade personer att jamma med. Jag kan både gitarr, piano, bas och sjunga men har ingen att dela detta med.

Are humans real?👽👽👽

Emptymoment
2/5/19, 7:47 PM
#47

#45 Låt kapsylen flyga. Man måste släppa ut lite ibland för att inte spricka.

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

[EM_L]
2/6/19, 9:26 AM
#48

#47 Då kommer alla lärare att springa efter mig och blabla.

Annons:
Travis D
2/6/19, 12:22 PM
#49

#48 2 val. Håll inne det och explodera en dag. Eller släpp ut det och få hjälp

[EM_L]
2/6/19, 12:27 PM
#50

Idag har varit en lyckosam dag förutom att det regnar! Ska sommarjobba! Ska bara se till att ha ett konto… #49 Har skett innan, fick hjälp men inget som hjälpte…

Travis D
2/6/19, 2:47 PM
#51

Gav du det mer än 5 minuter? Det tar tid men blur bättre med tiden

[Erica. Lundstrom]
2/6/19, 4:24 PM
#52

Känns som att ngn skriker inombords på mig… Att tala sanning är så jävla svårt men säkert ett steg längs vägen… Både skämmas å hatar mig själv… Men jag vill ha hjälp…. Men jag vill inte bli frisk hur sjukt de än låter… Och jag vet att… Sålänge jag inte vill bli frisk… Kan ingen hjälpa mig…

Emptymoment
2/6/19, 8:39 PM
#53

#48 Låt dem springa efter dig och göra vad dem vill. Man måste få lätta på trycket ibland. Dessutom, när du blivit äldre kommer du inse att lärare har noll makt över ditt liv och du kommer undra varför du var orolig för att bli utskälld eller varför du brydde dig om vad de tyckte.

Naturligtvis ska du ta åt dig av de bra sakerna lärare kommer med :)

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

[EM_L]
2/7/19, 8:20 AM
#54

#51 Mer än du tror! Det har gått flera flera veckor sedan jag exploderade och blev arg! Lärarna ”hjälpte” lite, men inget som fungerat.

Travis D
2/7/19, 9:05 PM
#55

Ingen skola på hela denna vecka. Måndag- tisdag: deprimerad, det gick bara inte.. onsdag, torsdag: för förkyld. Fredag: hjärnskakning, inslagen käke (fick tanden inslagen så den lutar inåt och nu hoppar min käke) och svullen. Är inte syskon för härliga? Nej. Det är dom inte. Får se hur livet fortsätter men det ser fan heller ljust ut..

Annons:
[Erica. Lundstrom]
2/7/19, 9:28 PM
#56

mina knän skakar och kunde knappt ta mig till mitt rum…
spytt för tredje gången idag. för andra gången sedan middagen. 
känner mig så orkelös och uppgiven..

jag vet att jag tekniskt sätt inte ätit för mkt.. men känns på tok för mkt.
Haha matteläraren vart typ glad idag… Jag fick totalt hjärnsläpp på en skala fråga. jag hade typ räknat ut det men fattade ändå typ inte XD
så jag sa"Jag är totalt borta helt ärligt fattar på riktigt noll"
hon "det där lät spännande (å lät typ superglad XD)
sen förklarade hon å då gick det in i min trögtänkta hjärna haha…

Hur fortsätter man kämpa när ens ork tagit slut? hur fortsätt man köra en
bil när soppan tagit slut?
hur tar man sig uppför backen om man bara rullar nedåt?
Jag är så less på det här nu…
Insett att jag är sjukare än vad jag trott…
att jag är sjuk…

häromdan frågade en ganska ny kompis till mig om jag hade anorexia,
hon sa att hon inte ville låta elak eller så,
och att hon stöttar mig å vill hjälpa osv,
"ehm… inte anorexi, utan Bulimi"
var första gången jag sagt högt till ngn jag har bulimi. De andra som vet
vet iochmed typ om jag skrivit eller så har de förstått själva..
ex mina kompisar osv.
både hon å en till sa att jag var underbar som jag var, och superfin.
osv…

En del av mig vart glad när hon frågade om jag hade anorexia… annan del vart mer som oj… nu har det gått så långt folk jag ej känner så väl en ser…

Samtidigt var det som att jag skämdes… jag är inte stolt över att ha bulimi. Det är inget jag önskar till min värsta fiende…

det känns som att min kropp måst ta väldigt mkt stryk av det här

Travis D
2/8/19, 8:07 AM
#57

Vad skillnaden mellan anorexi och bulimi?

[EM_L]
2/8/19, 8:12 AM
#58

#57 Anorexi är när man svälter sig själv och inte äter. Bulimi är när man hetsäter och sedan spyr upp maten. Någon rätta mig om jag har fel.

[Erica. Lundstrom]
2/8/19, 9:48 AM
#59

#58 stämmer Bulimiker kan dock också svälta sig och behöv inte alltid hetsätit för att spy. (beror på vad man definierar hetsätit, jag kan se 1/2 portion m köttbullar å potatismos för mkt å spy upp det sen så ja)

Loka03
2/8/19, 12:46 PM
#60

Äntligen fredag! :D Trevlig helg på er alla! :)

Are humans real?👽👽👽

[Erica. Lundstrom]
2/8/19, 6:20 PM
#61

#60 Trevlig helg på dig med😊 och alla andra också för den delen. Idag var en bra dag faktiskt. När jag gick ut från Ica idag höll jag dock på svimma tror jag. Ingen aning om vrf dock. Då jag ätit frukost idag. Var typ efter lunch. Hände en till gång när jag kom hem efter jag gått upp för trappen från mitt rum. Det är inte det här som förut vart att det blir svart utan r som att huvudet far i sidled å ögonen typ försvinn. Nejmen ja. Ni fattar. Ska åka slalom på söndag så det blir roligt =

Feliiciia
2/8/19, 8:39 PM
#62

Tänker varje dag att jag ska sluta hetsäta. Mina tänder värker från all magsyra och min mage svullnar upp så fort jag behåller mat, vilket får mig att spy ännu mer. Det är en enda ond cirkel som jag aldrig tycks få stopp på. Har väntat nu i över tre månader på att få börja en behandling på ätstörningsklinken. Men min tid tycks aldrig komma. Jag orkar inte mer. För varje dag som går tappar jag kontrollen allt mer och mer. Jag har gått ner i vikt och behåller allt mindre mat. Har ingen ork till någonting längre och min ångest bara växer. Blir så frustrerad på att när jag efter 5 år äntligen söker hjälp, så ska det ändå ta så lång tid som det gör. Jag orkar inte mer och vill bara att allt ska få ett slut. :/

Annons:
tiger tok
2/9/19, 9:05 AM
#63

Inte lätt alltså. Han har ett förhållande, vilket inte hade spelat någon roll eftersom att jag bara vill vara vänner, men hon är så satans svartsjuk, så det går inte.

[Erica. Lundstrom]
2/9/19, 10:03 PM
#64

Right now…. Wanna just purge everything up.. Haft klasskväll hemma hos mig nu å käkat hemmagjord Pizza samt lemon curd paj och kladdkaka… Är för sent att spy upp nu så vete sjutton vad jag ska göra… Åt för övrigt hamburgare t lunch vilket inte för det bättre… Vad ska jag göra 😫 känns som jag överätit hela veckan

[Erica. Lundstrom]
2/9/19, 10:03 PM
#65
zemlathebunny
2/10/19, 7:17 PM
#66

#64 Jag har haft en ätstörning i 2,5 år och i princip bara ätit grönsaker under hela den perioden. MEN den här veckan har jag haft så mycket att tänka på så jag har inte orkat med att tänka på det också. I söndags, tisdags, fredags, lördags och idag har jag säkert käkat mer än 5000 kcal om dagen men jag har pratat med många om det och alla säger att man hinner inte lägga på sig på den korta tiden. Om man återgår till sitt vanliga sen :)

[Erica. Lundstrom]
2/10/19, 8:17 PM
#67

#66 mm… Haft allt detta fem år nu… Å har väl insett också att man inte lägger på sig om man ät mkt tex tre dagar. Då man sedan går på underskott igen… Men det hela gör allt tar längre tid… Tror att få jag som du haft mkt att tänka på har det blivit såhär… En dag… En dag var allt jag klarade att inte spy. Ikväll efter middagen. Satt å försökte göra ngt efter all huvudvärk jag haft idag minskat. 10 min klarade jag. Sen var jag tvungen gå till toaletten. Hur rädd ajag än avar att bli påkommen var jag tvungen… På torsdag är det alla hjärtans dag… Jag tror det var på alla hjärtans dag för 2 eller 3 år sen som jag spydde för första gången (med vilje alltså)… Hade ätit en bit kladdkaka med gelé hjärtan å ja… Någon damsugare också tror jag det var… Samt ostkrokar… Så medans de andra kollade på tv tog jag en "dusch"… Tror jag håller på bli förkyld… Var riktigt trött hela idag å ont i huvudet å hängig. Haha red trots det tre st på eftermiddagen. Jag vill typ bara ge upp… Ge upp eller fortsätta djupare ner… Att ta mig upp känns omöjligt. Först måste jag ju vilja det. Men jag vet att skulle jag vilja det så kmr jag bara ångra mig själv… Det jag önskar mest av allt är att vakna en dag och att alla tankar å allt är borta, för evigt… För efter varje återfall blir jag svagare å svagare…

[Erica. Lundstrom]
2/12/19, 10:18 PM
#68

Jag vet verkligen inte avd jag ska göra… Var till kuratorn idag och vi pratade en hel del om mkt… Vilket får min övertänakande hjärna att tänka på hej vilt… Som tex vad mitt "mål" är. Att gå ned till 50, sen 45, sen 40 kg till mina 180 cm kmr inte göra jag kan äta sen. Utan då måste jag kämpa för att hålla mig där. Ungefär som kring betyg. För att ha A k allt, får kämpa som sjutton men när jag väl ha A i typ allt kan jag inte slappna av för misslyckas jag sänk jag då å ja. Måste kämpa för behålla det. Var på thai'en igår med mina kompisar… För att trotsa rösten inom mig. Mina kompisar vart chockade men glada tror jag. Då jag I fredags inte ens kunde ta en tugga risgrynsgröt… De satt 20 min å försökte jag skulle äta. Sa att jag kunde inte. Varför, vad är det som gör att du inte kan osv. "kan bara inte" hur ska jag förklara alla tankar i huvudet? Att jag inte KAN äta mentalt… Om än de bara är ta en sked å stoppa in munnen… Det är som två sidor av mig… Ena sidan känner sig stolt när jag kan stå emot å inte äta trots de andra gör det. Den andra blir ledsen och avundsjuk på hur de andra kan ta mat, äta å prata samtidigt å verka glada. Å inte ha ångest efteråt. I söndags efter middagen försökte jag att inte spy. Klarade 10 min av rastlöshet innan jag gick på toan å spydde upp allt.. Spyr 2-3 ggr/dagen… Vissa dagar inget vissa 3-4 ggr… Jag förstår inte varför jag hatar mig själv så grovt. När mina kompisar frågar varför jag gör detta, och jag inte svarar är Inte för att jag inte vill utan för att jag inte KAN. Jag vet inte… Jag kan inte bli frisk för jag kmr hata mig själv så mkt för jag aldrig kom till min målvikt… Jag vet inte vad jag väger nu då jag ej haft våg på 2 mån… Vägde mig innan 2-3 ggr/dag å gjort I 5 år… Efter vi vart på thaien kom ångesten och på franska lektionen efter gick jag på toan och spydde upp allt. Vi körde en rolig men idag på en lektion. Tidningsleken (en står i mitten, alla andra sitt på stolar i en ring man börjar med ett namn ex kalle, då ska kalle skynda dig att säga ett annat namn innan den i mitten hunnit slå han på benet med en tidning, då ska den i mitten i stället så ex stina osv, å man fortsätt till den k mitten hunnit så någon å den inte sagt något nytt namn) Iaf skrattade jag, mycket, och hade roligt. Av någon anledning vart mkt namn populärt å säga så alla sa typ "Erica" när de vart deras tur. V tre killar aa varje gång mitt namn 😂 Till slut skrattade jag så mycket jag knappt kunde prata å fick peka istället. Har nu tid nästa tisdag hos kuratorn, vet ej när jag ska åå bup men är ksk snart skulle jag tro… Jag förstår väl innerst inne att det är det sjuka I mig som är rädd för att bli frisk och att jag inte är frisk förrens den försvinner… Men jag vill både äta kakan å ha den kvar… Alltså bli frisk och glad men gå ner i vikt och bli smal…

[Erica. Lundstrom]
2/13/19, 7:37 AM
#69

Påväg t skolan nu och har så otroligt ont i magen! Ingen aning vad det kan bero på… Tagit en alvedon/ipren men hjälp inge… Går skola till 4 idag vete sjutton om jag klarar det

Annons:
[EM_L]
2/14/19, 8:47 AM
#70

Mår så dåligt… Jag som kände att jag fick vara ifred? Nej nu tvärvände det! Förhoppningsvis kan jag testa att gå i A-klassen en vecka och se hur det är. Om jag vill gå i den klassen så kan jag kanske gå där. Har ingen lust att gå upp på morgonen, känner mig ensam. Det känns som alla i min klass ser mig som osynlig. Och när någon väl ser mig så är det någon killes kommentar som återigen påminner mig om hur jag trycks ner…

[Erica. Lundstrom]
2/16/19, 11:01 PM
#71

Alltså, haha… Medans typ andra I klassen festar å druckit osv å planerar värsta partyn osv när de fyll 16, å snackar bara killar osv. Därav hänger jag med andra kompisar på fritiden heh, iaf de två jag är med fyll 18 I april och maj, å lite roligt för vi planerar ju å fira det. Våra teman 😅 enhörningstema när en fyll år å andra star wars Tema. Iaf hade min ena kompis mormor frågat den om se planerat 18 års fest, jepp! -ska ni dricka då? -nope😅 Vi skratta å sa tänk när deras barn frågar dem om deras 18 år fest - vi hade enhörningatårta och drack kaffe😂😂 De äär som en blandning mellan gamlingar å 7 åringar😂 ibland kaan jag undra om de verkligen ska bli myndiga om ngn månad, (fyller 16 i juni å de tyck jag är så liten varje gång vi snackar ålder😂😂😅

zemlathebunny
2/17/19, 10:57 AM
#72

Jag ska få en till ponny😍😍😍😍😍 Vi ska flytta hem Loet och först låna en b-ponny för att sen ev köpa den!

Loka03
2/17/19, 11:29 AM
#73

#72 Åhh vad kul, grattis!❤️

Are humans real?👽👽👽

[Erica. Lundstrom]
2/17/19, 1:02 PM
#74

#72 vad roligt!! Tänk för lite mer än ett år sen red du på travet å nu har du en egen häst å snart en till =) mycket kan förändras på kort tid

zemlathebunny
2/17/19, 7:53 PM
#75

#74 Ja verkligen😆😆

[Erica. Lundstrom]
2/17/19, 10:20 PM
#76

Haha känslan när man rider å man inte kan sluta le eller skratta 😅 Igår släppte det äntligen för mig och "min" häst. Vart lite trubbel å hon har vart lite bråkig osv å inte haft den där gnistan, då vi har tagit paus på 5 v å ridit I skogen, ridit galopp intervaller å annat roligt. (hon älskar galopp otroligt mkt haha) Men så igår, hon var taggat å pigg hela passet fast vi var på ridbana! Å ick sitta å hålla tillbaka osv å hon ville bara galoppera hejå hå, så fort vi travat fram-å så lite galopp😅 Känns iaf bra att veta man gjort rätt som tagit ett steg tbx, tränat på annat. Sa till henne sist jag red tror jag att "det finns nog någonting bra i allt som sker" Bra med detta-övat galopp =

Annons:
Travis D
2/18/19, 7:42 AM
#77

Förlåt men va fan rider alla på? Vi har isbana överallt hos oss halkar runt som våta tvålar här 😂

Travis D
2/18/19, 7:42 AM
#78

Förlåt men va fan rider alla på? Vi har isbana överallt hos oss halkar runt som våta tvålar här 😂

[Erica. Lundstrom]
2/18/19, 10:19 AM
#79

#77/78 vad har du för broddar? 😂 Jag rider i skog, på banan, ridbanan. Ridhus, överallt. Älskar vintern för då kan man typ rida överallt (inte geggigt eller löst underlag eller så) Hästarna körs överallt också å tränas även på isen(typ 2 km lång raksträcka på is) Haha men var lite läskigt i fredags dock när jag red på ridbanan å var blank is typ så hade kunnat åkt skridskor😂 skritta å trava dock endsdt där. Om än hon kunnat galoppera så kändes det osäkert om än hon var säker å inte halkade eller så😅 Haha hon börjar äntligen bli sitt normala jag efter en svacka, var dunderladdad sist å ville typ bara gloppera(hade de vart djupsnö å fluffsnö eller sommar å mjukt underlag hade hon fått galoppera mer men med en nojig ryttare så 😅😂 Kommit fram till ett schema nu att följa, tänker rida galopp intervaller typ torsdagar, sedan ridbana lö/söndagar. Å dressyrträning I ridhuset måndag/tisdag(olika varannan veckaľ Och rider jag henne däremellan blir det typ skugsturer, eller bommar någonstans eller så. Eller far jag ut å kör eller longerar

Loka03
2/18/19, 11:13 AM
#80

Jag skulle också vilja rida men vi har inte råd. Kanske senare i livet. Jag verkligen älskar hästar. Jag kommer ihåg när jag var typ 7-12 år så gick jag på 4H gård och tog hand om hästarna. Det var så lugnande att få stå inne i stallet och borsta. Och varje gång vi var på Skansen så ville jag få en ridtur haha! Idag är jag 15 år och älskar de lika mycket fortfarande haha!😂❤️

Are humans real?👽👽👽

BokDuvan
2/18/19, 11:37 AM
#81

#80 kan du inte betala för lektionerna på annat sätt? Vi får gratis lektioner då och då för att vi hjälper till som knatteledare, annars kanske någon snäll person som vill ha hjälp med motion?

Travis D
2/18/19, 12:00 PM
#82

Kakan kunde inte skos ordentligt sist så hom är bara framskodd med 2 broddar. Men ska skos runtom men vet inte om man vågar sätta i brodd 😅

[Erica. Lundstrom]
2/18/19, 12:12 PM
#83

Varför skulle man inte våga sätta i Brodd?

Annons:
[Erica. Lundstrom]
2/18/19, 12:44 PM
#84

Här halkar dem ihjäl om man ej har Brodd haha😂 antingen har man Brodd eller barfota,

Travis D
2/18/19, 1:08 PM
#85

Tänker om det snart blir vår (allt smällter ju här nu) så om man sätter i fler broddar och så smällter all is 2 dar senare 😂

thistletoe
2/18/19, 1:21 PM
#86

#85 då är det ju bara att skruva ur dem😊

[Erica. Lundstrom]
2/18/19, 2:06 PM
#87

Bara å skruva i och stoppa i bomull i hålen då=) (använd en söm) då kan du enkelt sen ta ut bomull å stoppa i Brodd om de behövs sen

Travis D
2/18/19, 9:36 PM
#88

Redan försökt och misslyckats 😅 ute är det lera/isgata och inne för stressigt…

Xseros
2/18/19, 10:34 PM
#89

Har franska-förhör imorgon och har typ inte övat någonting. Det är också muntligt och endast med stödord. Kommer ju gå kassare än en näsapa i sibirien…


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

BokDuvan
2/19/19, 2:37 PM
#90

Shit asså, var på föreläsning idag med skolan för Maria Dufva som pratade om vad vi gör på nätet o att vi påverkas av allt vi ser, sjukt intressant och det gav mig en riktig tankeställare!

Annons:
ipopuma
2/19/19, 5:20 PM
#91

#91 berätta mer!

[Erica. Lundstrom]
2/19/19, 6:36 PM
#92

Någon som har erfarenhet av UMO och ätstörningar?

[Erica. Lundstrom]
2/19/19, 6:36 PM
#93

Någon som har erfarenhet av UMO och ätstörningar?

BokDuvan
2/19/19, 7:49 PM
#94

#91 menar du mig? Kan berätta lite i alla fall I alla fall så är hon kriminolog och jobbar mycket med brott på nätet, men det handlade inte så mycket om det utan mer om hur vi påverkas av det och inte tänker så mycket ibland. Allt vi ser på nätet påverkar oss, vi jämför oss ofta medvetet med andra, likes och kommentarerna osv, och det var även intressant att se normen för olika selfies beroende på kön. Medan killar tar selfies mer underifrån så att de ser NER på oss så tar tjejer det uppifrån så VI ser ner på dem Det var lite inslag om feminism också, att feminism bara innebär att man vill ha lika villkor, inte att man är manshatare, hon visade olika bilder som tydligt visade skillnaden mellan kvinnor och män inom fotobranschen, när kvinnor modellerar underkläder ska de se sexiga ut, svanka och på bilden blåste hon även tugummibubbla. Männen däremot ska bara stå där och se snygga ut. Det fanns två bilder på en skjorta som såldes, mannen stod helt vanligt påklädd medan tjejen tvingades va topless och enbart iklädd trosor och skjortan uppknäppt. När män leder tvåprogram bär de kostym som täcker i princip hela kroppen och kvinnor bär tighta klänningar och visar mycket hud osv. Allt detta påverkar oss till att tro att så är det, men Maria Dufva menar att vi ska problematisera vårt tänkande, att inte låta oss luras eller påverkas av de illusioner vi stöter på. Det mest intressanta hon pratade om handlade om de brott som begås på nätet, hon pratade om riktiga brott. T.ex en man med fru och två barn som chattade med en 12-årig tjej och bad om n*des osv, och det va en kille i 8:an som bad en annan tjej om n*des som svarade med att skicka en nakenkatt och sedan en bild på nudefärger, men till slut hade hon bett honom att skicka först vilket han gjorde. Hon screenade bilden och spred runt den till alla och dömdes för barnpornografi. Det läskigaste är att ytterst få berättar om utsattheten för en vuxen, av ksk 62 offer berättar 2 av de för en vuxen, de övriga tvingas polisen ringa upp. Själva budskapet var att vi ska vara försiktiga på nätet och IRL, det vi ser återspeglar inte verkligheten, t.ex p*rr pratade hon om. Det va t.ex en 15-årig kille o tjej som skulle förlora oskulden tillsammans, killen hade kollat på mycket p*rr innan och trodde att han skulle va våldsam och nervärderande, så han tog stryptag och hon svimmade och blev medvetslös. Han dömdes till 1,5 år i fängelse och enligt tidningar hade tjejen fått hjärnskador som skulle förfölja henne resten av livet som yrsel o nersatt hörsel. Tv-spel påverkar också, hennes dotter som gick i 2-an hade en dag kommit hem och berättat om en kille i klassen som ville leka att hon va prostituerad och att han sedan skulle mörda henne o stjäla hennes saker. Vart hade han fått den idén från? Jo från ett tv-spel rekommenderat för 18+. Fatta att en 8-åring kollar på spel som GTA?! Okej skrev inte ”lite” och tog bara upp det viktigaste från föreläsningen, men föreläsningen var typ 1h o 40 min så det var väldigt mycket, men det väckte mycket tankar om hur jag själv använder nätet. Maria Dufva har även skrivit böcker om säkerhet på nätet

ipopuma
2/19/19, 9:22 PM
#95

#94 så intressant!

Travis D
2/19/19, 10:19 PM
#96

Jag undrar om jag kommer fylla 18 nåhon gång. Om jag är här så länge.. Ser fan inte bra ut.. vad ska jag göra?

[Erica. Lundstrom]
2/19/19, 10:27 PM
#97

#96 Andas å försök kämpa på så gott som det går.. Jag är otroligt trött…. Och utmattad…. Åkt skidor 1 h idag samt gymmat 1 h 20 min. Ätit 500 kcal… (130 frukost, 370 kakor..) Kmr äta havregrynsgröt t frukost imorn (0.5 dl havregryn) och middag först om typ 20 h…

Annons:
Själshjärta
2/19/19, 11:22 PM
#98

#96 Jag minns att jag tänkte likadant. Trodde ett bra tag att jag aldrig skulle bli 18 år eller mer. Det kändes som om det helt enkelt inte skulle lyckas. Men här är jag nu. 18 år. Vet fortfarande inte riktigt hur det gick till… kanske det löste sig med tiden. Eller så är man starkare än man tror.

Welcome to the Black Parade

Emptymoment
2/20/19, 1:20 AM
#99

#94 "Medan killar tar selfies mer underifrån så att de ser NER på oss så tar tjejer det uppifrån så VI ser ner på dem"

Och dem som tar selfies rakt på eller inte tar bilder på sig själv alls, vad är vi? Potatisar? 😂

Vet att det inte var du som sa det eller var föreläsaren, men du fick t smällen för mitt skämt nu 😇

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

BokDuvan
2/20/19, 6:47 AM
#100

#99 klart att folk bryter mot normen för det är vad det är, en norm. Hennes mening med detta va att de som bryter mot ofta behandlar annorlunda. T.ex hade en kille kontaktat henne o frågat varför han aldrig får kommentarer på sina bilder om att han e snygg osv. Det va för att han inte följer den stereotypiska normen

Travis D
2/20/19, 7:18 AM
#101

Det är ännu ett fel på mig. Tar detta aldrig slut? Varje morgon mår jag dåligt, magen bara värker.. spyr typ 3ggr varje dag. Det är mer än jag äter. Har redan spytt idag. Vet inte varför.. det är inte ens mens värk.. mamma tror bara jag är stressad, men för vad? Jag svimma nästan igår.. vill inte säga något till mamma. Hon jobbar röven av sig varje dag.. vill inte att hon ska vara orolig. Jag vet att allt skulle bli bättre om jag var med Kakan.. men kan inte vara där hela tiden. Minns när detta började.. jag var typ 11. Jag började må dåligt. Inte magsjuk eller så utan psykiskt. Trodde fan inte jag skulle bli 13.. men se på mig nu. Jag fyller snart 14.. yay.. får snart fyra min 14 års dag som värdelös.. Varför mår jag såhär.. varför kan jag inte vara normal, som alla andra , glad hela tiden, varför måste jag vara så.. så fel..

[Erica. Lundstrom]
2/20/19, 7:41 AM
#102

#101 ❤️❤️❤️ Du har gjort sett jättebra som kämpat tills nu, ge inte upp, okej? Vet inte varför du spyr, men ja.. Jag undrar också varför jag aldrig kan få vara normal, glad, varför det jämt ska vara ngt. Jag har inget svar på varför… Bara att någon gång kommer det vara värt att ha genomlidit all skit, för hört ett tales sätt 7 sorger på en lycka. Och tänker jag måste ha väldigt många luckor sparade någon stans. När jag rider, rider jag en del i skogen och finns ett ställe högt på ett berg man ser ut över hela staden p skogen bortom. Där brukar jag göra halt å stå en stund å bara njuta. För där å då, mår jag bra å känner hur det känns att må bra. När jag rider på ridbanan kan jag ibland skratta å le hela passet igenom när allt känns rätt. Du vet den där känslan när allt plötsligt funkar. Jag önskar jag kunde känna så hela tiden, men lärt mig att om det skulle kännas så hela tiden. Skulle jag inte värdesätta det lika mkt

Emptymoment
2/20/19, 8:32 AM
#103

#100 Du behöver inte förklara något eller försvara varken dig eller henne, jag försökte bara vara rolig och lysa upp lite i tråden :)

Jag menade absolut inte att förminska eller nedvärdera något någon av er sa.

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

zemlathebunny
2/20/19, 6:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Då har man tatuerat sig, måste bara gå ner i vikt nu så låren blir smalare sen är jag redo för sommaren!

Annons:
[Erica. Lundstrom]
2/20/19, 6:40 PM
#105

#104 Du behöver verkligen inte bli smalare, snälla låt inte ätstörningen ta grepp igen. Blir du smalare kommer du inte klara av att rida heller… Du kan om mig om du vill ❤️

zemlathebunny
2/20/19, 7:48 PM
#106

#105 Den har mig i ett järngrepp tyvärr. 😖

Loka03
2/22/19, 11:34 AM
#107

Äntligen sportlov! :)

Are humans real?👽👽👽

BokDuvan
2/22/19, 12:18 PM
#108

#107 hade det förra veckan, va sent du har det

[Erica. Lundstrom]
2/22/19, 12:30 PM
#109

Vaaaa😂😂 har det näst nästa vecka(går skola en v till)

BokDuvan
2/22/19, 2:30 PM
#110

Men guuuud va sent alla verkar ha, eller så är kanske vi ba tidiga, har iaf 8 veckor fram t nästa påskkov :(

Travis D
2/22/19, 2:32 PM
#111

Äntligen lov! Stallet varje dag 🤩

Annons:
Loka03
2/22/19, 2:43 PM
#112

#108 jag bor i Stockholm så det kanske är därför. Alla delar utav Sverige har olika veckor tror jag. :)

Are humans real?👽👽👽

[Erica. Lundstrom]
2/22/19, 5:01 PM
#113

Oj, 8 v t påsklov😂 vi har typ 3-4 v mellan sport å påsklov

[EM_L]
2/24/19, 6:57 PM
#114

Skola imorn efter Sportlovet…

Det suger ärligt talat. På Tisdag är det någon dag vi ska göra typ en kort film relaterat till en bok som heter The Hate u Give som vi läser.

Får ångest när jag tänker på vilka jag jobbar med då. Att ens jobba i grupp, kommer sällan överens med någon.

Har insett hur mycket skit jag ens står ut med…

Har insett att de andra i min klass ser mig som osynlig. Eller vet att jag är där, men struntar i mig. Är kanske tre tjejer som ser mig delvis.

När någon i min klass väl ser att jag "existerar" så är det antingen stelhet eller någon dumt som de säger som gör mig sårad och ursinnig inombords.

En tjej från min klass är och provar i den parallella klassen. Ärligt talat så är hon den ända jag inte har problem med att jobba med eller prata med.  Min mentorslärare har frågat ifall jag vill prova, övervägde nästan hela terminen att testa hur det är i den klassen. Men har bara tänkt, nej. Nu när den tjejen gör det så vill jag också göra det… men den klassen blir full med henne.  Plus att en elev ska komma tillbaka till vår klass från en annan skola. Då blir vår klass full.

Om de bara hade varit en elev mindre så hade jag inte tvekat. Min lärare jobbar på att jag ska få testa. Hon vet att jag inte alls trivs längre.

Hoppas att jag kan vara ifred imorn då.. ska försöka ta en dusch nu som jag knappt orkar.

Everyone needs a sunshine in their Life. Hopeless lead you to dark.  If you don´t want to fight, you can´t take help. But If you have a loyal sunshine to friend, partner, parent, family or animal. I know that you will fight for your soul and heal.

silverfiisk
2/24/19, 7:13 PM
#115

#114 Om du verkligen vill byta klass och tror att du skulle trivas bättre så går det säkert att ordna. En elev mer eller mindre kan väl inte spela så stor roll? Om det skulle få dig att må bättre så borde det gå att fixa. Angående grupparbeten så är min erfarenhet att man brukar kunna få en annan uppgift att göra själv,så länge man talar om för läraren varför man inte vill arbeta i grupp. Hoppas att det löser sig för dig! Lycka till.

Travis D
2/24/19, 9:25 PM
#116

Min "älskade" vän mensen är tillbaka, som jag saknar dig, not. Kommer nog dö nu av värk hejdä

[EM_L]
2/25/19, 9:30 AM
#117

#115 Jo, sade samma sak till min lärare. Och kan nog inte jobba själv imorn. Vi ska görs en kort film som sagt. Men en dag klarar jag nog.

BokDuvan
2/26/19, 8:40 AM
#118

När man inser att man är helt handikappad på att skriva noveller på svenska, har ingen inspiration alls o allt låter så extremt fult, om jag fick skriva på engelska skulle tangentbordet knattra som bara den, någon som har ngn idé till en novell 😂?

Annons:
Travis D
2/26/19, 2:30 PM
#119

Orkar inte mer. Tänker fan avliva Karin och hämts hem lorenzo. Hon har någon psykisk skada som jag inte orkar med, hade någon berättat att hästen bar utvecklingsstörd hade jag inte köpt henne. Slängde verkligen 80k i sjön när vi köpte henne. Hon är inte värd en enda krona. Orkar verkligen inte me mitt liv

Travis D
2/26/19, 2:30 PM
#120
[EM_L]
2/26/19, 2:38 PM
#121

#119 Varför inte sälja henne som häst. Till någon som bara vill rida för skojs skull och kan låta henne beta i hage. Inte avliva henne om det inte är riktigt är så farligt.

Travis D
2/26/19, 8:08 PM
#122

#121 för hon är inte en sån häst man bara säljer vidare. Det är det alla gjorr i hennes liv och det är en av anledningarna till att hon är såhär. Hon skulle mår bättre om hon blev avlivad än såld.. jag vill bara rida henne för skojs skull, men efter 11 månader liter hon på mig först nu. Det är inte hennes fel att hon e så jobbig. Det är f.d ägare och dom i stallet som förstör henne. All min träning med att lita på nya människor förstör dom genom att slå henne i ansiktet när hon hälsar.m

Xseros
2/26/19, 10:59 PM
#123

Är det inte det sämsta tillfället att avliva henne nu om hon äntligen litar på dig nu?


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Travis D
2/26/19, 11:51 PM
#124

#123 uppenbarligen så litar hon ju inte på mig för hon behandlar mignfortfarande som skit

silverfiisk
2/27/19, 7:20 AM
#125

#119 #122 Du kanske skulle ta hjälp av någon professionell som kan träna henne? Antingen någon som kommer till dig och hjälper till, eller så lånar du ut henne till någon som verkligen vet vad den håller på med, så kan du ta tillbaka henne sen. Det kan ta väldigt lång tid att få en häst att lita på människor och göra det man vill att den ska göra. Man måste ha tålamod och inte ge upp, även om det är frustrerande. Om dom i stallet slår henne så måste du säga ifrån ordentligt! Det är absolut inte okej.

Annons:
[Erica. Lundstrom]
2/28/19, 4:29 PM
#126

Alltså… Känslan när man inser ens piano är på högtalare p inte bara i hörlurarna… På musiken så spelade jag piano(fick göra vad vi ville) så satte mig ned å började spela. (kollade först så inte ljudet var på, stoppa den i hörlurarna-märkte då pianot ej var på så satte på det.) å så börja jag ju spela. Sen efter typ halv låten knackar min kompis på min axel å säg att det hörs Va? Du skämtar. Nä då satt ju typ alla(eller ja, alla av oss som va där, jag Mina tre kompisar å två killar å musikläraren) Å alla hade då hört när jag spelat… "det lät bra" sa min musiklärare, jag knallröd i ansiktet stäng av ljudet å stoppa i hörlurarna ordentligt😂😂 (avskyr å spela när folk hör, spelar bara fel hela tiden då jag blir så nervös… Heh… Steeelt) Iaf senare ville musikläraren höra när jag spelade. (vilket han velat gjort varje elevens val iår, men har ej vågat/velat heh…) Iaf spela jag då. För honom samt så hörde de två killarna(då de satt där) å de typ kolla på mig när jag spelade. SEN I slutet av lektionen, när även mina kompisar var där ville ALLA höra när jag spelade! Så ja… Gjorde det å det var så sjukt pinsamt men de va typ chockade över hur jag spelade osv. Men jag tyck ju jag spelar hemskt å fel hela tiden osv. En av killarna tänk spela trummor på avslutningen å vill 2 av mina kompisar ska sjunga, den andra killen ska då spela piano men så tyck alla de jag ska va med å spela piano. För alla, I kyrkan, Alltså, ja😂😂😂kändes iaf skönt.. Att det gick bra ändå å vi hade roligt på musiken.. Lektionen innan var jag nännligen tvungen springa in å bryta ihop på toan 20 min i panikångestattack… Då vi efter lovet kmr ha sv nationella ti å to, fysikprov, so redovisning å veckan efter det franska å so prov. Å det blir bara för mkt för mig ska även fara t ngn doktor den veckan också varav jag aldrig vart hos ngn läkare heh(16 år gammal…) Ätit 100g choklad… Åt på det 1 pannbiff å 1 potatis till lunch och 0. 5 dl havregryn t frukost…. Hatar mig själv för det… Ätit mkt hela veckan… 800 kcal må/ons samt 200 kcsl/ti(den var ändå helt okej) men ja… Vägde mig för första gången på länge i måndags… 67 kg… Gått upp 7 kg sen oktober… Gått ned t 63.7-64 kg nu… Men jag som trodde jag gått ned… Är 181 lång… Måste ned till 50 innan sommaren…

[EM_L]
3/1/19, 8:20 AM
#127

#126 Nej det måste du inte alls! Du ska inte gå ner någonting! Du väger lagom för din längd! Så snälla, gå inte ner i vikt så mycket. För din skull… ❤️🐾💞☮️🌞☀️

dobbybellatrix
3/1/19, 10:37 AM
#128

Vet inte om detta kommer göra någon särskild skillnad och hoppas det är okej att jag skriver detta, men i alla fall - till er som har någon form av problematik med vikt/ätstörningar osv. Var rädda om er! Snälla!! När jag var 14 år gick jag rakt in i det där träsket. Idag är jag 26, fyller 27. Och jag lever fortfarande med ätstörning. Och tro mig, ni vill INTE leva era liv sådär. ni vill inte slösa bort era liv på det sättet. Och för att tala om konsekvenserna. Era kroppar kommer ta skada. Och det är inte ett dugg skoj. För nått år sedan kunde jag knappt komma ur sängen utan att nästan svimma, jag kunde inte gå till affären utan att behöva sätta mig hela tiden för det mörknade för ögonen. Jag kastade bort en englandsresa för jag höll på att svimma hela tiden (var ensam där viklket kunde blivit farligt) och på resan hem fick jag be personal om hjälp för att ta mig till flyget. Men till det värsta. Strax innan julen 2015 tvingade min mamma mig till läkare för att ta prover. På kvällen fick jag ett samtal om att jag behövde ta mig till medicinakuten och ifall jag inte tog mig dit själv så skulle de skicka ambulans för in skulle jag. Mina värden var såååå dåliga och mitt kaliumvärde var farligt låg. Efter att ha varit inlagd ett dygn var jag tvungen att berätta sanningen för att kunna få hjälp. Fick ligga på hjärtavdelningen i en vecka. Kom hem och en månad senare var det samma visa. In på medicinakuten för att jag inte tagit första rundan på allvar. Den kvällen vägde jag 36 kilo. Samma kväll skulle jag på toa, svimmade och kommer bara ihåg att jag vaknade med typ tio pers runtom mig, stressandes. Direkt till intensivavdelning. I efterhand har jag fått höra att mitt hjärta stannade, så lågt var mitt kaliumvärde. Fick ligga där en vecka och när jag väl kom hem blev det raka vägen till ätstörningsenhet för att få hjälp. Det jag vill ha sagt är att även om det inte är särskilt ovanligt med ätstörningar bland tonåringar och även om man kan vara ung och dum så kan det etsa sig fast och förstöra många år av ens liv som kunde varit sååå underbara. Vill heller inte skrämmas, men hade jag kunnat spola tillbaka tiden så hade jag gjort det och ändrat så mycket. Verkligen. Jag hade struntat i vikthetsen och varit mig själv istället.

Loka03
3/1/19, 7:06 PM
#129

#128 Tack för att du delade med dig, det var starkt gjort. Jag hoppas att du blir frisk och fortsätter att dela med dig om detta så att du kan hjälpa och inspirera andra. Det är säkert minst en person här som får en styrka och kanske vill be om hjälp. Tack och lycka till nu i framtiden❤️❤️❤️ :)

Are humans real?👽👽👽

[Erica. Lundstrom]
3/1/19, 9:40 PM
#130

#128

<3<3<3

Tack för du delade med dig. Läst och försöker ta åt mig, men hoppas det går in såsmåning om.

Jag insåg faktiskt igår, när jag sökte runt lite, att alla med ätstörningar inta är anorektiskt smala.

En klasskompis till mig, har i veckan varit iväg på MTF behandling, och skrivit en del med henne. hon vart "sjuk" för 1 1/2 år sedan, och är på bättringsvägen nu osv.. 

iaf.. skrev hon när jag skrev att det kändes som jag måste bli smalare osv för att kunna få hjälp, att ingen kmr ta mig på allvar osv alltså å få hjälp, att

"men när det gäller ätstörningen, så behöver du inte hamna ännu djupare i skiten"

Jag vet inte vad.. men det är som att jag aldrig kan förlåta mig själv om jag ger upp nu.. när jag gått upp å väg normalt osv.. som att jag aldrig lyckats. Om än jag VET att jag var på en målvikt på 52 kg hösten i sjuan, förvisso kortare då, men minns jag frös konstant och ja.. frys inte lika mkt nu.. men så fort jag kmr kring 60 börjar jag frysa mer osv… tappar dock hår. 

spytt två gg idag… 3 ggr igår… 

det lite sjuka är att jag igår, någon gång, tror tom på kvällen, att jag sa till mig själv "idag var jag starkare än ätstörningen"

det var som inte jag som sa det men ändå jag. Jag vet inte vad jag menar med det, då jag som sagt spydde en del.. men jag åt frukost, lunch. (här märk jag att jag inte är helt frisk i skallen… la upp en potatis och en liten pannbiff, samt lite sallad. (mina kompisar tog 2-3 potatisar och 4 pannbiffar)

och det såg å kändes så sjukt mkt. När jag hade fått i mig HALVA, hade de ätit upp å gick å hämta 1-2 potatisar samt 2 pannbiffar TILL. 

Det gjorde ändå att jag kunde äta, utan att må så jättedåligt över det. 

dock åt jag 100 g choklad på hemvägen… middag.. samt kaka jag bakade. 

åt idag två pannkakor till lunch… sooom jag sen spydde upp förvisso men ja.. 

Jag förstår bara inte vad som är fel med mig… känner mig ju inte som en bra förebild för barnen på ridskolan… speciellt nu när de flesta börjar veta vem jag är..;(sjukt eg men helt plötsligt vet folk vem jag är(vad JAG HETER) och kan be mig typ om hjälp i stallet osv. (i tisdags haha.. fick fixa en person som kunde göra iordning min häst så jag kunde hjälpa en person med dens häst. (den var rädd för den hästen, då han inte alltid verkar så glad(men han är världens nallebjörn eg, men är tveksam till nya) 

att de yngre ser upp till mig å både yngre å äldre beröm mig, de verkar inte se monstret inom mig.. 

min kropp hatar nog mig. förstår inte hur jag kan vara så frisk jämt osv å typ aldrig bli förkyld eller så. får ju knappast i mig alla vitaminer osv man behöv.

[EM_L]
3/2/19, 8:12 PM
#131

I´m never giving up, hey hey

Never giving up now

I´m never giving up, hey hey.

But, There´s nothing left to say.

Nothing left to say now.

-Namnlös-
3/2/19, 11:59 PM
#132

Igår hände något. Skulle åka tunnelbana, klockan var typ 23 eller nåt. Tunnelbanan skulle snart komma. Och jag fick det där känslan. Det var ca 5 pers runtom. Jag stod och väntade och somsagt så fick jag en känsla av att jag äntligen kunde bara skita i allt och början om. Om jag bara hoppade skulle allt gå bra.. stod på kanten, tunnelbanan kom och jag kände att någin drog mig bakåt nästan sekunden jag tänkte hoppa. Han sa inget utan gick sen bara på tunnelbanan. Jag gick på och tänkte, jag undrar om han vet om att han precis stoppade mig från att begå självmord eller om han bara tog tag för att jag inte dkulle råks trilla.. han varit nere sedsn dess. Knappt lämnat mitt rum.. behöver bara tänka nu för jag känner mig så ensam, och nästan obehövd ..

Annons:
Emptymoment
3/3/19, 1:04 AM
#133

#132 Att någon drog dig bakåt precis i just den stunden tycker jag att du ska ta som ett tecken att du bara SKA vara kvar här på jorden :) Låter som ödet om du frågar mig!

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

silverfiisk
3/3/19, 10:32 AM
#134

#132 Snälla, snälla du, hoppa inte framför ett tåg eller tunnelbana. Jag förstår att man i stunden mår fruktansvärt dåligt och inte tänker på konsekvenserna, men det är faktiskt en stackare som sitter och kör tåget. Jag jobbar själv som lokförare och det är fruktansvärt otäckt när folk står nära kanten.. Att köra på och döda någon och dessutom behöva se hela händelseförloppet är hemskt och man glömmer det aldrig. Så snälla, gör inte så. Försök att prata med någon istället så att du får hjälp att må bra!

[Erica. Lundstrom]
3/3/19, 2:53 PM
#135

Ibland undrar jag hur det skulle kännas att inte ställa sig på vågen varje morgon, att inte se sig själv som en stor fet gris i spegeln, att inte bryta ihop över att vågen visar +1 kg. Att kunna äta en macka och inte tänka på alla kcal. Tänk vad skönt å inte veta vad en kcal är överhuvudtaget? Tänk om jag pluggat annat ist för massa kcal? Som vanligt börjar jag ångra jag sökt hjälp… När jag ser hur tjock jag blivit I spegeln. Det är sjukt jobbigt att sitta framför en person å berätta om allt jobbigt kring mat osv. Jag vet att jag en dag kmr behöva bli frisk… Men just nu… När jag gått upp så pass mkt… Jag måste gå ned… Till sommaren… Vill verkligen vara fin i avslutningen i nian… Om jag fortfarande finns då vill säga…

Xseros
3/4/19, 10:49 PM
#136

Strunta i att gå ned. Du kommer vara fin till avlutningen ändå. Ingen vill vara skinn och ben. Gör iatället precis som din psykolog säger.


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

[EM_L]
3/5/19, 8:17 AM
#137

Below my soul I feel an energy, collapsing as it sees the pain, If I could only shut it out.

Loka03
3/6/19, 3:20 PM
#138

Det är så mycket nu. Mamma och pappa har precis skilt sig. Pappa dejtar en ny. Men hon ska som tur e inte bo med oss. Jag går i nian så det är mycket skolarbete och stress. Jag ska lära mig två låtar till mitt uppspel på gymnasium som kommer att vara om två veckor osv osv… och på detta så hittade jag precis min mammas hamster död.💔❤️Han blev inte ens ett år. Mamma är redan ledsen just nu så detta kommer göra allt svårare..:’(

Are humans real?👽👽👽

unicarl
3/7/19, 6:35 AM
#139

Allt suger. Har haft en ätstörning sedan i somras som typ äter upp mig inifrån men samtligt vill jag inte prata om det för jag skäms så mycket och vill inte att någon ska få veta. Sedan är det dessutom stressigt med skolan. Går i nian och har sökt in till gymnasiet, har 302,5 i merit och lägsta intaget låg på 137,5 förra året men ändå är jag stresssd över det också. Sjukt mycket plugg och stress inför nationella dessutom. Dessutom börjar alla skaffa pojkvänner/flickvänner nu och jag känner mig så JÄVLA ful och hopplös. Hur skulle någon någonsin kunna älska mig? Saken blir liksom inte bättre av att jag fortfarande har en crush på en tjej som jag inte ens sett sedan juni 2018. Som sagt, hatar livet :)

Annons:
unicarl
3/7/19, 6:35 AM
#140

Allt suger. Har haft en ätstörning sedan i somras som typ äter upp mig inifrån men samtligt vill jag inte prata om det för jag skäms så mycket och vill inte att någon ska få veta. Sedan är det dessutom stressigt med skolan. Går i nian och har sökt in till gymnasiet, har 302,5 i merit och lägsta intaget låg på 137,5 förra året men ändå är jag stresssd över det också. Sjukt mycket plugg och stress inför nationella dessutom. Dessutom börjar alla skaffa pojkvänner/flickvänner nu och jag känner mig så JÄVLA ful och hopplös. Hur skulle någon någonsin kunna älska mig? Saken blir liksom inte bättre av att jag fortfarande har en crush på en tjej som jag inte ens sett sedan juni 2018. Som sagt, hatar livet :)

unicarl
3/7/19, 6:35 AM
#141

Allt suger. Har haft en ätstörning sedan i somras som typ äter upp mig inifrån men samtligt vill jag inte prata om det för jag skäms så mycket och vill inte att någon ska få veta. Sedan är det dessutom stressigt med skolan. Går i nian och har sökt in till gymnasiet, har 302,5 i merit och lägsta intaget låg på 137,5 förra året men ändå är jag stresssd över det också. Sjukt mycket plugg och stress inför nationella dessutom. Dessutom börjar alla skaffa pojkvänner/flickvänner nu och jag känner mig så JÄVLA ful och hopplös. Hur skulle någon någonsin kunna älska mig? Saken blir liksom inte bättre av att jag fortfarande har en crush på en tjej som jag inte ens sett sedan juni 2018. Som sagt, hatar livet :)

BokDuvan
3/7/19, 11:49 AM
#142

Känns som om lite av stressen jag haft över skolan släppt, har oroat mig för matteprovet som jag fått resultatet på nu, ett A. Fick även NP resultatet i Franska, A i läs- och hör och B+ i skriva, sjukt nöjd ändå och känner mig lite lugnare nu

[EM_L]
3/7/19, 12:24 PM
#143

Är det jag som ser i syne? Ignorerar min vän mig? Öppnar inte dörren när jag knackar?

[HästTokigTjej]
3/7/19, 1:37 PM
#144

Jag har knappt varit i skolan sen jullovet. Kanske högst en dag/vecka. Har ångest över allt jag missar, men samtidigt får jag mer ångest av att vara där. När jag är där lär jag mig knappt ändå, eller jo jag lär mig det jag ska på en kvart o sen får jag sitta på en stol och vänta på att lektionen tar slut. Jag vet att det är världens löjligaste problem men det gör bara att det känns ännu mer meningslöst att gå dit. Det är bara en byggnad full av människor som inte bryr sig om mig ett dugg. Vissa frågar mig på typ snap varför jsg inte kommer eller om jag e okej, men det är inte som att de vill veta eller bryr sig. De gör det bara som ”dagens goda handling” för att må bättre över sig själva. När jag väl kommer till skolan ignorerar de mig totalt och om jag börjar prata med dem så kollar de på mig som om jag är dum. Jag vet att det är mitt fel att jag inte har vänner, men det känns som att allt jag säger blir fel. Jag fattar inte hur andra blir vänner på 5 min… Jag vill bara ha ens en kompis jag kan prata med, men så fort nån börjar prata med mig börjar jag överanalysera allt och tänker att den bara gör det för att den tycker synd om mig och så drar jag mig undan. Alltså, vad är det för fel på mig

Vikan
3/7/19, 4:52 PM
#145

Denna veckan har varit en stor ångestvecka med opponering och arbetsintervju. Men opponeringen är över och jag fick mitt jobb! Aldrig haft en riktigt jobb, och även om det bara är under 5 månader är riktigt glad över det

BokDuvan
3/7/19, 5:10 PM
#146

#145 grattis!

Annons:
BokDuvan
3/11/19, 10:14 PM
#147

Sökte feriejobb i år i fick erbjudandet om att jobba i stallet där jag rider tre veckor i slutet av sommaren! Så glad även om de nog inte blir så mycket hästar! Dock e de svenska np imorgon så är ganska nervös o har lite ångest

Loka03
3/11/19, 10:51 PM
#148

#147 samma här, NP imorgon. Har också ångest inför det. Det är så mycket stress nu för betygen och detta är ju sista terminen och sedan är det gymnasium. Men det kommer säkert gå bra för oss båda! :) Åhh har så mycket ångest för nästa vecka. Ska göra mina provspelningar på de musikgymnasium jag valt. Jag vill bara få det överstökat…

Are humans real?👽👽👽

[EM_L]
3/12/19, 9:13 AM
#149

Orkar knappt göra någonting efter skolan. Är så trött att jag knappt orkar svara på frågor från min pappa. All energi går till att vara på tå, slippa onödiga kommentarer, jag får knappt aldrig vara ensam och känna att jag är fri. Att säga till andra att låta mig vara ifred. Säga till lärare att be säga till de andra att lämna mig ifred. Och så plugga… orkar knappt det för att jag får knappt någon lugn och ro. Men nästa vecka kanske jag får slappna av lite. Har prao och ska jobba som fastighetsskötare. Ska bli intressant. Veckan efter så ska jag test gå i den parallella klassen där min kompis går och se om jag mår bättre där. Om jag får plugglusten tillbaka och inte kommer hem och bara känner för att sova och inte göra ngt. Om jag får känna mig fri, så går jag utan tvekan till den klassen. Jag orkar knappt mer, är nära att ge upp. Ta mina skolgrejer. Göra skolarbete hemma. Skicka in till Classrom där vi får våra uppgifter för det mesta. Igår fick jag vara ifred… vilket jag verkligen är glad över.

Travis D
3/12/19, 10:43 AM
#150

Hur fan ska jag orka?

Jag har fått chansen att flytta Kakan till vårt dröm stall. Jag måste ju säga ja, iallafall för hennes skull. Hon skulle ÄLSKA det stallet och vara så lycklig. Men jag vet inte om jag klarar det. Jag måste då vara i stallet VARJE dag, vilket är bra och funkar perfa och vi skulle få så mycket tid tillsammans m.m.. MEN såklart så är det läxor. Jag vet att jag kan, eller iallfall att det går. Men jag vet inte om jag kommer orka. Schemat skulle bli liksom, Vakna, gå till skolan, åka direkt t stallet, framme där ca 16.20, hemma ca 19, läxor, äta, sova. Vi har ju inte så mycket läxor och pro så det skulle ju inte vara så stort problem men samtidigt så är jag väldigt trött. Jag kommer vara utmattad.. Är jag redo att ge upp hela min lediga fritid för Kakan? Jag måste oavsett ta tag i mitt liv så detta kanske är ett wake-up-call att det är dax.

Loka03
3/12/19, 2:44 PM
#151

NP gick bra! Förutom min ångest. Men jag övervann den denna gång och det är jag stolt över! :) Hur gick det för er andra som också hade NP idag? :)

Are humans real?👽👽👽

BokDuvan
3/12/19, 5:32 PM
#152

#151 trodde det skulle va svårare, fattade dock på riktigt inte den där novellen med den blinde stämmaren. Vissa säger att han kan se o andra inte? O hur 17 ska man tolka titeln??? Annars tror jag de gick bra

Loka03
3/12/19, 8:29 PM
#153

#152 Ja håller med! Jag blev klar först och fick vänta i typ 20/30 minuter innan jag fick gå. Men ja den novellen var lite konstig. Men jag tror det gick bra för mig med. Läsförståelse är ganska enkelt. Jag hoppas matte och engelska NP också är lika lätta. För att de muntliga NP var inte så farliga. Jag tror också att man bygger upp så mycket stress i förväg att nationella proven är så svåra. Men de flesta har varit ganska lätta.

Are humans real?👽👽👽

Annons:
Loka03
3/13/19, 9:29 PM
#154

Jag vet att livet kan vara svårt med självmordstankar, stress, ångest, deppighet och misslyckanden. Så därför så vill jag dela med mig av en låt som hjälper mig i de svåraste stunderna. Hoppas att minst en här känner hopp och stöd av denna❤️❤️❤️

Are humans real?👽👽👽

-Namnlös-
3/17/19, 10:49 AM
#155

Hej Alla, är ju inte inne så ofta men tänkte ta mig tiden och skriva av mig lite.. Min vän, min allra bäst vän har skär sår över hela armarna och jag vet verkligen inte hur jag kan hjälpa.. jag försöker vara så snäll mot henne som det bara går, låter henne "gå mig på nerverna" och sånt.. jag vet att hon vet att jag sett dom men vet inte vad jag ska göra.. ska jag peata med henne? Eller bara fortsätta försöka göra hennes liv så glatt och problemfritt som möjligt, men då samtidigt långsamt förstöra mitt egna ännu mer? Hon är jätte snäll men hon, precis som alla andra, har sina brister och sina "upp och ner", där ner verkligen är jobbigt för oss båda.. jag får ofta skämt förolämpningar som gör ont men jag kan inte säga till.. inte bara det men annat vill jag inte riktigt ta upp nu. Men att vara med henne gör mig glad och hon blir glad, men därimellan så tar vi nästan liven av oss och vetefan hur jag ska hjälpa henne när jag inte kan hjälpa mig själv..

Calcifer
3/17/19, 2:00 PM
#156

#155 Du ska absolut inte ge henne specialbehandling för att hon självskadar. Det du kan göra är att dels fråga om hon vill prata om det, om hon inte vill det så säg att du finns OM hon vill det. Dels så bara umgås med henne precis som vanligt. Behandla henne inte annorlunda utan hellre att du får henne att känna att det inte förändrar nåt. Säger hon nåt som sårar så ska du säga till. Du behöver såklart inte vara elak tillbaka, men naturligtvis får du säga till att du inte tycker det är okej och att du inte vill att hon säger sånt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

BokDuvan
3/21/19, 7:07 AM
#157

Blir så ledsen för min kompis skull, har känt henne sedan 2:an o går i nian nu, vi har väl aldrig varit jättenära men ändå vänner liksom. Hon var de senaste åren mått skit vilket lett till att hon skolkat osv, och hon har haft olika möten med vår handledare, kuratorn o hennes föräldrar då det är boendesituationen hemma som får henne att må dåligt. Nu har skolan anmält t soc och hennes föräldrar har gett henne två val: antingen bo kvar hos dem där hon mår skit o de inte bryr sig ett skit om henne, eller flytta hemifrån med hjälp av soc. Känner mig så ledsen för henne och vet inte vad jag ska säga. Hon skrev de på sin privata story och vill ju visa att jag finns där och stöttar henne, så skrev bara ”be strong ❤️💕” t henne. Men usch va ledsen jag blir…

[Erica. Lundstrom]
3/21/19, 8:26 AM
#158

Hej alla… Tag sen jag skrev här, men mkt har hänt… Börjat gå t bup samt ätstörningsenhet… Jag som trodde jag ej var tillräckligt sjuk för att få hjälp-fick höra att går jag ned om äns bara 1 hg mer, å inte äter enligt planeringen, dras all träning in, fotboll, ridning, allt. Fortsätt jag gå ned i samma takt kommer de behöva lägga in mig. När han jag träffade i ti morse fick veta jag gått ned typ från 68-61.5 på 3 veckor… Vart han inte så glad… Trodde inte detta va så allvarligt… Måste äta jättemkt.jag är van å ba äta typ 1/2 middag… Åt igår… Gått upp 0.3 KG.. Känner mig jättetrött, grät halva natten bec of vad jag åt. Ont typ överallt. Kan knappt gå… Är 179 för övrigt…

silverfiisk
3/21/19, 9:32 AM
#159

#158 Vad bra att du får hjälp! Starkt av dig att du vågar. Fortsätt ta emot hjälpen och kämpa på så ska du se att du kommer att må mycket bättre sen. Lycka till!

Loka03
3/21/19, 12:33 PM
#160

158 Wow vilket stort steg. Detta kommer att gå jättebra! Fortsätt bara få hjälp så kommer allt bli okej. Det kommer säkert ta ett tag innan kroppen vänjer sig med det nya. Men du klara det, heja!❤️ :)

Are humans real?👽👽👽

Annons:
Calcifer
3/21/19, 12:45 PM
#161

#158 Det kommer bli en tuff strid, men tänk när du vunnit den. Tänk när du faktiskt kan äta saker du tycker är goda utan att få sån där sjuk ångest efteråt. När du inte behöver gråta längre över att du gått upp lite i vikt. Det som du kommer få hjälp med är ju inte bara att öka i vikt och äta mer, utan även din självbild som tyvärr just nu är väldigt vrickad. Det kommer vara svårt, men ack så värt det i slutändan!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Äppelsnäckan
3/22/19, 11:06 PM
#162

Är så trött varje dag, oavsett om jag är hemma hela dagen eller om jag är ute och rör mig bland folk. Tröttheten verkar aldrig ta slut.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

[Erica. Lundstrom]
3/22/19, 11:49 PM
#163

Tack för allt positivt🌸 Just nu är väldigt mkt kaos… Mkt bråk hemma.. Bråkade senast idag typ 40 min med ena föräldern… Vart arg. Över att jag behövde äta så mk… Kan inte skriva allt här… Men efteråt ringde jag till en av mina närmsta vänner och pratade med henne 40 min. Grät när jag ringde henne å skrattade när jag la på. Är glad för alla kompisar jag har å folk som stöttar mig. Inte vart på skolan på hela veckan… Aldrig missat mer än en dag tidigare. Har so prov på torsdag men just nu känner jag att jag aldrig kmr ha energi eller ork till det. Får prata med min so lärare t veckan…ändå haft ett slags avslut på denna del(redovisning för klassen I fördjupningsarbete) å är sista terminen dock.. Men haft A alla tidigare år så ska prata med honom.. Alt att man jag kan få göra det framöver när allt blivit bättre.

Loka03
3/23/19, 1:58 AM
#164

#162 känner samma. Allt är bara så svårt just nu. Nyskilda föräldrar, inga vänner, social ångest osv osv… Men det kommer att bli bättre. Man måste ha den tanken även fast den känns så långt bort. Vi måste kämpa på❤️

Are humans real?👽👽👽

anonympajas
3/23/19, 4:49 PM
#165

Har fått son grov ångest över min kropp och vikt. Klarar inte ens av att gå ut med hunden när andra är ute, så det blir att jag går ut 22/23 på kvällen för att slippa alla människor som ev skulle tänka något om mig och min kropp. Äter mkt mindre än förut, inväntar att jag ska få se resultat.. Men samtidigt vill jag kunna äta. Vill inte må såhär.. Depressionen har blivit värre. Kunde inte umgås med mina kompisar i fredags, stod inte ut. När en tjej för femte gången säger "du ser fett depprimerad ut" och skrattar är det som att jag sjunker ihop. Vill bata försvinna. Hatar att må såhär men ser inte att det finns någon utväg. Jag har ingen som jag kan be om hjälp. Känner att självskadebeteende är påväg tillbaka. Spyr nästan av tanken på att dra något sylvasst mot min hud, men tanken på blodet som rinner ner för armarna är lugnande.. Jag klyvs i mitten av mina tankar. Halva mig vill må bra, vill få upp betygen och vara en glad människa som umgås med andra människor. Medans andra halvan är ett vrak. Ett vrak som inte ståe ut med sig själv, ett vrak som bara skiter i allt. Javetttefan. Men livet är knepigt

[Erica. Lundstrom]
3/24/19, 7:19 PM
#166

Ätit enligt matschemat 6 ggr/dag nu I 4 dagar å mår så jäkla dåligt över det… Gått upp 1 kg.. Åt just middag å känns som jag gått upp 1 ton.. Ska till bup nästa vecka igen… Allt är bara kaos hemma nu, bråk kring varje måltid osv… Jag visste det skulle bli såhär om ngn skulle få veta..

Calcifer
3/24/19, 10:29 PM
#167

#166 Ja, det kommer att vara bråk. Det kommer att kännas pressat, och som om de håller ögonen på varenda liten tugga du tar. Men de MÅSTE göra det. De MÅSTE hålla koll och kontroll, pga hur illa det blivit för dig. Det handlar inte om ditt utseende eller något just nu, det handlar om ditt liv. Du kommer förmodligen hata din familj ett tag, tycka att de snokar, lägger sig i, tjatar, är orimliga, inte förstår. Men det är helt enkelt bara så det är. En dag, när du är frisk, kommer du tacka dem för att de räddade dig innan det var för sent.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Erica. Lundstrom]
3/25/19, 6:56 AM
#168

#167 mm. Jag tror väl jag kmr tacka dem den dag jag är frisk, om jag nu blir det vill säga. Samt mina kompisar osv.. Men just nu önskar a jag de bara kunde låta mig vara ifred..

anonympajas
3/30/19, 9:30 PM
#169

Jag vill kunna se ljus i tunneln, men just nu är allt mörkt. Hur fort jag än vandrar fortsätter mörkret omsluta mig. Många gångar har jag velat sätta mig ner, andas några sista andetag och sedan låta tåget köra på mig. Men det har inte hänt än, mestadels för att jag inte vill orsaka min familj den smärtan. Är rädd för att min mamma ska sätta sig ned efter mig. Så därför fortsätter jag vandra, ibland springer jag, fort. Jag känner vinden i håret, jag som flyger på moln. Men sedan kommer det en grop och jag faller handlöst ner på marken. Jag reser mig och haltar. I veckan vandrade jag ifrån mina kompisar. Jag vet inte riktigt varför, men klarade inte av att gå med dem längre. Det blev för mörkt för mig, dem såg ljuset och lämnade mig bakom.

Denna kommentar har tagits bort.
Ellen_
3/31/19, 9:08 AM
#171

Jag känner mig så otroligt ensam. Umgås aldrig med någon men samtidigt är det för att jag inte gillar att umgås. Jag blir helt trött i huvudet av att prata med folk. Men nu är jag ensam istället och jag vill inte vara ensam. Allt är bara ett trassel. Och snart måste jag ta tag i livet och simma och snart kn jag inte längre ha hoodie. Då kommer hela min uppbyggda identitet gå i kras. Då kommer den perfekta Ellen som älskar livet att försvinna. Inte för att hon någonsin har funnits för mig utan bara en mur mot alla utanför. Jag orkar inte mer.

[EM_L]
4/1/19, 8:57 PM
#172

Äntligen får jag se ljuset, känna friheten och vinden i håret.

Jag kan le, utan att det är ett falskt leende.

Jag kan skratta av riktig glädje, utan att det är falskt.

Jag kan ge min energi till att plugga, göra det jag alltid brukar i skolan utan att känna mig som en tung hög med sand efter skolan när jag kommer hem.

Jag stannar där, för jag tänker aldrig gå tillbaka till den högen. Till det förflutna.

Jag stannar där jag trivs nu. Jag tänker inte återvända till den klassen. Aldrig igen att det ska ta så mycket energi från mig.

So never give up! I am not ready to giving up! I feel fight for me and others.

It means that you should fight to.

anonympajas
4/2/19, 7:38 PM
#173

Vill bara skita i skolan, helt seriöst. Hur jag än försöker får jag antingen e elr f.. Hatar det. Usch allt går åt helvete just nu. Är så stressaf över allt.

anonympajas
4/2/19, 7:38 PM
#174

Vill bara skita i skolan, helt seriöst. Hur jag än försöker får jag antingen e elr f.. Hatar det. Usch allt går åt helvete just nu. Är så stressaf över allt.

Annons:
[Erica. Lundstrom]
4/2/19, 10:39 PM
#175

Haft träningsförbud ca 2 veckor nu(red dock en gång den veckan) 

HELA MIN KROPP SKRIKER EFTER ATT FÅ RIDA.

Känns som alla ser mig som sjukare än vad jag är. Känns sjukt att gått från att dölja det å va livrädd ngn ska komma på en till att iprincip alla man känn vet om ens problem å som man pratat med. Var på BUP igår å gått ned 1 kg sen sist. 

När jag frågade hur länge det skulle ta innan jag fick rida igen, å de sa några veckor/månader kraschade jag totalt. hade hoppats få börja rida denna vecka eller nästa vecka. 

försökte förklara hur viktigt ridning var för mig,. å att de tkändes precis som de antog de skulle va så jävla enkelt att följa matschemat å sen inte få rida. Att det kändes som allt de gjorde var att straffa mig. För känns som de ba sitt där å säg allt fel med mig. 

var i stallet idag på förmiddagen, for på stan efter lunch med syrran, å sen till ridhuset på kvällen. "vilat"

är typ "sjukskriven " från skolan. Mina betyg är frysta, och ja. 

Ska dock ev fara på esteten(typ syslöjden) då jag gillar det samt ja.

samt planerar att göra nationella engelska nästa vecka ti å to. 

Om än jag ej får mocka, fixa vatten, köra, rida, så finns det annat att göra. smörja selar, sela ut hästar, sela av, borsta, duscha, leda ut å in dem. 
Mår mycket bättre när jag är i stallet. 

Om än det är tufft att äta 6 mål/dag. och känns som jag äter ton å är proppmätt hela tiden(heh, fick veta av dietist att det jag ätit tidigare motsvarat 20-25 % av vad jag behövt under en dag, alltså det jag ät nu under 1 dag motsvarar det jag ätit under 4-5 dagar…

känns lite "Komsiskt" missat HÖGST 2-3 dagar/årskurs i 6-8 an( å då vart ngn temadag jag missat pga åkt till släktingar) räknade till jag senaste 2 veckorna missat 6 hela dagar, samt 3 st halvdagar. (pga BUP möten samt ja. 

sista terminen i nian, när man eg ska ge allt-å jag klarar ej av å gå till skolan.

lånat en drös med böcker på bibblan, köpt fler pastellpennor. 

men alltså, känns sjukt jag ska klara av att äta allt jag ät nu VARJE DAG.

jaja… ska försöka sova nu haha

Calcifer
4/3/19, 3:46 AM
#176

#175 Ja, men det är så det blir till slut när man lider av en ätstörning. Att äta är sjukt svårt, men om man inte gör det och inte går upp något i vikt så får man inte heller förbränna några kalorier. Det är inte ett straff, det är en konsekvens av att du tappat vikt. Det är inte heller någons "fel", det är inget som de ska ha skäll för eller du ska ha skäll för - det kommer ta en jäkla tid innan du kan hantera deras matschema. Men under den tiden får du lära dig att acceptera att då kan du inte heller göra det du brukade göra om det är nåt som gör av med energi. Naturligtvis är det förståeligt att du saknar det, och att det känns som om du går sönder inom dig pga det - men just nu kan de inte ta hänsyn till det då din vikt är viktigast.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

BokDuvan
4/3/19, 8:11 AM
#177

#175 fattar att det är svårt och jobbigt, kan bara tänka mig hur jobbigt det är att vara utan hästarna. Men å andra sidan är jag glad att du får hjälp och ska återhämta dig, förr eller senare skulle du ha behövt få den här hjälpen, det kunde ha vart värre liksom. Försök se positivt och kämpa i dig den där extra tuggan, det gör mycket i längden för dig, hoppas du kan börja rida din passis så snart som möjligt

-Namnlös-
4/6/19, 2:32 AM
#178

Här är 3 stycken från min dagbok "Varför är du alltid guld 🌟 Men jag bara silver?" "Varför låtsas jag att du gör mig glad när du egentligen bara sårar mig ännu mer för varje dag som går?" "Varför väntar jag fortfarande på att du en dag ska vara lika bra vän mot mig som jag är mot dig?" Jag börjar undra om det är värt det. Är hela min psykiska hälsa värd en vän? Är det allt jag är värd? Varför kan jag inte bara inse sanningen? Känns nästan som om hon tar glädje av min sorg.. Ändå kan jag inte säga ifrån.. endast av skräcken för att vara helt ensam. Men om jag inte är värd mer än henne så vad fan gör jag kvar? Vad gör jag här om jag inte kan stå upp för mig själv vad fan är jag för ynklig liten skit? Varför ska någon som jag finnas? En fegis, en ynkrygg, eller är jag för snäll? För orolig för henne? Varför Bryr jag mig så mycket om henne att jag sätter hela min psykiska hälsa på spel? Varför när jag kämpar så hårt så beteer hon sig såhär tillbaks? Är det allt min ansträngning är värd? Betyder det jag gör så lite att det slår tillbaka? Är det fel på mig eller är det henne? Eller över reagerar jag? Var det bara ett oskyldigt liter skämt? Eller jag menar ju dom, vår dom bara några oskyldiga små skämt. Självklart är det inte första gången hon gör såhär, behandlar mig som ren skit. Tar hon mig förgivet att jag aldrig kommer lämna henne oavsett vad hon gör? Varför har hon rätt i det? Kanske dags att jag ändrar på det nu..

-Namnlös-
4/6/19, 2:35 AM
#179

Är det ens värt det? Mitt liv är försört det är ändå försent för mig. Bättre att ta "the Easy way out " så slipper jag allt och speciellt min mardöms bästa vän..

Travis D
4/6/19, 10:46 PM
#180

Skulle ta ett bad, tappade upp vattnet och satte mig ner i den lagom varma vattnet. Efter ett tag kollar jag ner och ser blod. Mensen kom perfekt i tid för mitt bad 😒

[EM_L]
4/7/19, 8:01 PM
#181

#180 You know, huh. Mensen kommer alltid så PERFEKT.

Annons:
[Erica. Lundstrom]
4/11/19, 11:04 PM
#182

Jag klarar inte detta något mer.

Inte ridit på 2 ½ vecka. haft träningsförbud sen dess. Ätit enligt matschemat 3 veckor nu. Behöv ej gå upp mer i vikt enligt BUP; men måst vara mat å viktstabil en längre tid innan jag får börja rida igen. Ville veta mer specifikt i måndags, och frågade om ex det var rimligt inom 2 veckor att få rida, de var inte särskillt rimligt. ksk om 3-4 veckor. och jag kmr inte fixa det… 

Det är sjukt svårt för mig att äta, men försök göra det så bra som möjligt för att komma närmare att få rida. Men känns fel nu att jag äter för att få rida, och inte för att bli frisk. 

Att inte rida gör mer ont än att äta. och det säger ganska mycket hur ont det gör. Jag vill inte att det ska bli som sist då jag ljög om det vart bättre,

[Erica. Lundstrom]
4/13/19, 8:36 PM
#183

Okej, 3 veckor har gått nu sedan jag sist red. 

De senaste dagarna har det mesta gått bättre, att äta 6 gånger per dag, och 2000 kcal/dag känns inte lika mycket längre. Börjar snarare kännas sjukt jag ätit såhär i 3 veckor nu( 3 1/2 vecka)

När jag tidigare tyckte 1200 kcal var panik och en överätningsdag… 

Nu börjar snön försvinna här, och vi har börjat renovera i vårat stall och ska snart sätta upp hagarna (bara snön försvinner) sen flyttar min passhäst hem till oss :) och några till hästar. tror det är tänkt 4-5 st ibörjan. 

Just nu känner jag mig motiverad till att bli frisk. För är uppriktigt less på detta nu, efter så många år. Börjar gymnasiet till hösten och vill gymnasiet ska bli bra. 

Just nu hoppas jag få rida tills när hästarna flyttar hem till oss,

[Maria0303]
4/13/19, 11:06 PM
#184

Jag är rädd över att jag ska vara svårt sjuk, har varit såhär i perioder i ungefär två år. Det har varit att jag varit rädd för knölar eller liknande runt huvet, axlar, öron, inuti huvet, händerna, nacke, hals, bröst, mage, ben, rygg, ögon, typ överallt. Jag undrar väl lite om någon annan känner sig såhär, men jag orkar inte göra ett eget inlägg just nu.

[Maria0303]
4/13/19, 11:06 PM
#185

Jag är rädd över att jag ska vara svårt sjuk, har varit såhär i perioder i ungefär två år. Det har varit att jag varit rädd för knölar eller liknande runt huvet, axlar, öron, inuti huvet, händerna, nacke, hals, bröst, mage, ben, rygg, ögon, typ överallt. Jag undrar väl lite om någon annan känner sig såhär, men jag orkar inte göra ett eget inlägg just nu.

[EM_L]
5/1/19, 1:18 PM
#186

Jag

Hatar

Uppgifter

Om

Första

Världskriget

.

Första gången då jag knappt fattar frågorna. Annars så är det alltid bara en eller två frågor jag inte fattar. Gaha! Blir inte lättare för att alla i min klass är färdiga med det…

Jag hoppar över det nu och tar fram  slutuppgiften om Religion och Identitet.

JuliaMG
5/20/19, 10:07 PM
#187

Ibland önskar jag bara att någon fanns här som kunde ge mig en kram och säga att allt är okej när det känns som att min själ bleknar bort och jag försöker lista ut om och hur jag kan ta livet av mig. Jag önskar att en vän skulle ringa och fråga hur jag mår, eller bara prata om livet i allmänhet, bara så jag kan känna att jag betyder någonting, just nu. Men ingen ringer. Ingen ringer, och på så många sätt så är det redan som att jag är död. De vet bara det inte.

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Själshjärta
5/21/19, 4:53 PM
#188

#187 ❤️

Welcome to the Black Parade

Annons:
[MelliOO]
5/24/19, 8:47 PM
#189

#187 Så känner jag också..

[EM_L]
5/25/19, 8:28 PM
#190

#187 Kramar till dig!🤗

BokDuvan
5/27/19, 6:55 AM
#191

Har prao denna och nästa vecka (dock blir de ba mån-ons pga röda dagar och klämdagar) på min gamla skola. Sjuukt nervös och ångestfylld som vanligt med massa tankar som snurrar i mitt huvud. Tänk om barnen e kaos? Tänk om de inte gillar mig? Kommer antagligen träffa min gamla idrottslärare också, tänk om han inte känner igen mig men mina gamla vänner? Va stelt det kommer va då när vi hälsar på honom. Att jag alltid ska oroa mig över allt nytt som händer, vet inte ens vart jag ska gå när jag kommer dit

[Erica. Lundstrom]
5/30/19, 12:29 AM
#192

Idag, gjorde jag någonting jag aldrig skulle klarat av för 1-2 månader sedan. Jag åt på restaurang med min klass. beställde en vanlig huvudrätt(fish and chips) och sedan en efterätt(death by chocolate) Inte helt utan ångest (vete tusan vad som hände med texten nu) men jag åt det. och ja var glad och hade roligt när jag gjorde det. 

var på klassresa till äventyrsbana idag med klassen, och känns som jag kommit tillbaka nu i klassen/bland mina kompisar. Spec en av mina kompisar(som är den i klassen jag känt längst) har jag hittat tillbaks till. (såhär sista veckorna heh)

Men det har varit så mkt krångel och jag har haft alla mina tankar på min ätstörning å mat å kcal å allting.  var borta typ 8 veckor från skolan som jag skrivit tidigare någonstans. 

å innan dess var jag typ tomt spöke som ja… 

iallafall var det så skönt att bara kunna vara normal för en dag. haha.. var höghöjdsbana å jag är både höjdrädd och farträdd, men tänkte att rädsla bara är känsla, å nog tusan har jag överlevt panikattacker så då borde jag överleva detta. 

När jag väntade på skjuts hem kom en i andra klassen som jag umgåts lite med/pratat osv. iaf frågade hon mig hur det gick med ätstörningen. Och alltså, något jag märkt när folk frågar så är det att de typ ej vet hur de ska fråga, om de ska säga ätstörning, matproblem eller så. 

och jag känner mer å mer att jag kan prata om det, men blir som "hur går det med alltså, ätstö…eller ja, maten eller typ de där problemen eller…

"ätstörningen?

"heh, ja"

det är typ svårt å säga hur det går för är j bättre å sämre stunder,samtidigt som jag är starkare fysiskt nu än tidigare å då även mentalt. Längtar till den dag jag kan säga "nejmen det går bra! är frisk nu"

Mötte förresten en av mina behandlare på restaurangen (hon i min klass med ätstörning såg också honom , dock på avstånd) han typ hälsa å jag typ eh hej och fick panik XD

ska tävla dressyr till helgen! sjukt peppad då vi missde tävlingen på hemmaplan pga mitt träningsförbud. målet är klara ena galoppen minst samt fixa travdelarena med minst 6 p/varje. å få högre än 1 poäng på delarna mellan första å andra galoppen (LC:1 sist så funka ej vänster galopp å då varrt han stressad å allt emellan vart kaos XD fick 1 or på 7 delar tror jag, 6.5 typ på resten, räknade ut att hade jag haft femmor där hade jag typ fått 55-60 %

BokDuvan
5/30/19, 11:56 AM
#193

#192 HEJA DIG! Blir så glad av att höra att du äter och tar hand om dig själv, lycka till på tävlingen, ni kommer va grymma <3

[EM_L]
5/30/19, 1:10 PM
#194

#192 HEJA, HEJA!

Loka03
6/4/19, 11:56 AM
#195

Är äntligen klar med allt skolarbete! Hade två stora uppsatser i helgen om astrofysik och regioner, sy en kasse, lämna in ett antal sidor i matten och göra klart en sång. Hej då 9an!! Nu har jag sommarlov! :)

Are humans real?👽👽👽

Annons:
[EM_L]
6/4/19, 7:50 PM
#196

#195 Heja! Och får ni sommarlov så tidigt?

Jag får inte förens nästa vecka på fredag XD

---------------

Jag orkar seriöst inte vara det tredje hjulet på en cykel längre..

Vi är tre i ett gäng och jag verkar duga att vara med när en av dem är sjuk eller är borta. Men annars nej.

Är jämt bråk och idag handlade om att den som skulle sjunga när jag spelade piano inte kunde räkna ut när hon skulle börja sjunga.

Jag sade att hon skulle räkna fem sekunder efter att jag hade spelat det sista ackordet och sedan sjunga då jag skulle börja på Vers 1 då.

Men nej, tydligen vår det för "svårt" och de två går på mig och säger. Men säg bara NU då. Men tillochmed läraren sade att hon måste veta när hon skulle börja sjunga. Och att jag inte skulle säga "nu ska du sjunga"

Blev ett litet bråk och det flög ur mig. "Den personen jag har pratat med har verkligen rätt om att jag borde lämna er två"

Och då ville dem veta vem och jag sade, angår inte er vem jag pratat med…

Så NU FÅR DET RÄCKA, jag lämnar dem. OS gick skit och vi bråkade för att en av dem kom försent och vi var ett lag och hon bara satte sig på läktaren och sade att hon frös. Jag undrar såklart varför hon kommer om hon ändå inte ska vara med.

Kanske händer det saker hemma hos henne, men jag orkar inte bry mig. Bara för det får man väl inte tro att man kan få poäng från prov och så är hon försenad med att göra ngt åt sina NO betyg och läraren säger. Jag har redan satt betygen, hon kan såklart inte acceptera det.

Det är bara för mycket nu! Jag orkar inte med och längtar till gymnasiet då jag kan kanske finna vänner som är mer. Tja, jämnlika…

Loka03
6/4/19, 10:31 PM
#197

#196 nej det är bara jag. Jag har gått en special skolgång eftersom jag har fortfarande problem med ångest, panikångest och sociala sammanhang, har haft det sedan typ 5 år tillbaka pga utfrysningar mm. Eftersom jag var klar med allt så fick jag sluta nu så slipper jag dessa dagar med lekar och sociala aktiviteter. Heja dig! Hoppas allt blir bättre i gymnasiet för att sådana vänner är inget att ha, vet hur det känns. kramar till dig! <3

Are humans real?👽👽👽

[EM_L]
6/5/19, 5:00 PM
#198

#197 Ok.

Och tack<3

[Erica. Lundstrom]
6/6/19, 12:23 AM
#199

Sista skoldagen(eller ja, var typ i måndags eg, endast sett film, fikat osv) 

Måndag ska vi ha en utflykt, ti repetera i kyrkan och ons göra något å sen sommarlov på to nästa vecka! Sjukt jag går ut nian… 

men är glad för jag hamnade i den klass jag hamnade i, var helt ny i 6 an(½ klassen kände varandra å andra halvan varandra, jag kom in där från annan skola)

Dessa 4 år har varit de värsta i mitt liv, bokstavligt. Att jag lever idag, att jag överlevde högstadiet, att jag överlevt grundskolan, är fan helt sjukt. 

Kan från grundskolan räkna med "mobbning, depression, självskadebeteende, Ätsötrning, panikattacker, självmordsförsök"

Fick se mina betyg idag på ett ungefär, sänkt ett betyg(musik från A till B då jag ej sjungit) men höjt två från B till A, så kmr ha 322.5 i meritpoäng. Varav jag sökt in på Bild och formbgivning och kommer garanterat in. (var 24 som sökt det i första hand i våras, och lägsta var typ 170 som stod med där så)

Ganska imponerande ändå, med tanke på jag missade 6-8 veckor av skolan(i rad, var som sagt endast typ 1-2 förmiddagar/veckan som mest(vid nationella prov) 

nu sista terminen i nian, igår när alla hade sista idrottslektionen insåg jag att min sista var v 9 XD

Lyckades dock pricka in så jag missade största inlämningsuppgiften i idrott, samt idrottslprovXD

Det  bästa med de senaste fyra åren är dock ja växt otroligt mkt som människa. Lärt mig prata med folk(då jag var mobbad å utfryst innan visste jag typ intehur man skulle prata i grupp osv då jag alltid vart själv) Fått lära mig att våga ta plats, att släppa loss och vara mig själv.

Utmanat min största rädsla att prata med lärareXD(drömde mardrömmar i 6 an om lärare som skulle komma på mig å vilja prata med mig.)

undrar nu idag om det är ngn lärare som ej snackat i enrum med mig. 

Det enda å stora bråk jag haft med mina kompisar var om min äs, (när jag föll snabbt men vägrade lyssna på dem)

Kan dock inte låta bli att tänka på hur mkt roligare allt hade vart utan min äs, menar alla luncher osv. sen min äs vart synligare å de märkte jag ej åt i mitten av 6 an har det vart en del kaos kring materna..

Minns i höstas när killarna satt med oss någon gång ibland, å de vart galna på hur jag sorterade maten men aldrig åt maten, (mina kompisar hade gett upp å kommentera det) var lite komiskt ibland dock. Minns en gång tog han som satt bredvid mig min tallrik, rörde ihop allt, gav den till mig å sa "ät" att han förstört ordningen så jag kunde äta den nu utan att jag skulle va den som förstörde. 

Minns alla mina hjärtrusningar när lärare velat prata med mig, faktiskt har alla mina worst case scenario skett XD

[EM_L]
6/6/19, 1:43 PM
#200

#199 You are a fighter! Never stop!<3

hundtok
6/7/19, 7:57 AM
#201

Mina föräldrar hatar mig o det är mitt fel 🙂

[EM_L]
6/7/19, 11:27 PM
#202

Hur fan ska jag ens kunna slita mig loss från mina så kallade vänner?

Det var verkligen jobbigare än jag trodde. På morn var det inte så svårt men allt som dagen gick så pratade jag med henne.

Det känns som om jag desperat blivit vän med henne eftersom det inte finns någon annan. Det är så svårt när det redan är kompisgrupper och när man har så olika intressen jämnfört med andra.

I min nya klass känns det ändå lite enklare. Då är liksom alla vänner med alla.

Men det känns ändå svårt och det är precis som om det enklaste är att byta klass och skola men folk som inte känner en.

Har liksom blivit lite utfryst och har aldrig haft speciellt lätt att få vänner och att ens umgås med vänner utan att det blivit något litet bråk som lätt till att jag blivit det sista hjulet på en bil eller cykel som duger bra när den andra är sjuk eller ngt sånt.

Gick ute med pappa kring folkets park och vi pratade när jag nämnde detta.

"Det är vad jag saknar i materia" Jag

"Vad menar du?" Pappa

"Vänner att umgås med utanför skolan, jag finner liksom inga vänner i skolan att umgås med"

"Men du är inte tvingad till att göra det"

"Men det är vad jag vill! Hänga med vänner i parken eller bara vara ute och ha kul"

Så vad tusan ska jag göra…

Annons:
Calcifer
6/9/19, 1:28 PM
#203

#201 Har jag svårt att tro, att det skulle vara ditt fel om du är hatad. För att föräldrar ska ha "rätt" att hata sina barn (dvs det är barnets fel) så måste de vara fruktansvärt elaka och grymma människor. Då kan jag ha förståelse för det. Och det tror jag verkligen inte du är för det är väldigt få människor som faktiskt är det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Erica. Lundstrom]
6/9/19, 4:01 PM
#204

16 år idag… Svårt att ta in att jag faktiskt fyllt 16… kunde inte förstå förra året att jag fyllde 15.. trodde jag skulle gett upp långt innan det. 

Nu väntar sommarlvo på ca 8 veckor typ. Känns konstigt eg, för är fortfarande i veckorna mellan sport och påsklovet(typ v 11) 

Ändå vart i skolan 4 veckor( 2 veckor á 3 dagar och 2 veckor alla fem dagar) det blev min slutspurt i skolan, gjorde något prov. annars skippade jag resten. 

tekniskt sett har jag haft sommarlov , skola 4 v och nu sommarlov igen. 

dock blivit mkt mat i helgen… tårta igår och idag lunch och fika på stan och nu ikväll pizza och glass… menmen… ska försöka vara "frisk" i sommar…

Fick det jag önskade mig i present :) Men att jag får rida och träna fullt ut betyd otrligt mkt.

[EM_L]
6/9/19, 6:09 PM
#205

#204 Grattis på födelsedagen!!!!🥳 Efterskott också ifall det var igår du fyllde år!

[EM_L]
6/10/19, 11:05 PM
#206

Jag vet inte om jag har ångest, om jag bara är nere eller om jag bara är såhär.

Slutade klockan ett idag för att det var ngn kreativ dag där hela skolans klasser visade upp grejor som dem hade gjort.

Tittade på TV i en halvtimme och slocknar sen i soffan så trött som jag var.

Så vaknade jag kanske klockan två eller ngt sånt. Byter från jeans till mjukisbyxor och lägger mig i sängen. Sover till typ halv fem. Så har sovit hela eftermiddagen i princip. Det känns som om jag behöver sova i 24 timmar för att återställas.

Är inte hungrig längre och har inte varit det på en vecka. Mest törstig och det blir nästan alltid så när sommaren och värmen kommer. Då försvinner matlusten och aptiten.

Händer bara lite för mycket i skolan som jag inte orkar skriva om. Har varit lugnt då en av oss i kompisgänget med tre människor. Jag och två andra.

En av dem har varit borta och då blir det lugnare. Alltid, jag blir aldrig arg och frustrerad på att dem tror att jag är dum i huvudet för att jag säger "Men gör så! Det är ENKLARE än vad NI tror" Eller ngt sånt.

Men hela den lojala jag skriker efter att inte lämna min vän som vi kan kalla Drew. För jag vet hur dåligt hon har mått, men samtidigt är hon taskig ibland och dryg vilket blir värre när hennes vän som vi kan kalla Stina för kommer till skolan.

Så har ångest över hur jag ska göra med dem två.

Har bara tre dagar och sedan skolavslutning på fredag.  Tjoheej, är verkligen inte peppad på sommarlov. Vill liksom bli klar med nian innan jag kan njuta av sommarlovet innan gymnasiet. Men det får jag vänta med tills nästa år.

Godnatt.

[Svea&Sabina]2
6/11/19, 7:21 AM
#207

Jag har sista dagen i skolan idag men ligger hemma med mensvärk.. hoppas mensvärken försvinner ikväll när jag ska hämta en kaninunge

Vrilen
6/11/19, 10:14 PM
#208

Vet inte vad jag vill få ut av detta, mest att skriva av mig lite och höra andras tankar.

I påskas började jag och två vänner spela ett nytt spel och hittade snabbt 3 nya vänner. Ingen bor i Sverige. En kille addade jag ganska snabbt på snapchat. Vi började snacka mer och mer samt flörta lite. Även efter ett tag camsex. Jag gillar verkligen den här killen men han bor i södra Tyskland vilket gör att vi aldrig kommer kunna träffas. Han är 17 och jag 15 och tvivlar på att någon av våra föräldrar vill släppa iväg oss så långt vilket är förståeligt. Jag har väldigt svårt att se att man kan älska och vara tillsammans med någon som man inte har träffat. Men jag börjar gilla honom mer och mer. Någon som har haft liknande problem?

[134643]
6/12/19, 12:32 PM
#209

#208 ”Aldrig” är ett himla starkt ord! Vänta några år tills ni båda är självständiga och träffas då. Och fråga era föräldrar nu i alla fall, man vet ju aldrig :) Jag var 14 när jag träffade min pojkvän i England online, och jag var 17 när vi träffades på riktigt första gången. Att vänta är inte hela världen, jag är nu 21 och är fortfarande ihop med honom. Det var värt det alla gånger :)

Annons:
Vrilen
6/12/19, 1:38 PM
#210

#209 Vad kul att det gick så bra för er! Ja om vi nu håller ihop i flera år till då kan vi säkert träffas. Men har tyvärr väldigt svårt att se att jag kan vara med någon i flera år utan att träffas. Men så länge vi båda är glada och trivs med varandra kommer jag stanna😃

Vikan
6/12/19, 2:34 PM
#211

#208 Min kompis träffade en britt online förra året som hon blev störtförälskad i. De träffades ett halvår efter de blev tillsammans och i årsskiftet flyttade hon till England. Lite hastat kanske, men har aldrig sett henne såhär lycklig och det verkar fungera väldigt bra för dem såhär långt!

Vrilen
6/12/19, 5:53 PM
#212

#211 Vad kul att höra! Ja då får jag väl bara vänta lite😃

[Erica. Lundstrom]
6/13/19, 12:08 AM
#213

Går ut nian imorgon… Går ut grundskolan… Gick första 1-5 på en skola och 6-9 på en annan skola. De här 4 åren6-9, att jag överlevt de åren är sjukt. Kraschat så många gånger, skrikit och ljugit för mina kompisar, lärare och familj. Högstadiet där många minns deras första kärlek osv, jag minns -första gången jag stoppade fingrarna i halsen -första gången jag skadade mig -första gången jag ej åt på 4 dagar -när lärare konfronterade mig -när mina vänner sa t mig jag kmr dö om jag fortsätt såhär. -när jag klev utanför broräcket. -när jag var hårsmån från att svimma på bussen -när jag svimmade på idrottslektionen Tror ni förstår. Är det ngt jag skulle velat säga till den jag i 6 an, LYSSNA på vad folk säg till mig. Våga lita på dem, våga tro att det kan bli bra. Våga försöka bli frisk redan då. Istället för att slänga bort 4 år… Börja aldrig ljuga… Försök vara ärlig så kan folk hjälpa dig. De kan kasta ut hundra rep men om inte du tar tag i ngt sjunker du. Om jag den där hösten i 7 an när jag gått ned 8 kg, börjat spy och skärde mig, om jag då sagt sanningen när min mentor/sv/eng lärare frågad whur det var och satt 20 min och försökte prata med mig. Om jag lyssnat när lärarna sa de var oroliga jag skulle pressa mig själv för hårt och gå in i väggen innan nian. Hur har allting varit då? VARFÖR valde jag den här vägen? För jag hade ett val, jag kunde välja att säga sanningen. VARFÖR försökte jag inte till 100% bli bra efter mitt självmordsförsök? Varför var jag ej ärlig? Det värsta är att skulle jag börja 6 an igen, jag skulle gjort om samma misstag igen. För… Jag var livrädd att bli påkommen å att mina päron skulle få veta, tänkte att de aldrig kommer komma på mig… Och att det vore att ge upp om jag var ärlig. Men att jag imorgon går ut nian. Att jag fyllt 16. Att jag bor på en gård med 5 hästar på gården, att min passhäst är så nära min egna som möjligt. Om detta är vändpunkten är det värt 4 år

[EM_L]
6/13/19, 2:36 PM
#214

#213 Jag känner på mig att det är vändpunkten för dig!

Så bara kämpa på och lyssna på alla som bryr sig om dig! Som tillochmed skulle kunna ge allt de hade i kraft för att stoppa dig från att rasa.

För mig känns det dock som om jag håller på att försvinna i ett mörker. Vart kaos idag i princip och orkar inte skriva av det.

Men skolavslutning imorn! Sedan två månaders ledighet förutom den månaden jag i sommar ska jobba på Hundagis.

Vet redan att jag höjt mig i fyra ämnen. Tror att jag har höjt mig i två till i alla fall.

Teknik: E till D

Biologi: C till B. Så nu har jag B i Kemi, Biologi och Fysik

Religion: D till C

Bild: C till B

Och förhoppningsvis

Idrott och Hälsa: D till C

Spanska: C till B

[EM_L]
6/14/19, 1:15 PM
#215

Har nyss kommit hem och kan inte sluta le. Fick så bra betyg och har höjt mig med 20 poäng sedan i vintras.

Fick B i sex ämnen och så ser mina betyg ut nu.

Bild: B (Höjt mig denna termin)

Biologi: B (Höjt mig denna termin)

Engelska: E

Fysik: B (Hösttermin)

Geografi: D (Hösttermin)

Hemkunskap: D (Höjt mig denna termin)

Historia: C (Höjt mig denna termin, tror jag)

Idrott och hälsa: C (Höjt mig denna termin)

Kemi: B (Hösttermin)

Matematik: D

Moderna språk, språkval Spanska: B (Höjt mig denna termin)

Musik: B (Höjt mig denna termin)

Religion: C (Höjt mig denna termin)

Samhälle: C

Slöjd: A

Svenska: C

Teknik: D (Höjt mig denna termin)

Så är lycklig och kan luta mig tillbaka under sommaren med mina 260 poäng och satsa ännu mer i nian!=)

Loka03
6/14/19, 1:21 PM
#216

Hoppas alla får en lugn och fin sommar! Fick precis mina betyg och det var en sån lättnad. Jag har gått nu i flera veckor med ångest och stress. Men idag kom de och jag har höjt mig och mitt meritvärde från 215 till 252! Jag kom med i det preliminära valet i våras så nu kommer jag garanterat in! Är så lättad. Jag vill verkligen komma in på ett musik gymnasium och nu är det en väldigt stor chans att jag gör det! Av många år med både panikångest, mobbning, streck och F så har jag nu fem A, tre B, fyra C och fyra E!

Are humans real?👽👽👽

Annons:
BokDuvan
6/14/19, 1:41 PM
#217

Gick ut nian och det va så jädra emotional. Redan när vi samlades ville jag gråta, vår handledare berättade att när hon först började jobba här, samtidigt som vi började sexan och fick henne som handledare, så ville hon ge upp. 3 mattelärare försvann första terminen och därmed lärare ur arbetslaget och hon spenderade möten i biträdande rektorns kontor i gråt för att hon mådde så dåligt. När hon sa att det var vår klass som gav henne energin att fortsätta ville jag gråta, får tärar i ögonen bara av att tänka på det usch. Sedan samlade hela årskursen i arenan där betyg delades ut samt ett bildspel på alla oss som små och vår handledare höll ett litet avslutningstal. Tog mig igenom hela avslutningen utan att gråta men när det var över och mina kompisar började gråta gjorde jag också det när jag såg min handledare gråta. Bölade sönder typ och kramade alla kompisar och vissa lärare och nee, tur att jag tog vattenfast mascara hahah. Höll på att gråta i bilen hem bara av att tänka på det, kommer sakna allt så himla mycket, på gymnasiet kommer allt att förändras Kommer nog sakna handledaren Helena mest, har pratat med henne varje vecka typ i fyra år om mina svagheter och styrkor och hur det går i skolan. Hon sa till mig när jag kramade henne hej då att ”låt din röst bli hörd, du har så mycket bra att säga” och började gråta ännu mer. Hon känner mig så himla bra och kommer sakna den stöttningen hon ger mig när stressen blir hög

[EM_L]
6/14/19, 1:52 PM
#218

#217 Kramar till dig🤗

Jo, en lärare som hade niorna som även är min Engelska lektion bröt nästan ihop när niorna sjöng och när elever från nian sjöng själva och så.

Och när biobiljetter skulle ges till dem som hade fått över 250 poäng så försökte hon att inte bryta ihop. En av hennes elever satte sin OS medalj som också utdelats från vår OS över hennes huvud.

Men glad sommar till alla!🌺🙂🤗

För nu ska jag in till Mira och städa innan jag ska handla lite godis och se på någon film kanske😂

BokDuvan
6/14/19, 3:20 PM
#219

#218 asså bara min skola som e fett snåla med stipendier då? Man ska ha alla A för att få stipendiet på 2500 kr och det delas ut en utmärkelse för årets prestation i varje årskurs. T.ex min kusin fick 1000 kr av skolan om hon nådde 300 i merit hahah o min skola ba ”perfekt eller inget alls”

[Erica. Lundstrom]
6/22/19, 4:30 PM
#220

Stolt över mig denna v. Var livrädd för sommarföretags-utbildningen, för 40nya människor osv. =kaos i min hjärna. Men lätt känna många, blivit bra kompis med några. I to skulle några börja kolla om att stå på marknad så gick dit (jag ensam gick till en grupp med människor) och sa jag gärna var med, vilket jag fick. Började skriva igår med en från sommarföretaget, vete tusan hur men vi kom in på äs å hon hade haft ätstörningar. Hon fick diagnos förra våren men var iprincip friskförklarad nu, Alltså… Sjukt eg så mkt man kan ha gemensamt med en som haft ätstörning. Alltså om än ens historia är olika är det som mycket som liknar. Så vi hade typ hur mkt som helst att skriva om. Börjar dock bli lite förskräckt, hur vanligt är ätstörningar? Förut visste jag typ ingen å kände mig ensam, nu känns det som varenda en har en(å de är på diagnos alltså) Å de är folk här i min närhet å min ålder. Inte liksom random personer. Var även en person på utbildningen som kom dag två, försökte att låta bli å kolla men hon hade skärsår, fulla båda armarna. Å gick i linne/ t-shirt. Jag vart full av imponerande.. Var livrädd för att gå i t shirt och shorts för har ju skärsår vänster och höger ben. Men var så varmt jag ej har ngt val. Hörde senare när vi pratade i grupper(hon var i annan grupp) vet inte vad de riktigt pratade om men hon börja prata om respekt mellan folk osv å att hon var upplärd att kan man hjälpa så hjälp man. Att de ska va accepterat att vara som man är. Tjock smal lång kort. Hbtq, homo, hetro, om man har ärr på armarna eller inte. Att alla är lika värda oavsett och inte ska skämmas för det sätt man är osv(hörde inte allt exakt men typ). Alltså,.. Full av beundran att hon kan stå upp sådär. Haha känns som allt vart rörigt men… Jag var livrädd att vara annorlunda, men inser att vi alla är unika å våra historier å bakgrunder. Å ja..

godisklubba
6/24/19, 2:50 PM
#221

Har aldrig skrivit här innan, men testar nu… idag skulle jag till mammas jobb och på väntan av bussen (ett bussbyte) kommer en äldre dam fram till mig och frågar "går buss X mot Y härifrån?" och jag bara "joo". Sedan presenterar hon sig som min gamla förskoleklass och här börjar jag få panik - har social fobi - för att jag förstog att hon skulle hålla kvar mig en längre stund och vilja prata om vad som skett i mitt liv sen vi sist sågs*. Eftersom jag fick lite smått panik här visste jag inte vad jag skulle göra så när hon bad sitt barnbarn sätta sig i vagnen så gick jag därifrån mot en annan buss som stog inne på stationen och gick på den för att "komma undan". Denna buss gick också dit jag skulle men tog lite mer tid… och nu i efterhand har jag jättedåligt samvete för att jag har bara gått ifrån och liksom dissat henne utan att liksom avsluta samtalet på rätt sätt. Så jävla korkad jag är ändå! * sist vi sågs var jag typ 8 år, och ville inget mer än att dö. Sa i princip varje dag (hemma) att jag ville dö pga skolan och allt var så jobbigt. Det var under denna tiden mobbningen var som värst… även om jag sällan sa något om det bokstavligt till henne eller de andra i personalen, så tror jag att hon förstog mer än jag trodde. Hon visste mer än jag trodde och hon såg på mig att något var fel…

Så som man känner sig själv känner man aldrig andra.

BokDuvan
6/28/19, 10:08 AM
#222

Usch börjar gymnasiet i höst och har ångest. Första dagen, ny klass, ny skola, och sedan då? Massa plugg? Vill inte drunkna i det. Känns lite jobbigt och stressigt redan nu

BokDuvan
6/28/19, 4:51 PM
#223

HOLY KOM IN PÅ SAMHÄLL PÅ DEN SKOLA JAG VILLE! Hade iof sig 332,5 i merit o va ganska säker på det men ändå!! Känns så skönt att veta att jag kommer till den skola jag vill i höst, dock återstår det att se vilken inriktning det blir, förhoppningsvis beteende

Annons:
godisklubba
6/28/19, 7:46 PM
#224

I förrgår fick även jag gymnasieresultatet! Men folkbokföringen krånglar… måste folkbokföra om mig för att komma in på det gymnasiet jag ville. Så även om jag redan bor där varannan vecka (skilda föräldrar) är jag inte folkbokförd där. Men bara folkbokföringen går igenom nu inom typ 2v så är jag inne på linjen och skolan jag sökte också! 🤩 Det var typ 2v sedan jag (pappa) skickade in ändring om folkbokföringsadressen, så det borde gå igenom inom 2v i alla fall. Det känns så skönt att veta att jag är inne nu! Bara folkbokföringen går igenom, och att skatteverket krånglar är ju inte direkt mitt fel… men surt om jag inte kommer in bara pga skatteverket och att det krånglar där :/

Så som man känner sig själv känner man aldrig andra.

Calcifer
6/28/19, 10:00 PM
#225

#224 Kan du prata med skolan direkt om det? I så fall, även om det dröjer, så borde det ju inte vara något problem.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[EM_L]
6/29/19, 7:03 PM
#226

#223 Grattis!

ostmackamedkorv05
6/30/19, 9:42 PM
#227

min katt dog idag. vet inte hur jag ska orka med allt som händer nu…. vill bara att han ska vara vid liv igen….

[EM_L]
6/30/19, 10:56 PM
#228

#227 Beklagar sorgen.

---------------

Jag orkar inte med mig själv längre. Det blir bråk nästan oavsett vad jag säger och jag känner mig tom. Som ett skal utan någonting inuti.

Loka03
7/1/19, 9:24 AM
#229

Gymnasie beskedet. jag kom in på musiklinjen som jag ville, gitarr!!!! :D

Are humans real?👽👽👽

[Erica. Lundstrom]
7/1/19, 10:05 AM
#230

Kom in på bild… Kollade vilka som kmr gå på skolan, å insåg många från min gamla gamla klass… Varav två Pers ska börja i min klass… Förvisso är de två. Kan kalla dem 1och 2, de var väl bland de snällare å 1var jag vän med dagis-femman. Dock ej träffat henne sen dess. 2 var jag aldrig riktigt med, (okej var typ bara med 1, och en till när jag var med ngn,) Men grejen är jag är livrädd att bli utstött å allt ska bli som de va f-5 an… Hade önskat jag inte kände någon i min klass…. För de i min gamla gamla klass hatar mig å snackade fortfarande skit om mig i åttan, 3år efter jag bytt. Om än allt började bli bättre sista terminen i femman var jag fortfarande "det svarta fåret"…. När jag bytte skola hamnade jag i en bra klass… Men orden satt kvar i mitt huvud och om än ingen av de i min klass 6-9 aldrig sa ngt dumt t mig. Bara beröm å positiva saker….

Annons:
BokDuvan
7/1/19, 11:55 PM
#231

UGH ska till kroatien på onsdag och min mens ska komma runt fredag, jag vet att jag borde ha haft bättre koll och insett att den skulle komma då tidigare men hade helt glömt bort det.. det enda jag kan göra nu är att hoppas att mensen inte kommer på semestern och är sen, alternativt att jag inte blöder mycket. UGHH

[EmoGirl]
7/2/19, 9:20 PM
#232

En av det jobbigaste dagarna jag någonsin haft (typ). Hade från klockan 13.30-16.00 10 presentationer som jag behövde hålla och sedan på kvällen 5 till. Skolan vill verkligen plåga alla som ska gå ut en sista gång till. Det räcker inte att jag har behövt överleva tre år med massa prov och så… nej absolut inte. Men är glad att det är klart nu. Måste bara överleva tre dagar till… Får väl se om jag orkar dessa dagar innan det äntligen är lov😃

[EM_L]
7/2/19, 10:02 PM
#233

#232 Lov så sent!? Vart bor du??? Eller går man ur gymnasiet så sent????? Eller har jag missuppfattat helt?

[EmoGirl]
7/2/19, 10:18 PM
#234

#233 Jag bor i Schweiz🙃 men född i Sverige och hela min släkt bor där.

[EmoGirl]
7/2/19, 10:18 PM
#235

#233 Jag bor i Schweiz🙃 men född i Sverige och hela min släkt bor där.

[MelliOO]
7/24/19, 2:53 PM
#236

Är hatad av en tjej i min klass som har jättemycket ”makt” och får jättelätt vänner trots att hon bara sviker de sen😓

Xseros
7/24/19, 11:11 PM
#237

Det är tyvärr nästan bara att leva med det, "skolmaffian". I allra värsta fall kanske du kan ansöka om att byta klass. Vilken årskurs?


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Annons:
[Erica. Lundstrom]
7/25/19, 12:29 AM
#238

Idag… Faktiskt en bra dag igen Var på stadsfesten tivoli aktigt m en kompis. Vi åt lunch på en thai restaurang m hennes föräldrar(vart bjuden) å åkte sedan karuseller (okej två haha, 😅) å åt churros å drack iste Sen red jag vid elvatiden, ska sova nu å baka imorn bitti samt imorn natt. Länge sen jag åt thaimat, elever huvudtaget på en restaurang. Var dessutom inte "jobbigt". Utan gick bra. Inre helt lätt men gick väldigt bra. Känns som stort steg fram ändå. Min passhäst kändes maaagiskt fin. Vi börja förstå varandra igen å jag blivit tuffare😅denna v har vart väldigt bra hitiils. Mår överlag bättre också. Kör nu sista rycket m Cafét å sen sommarlov

[EM_L]
7/25/19, 8:47 AM
#239

Har varit så trött de senaste dagarna pågrund av värmen och mens. Igår spydde jag nästan av allt vatren jag druckit. Och så har jag gått ner ett kilo på två veckor. För mitt jobb är typ att gå ut med hundar och lite annat XD

[MelliOO]
7/25/19, 10:28 AM
#240

#237 Ska börja sexan.

[EmoGirl]
7/25/19, 11:31 AM
#241

#236 Har inte häller alltid varit populär. Men försök att bara vara dig själv. Ignorera hennes kommentarer (asså ifall hon säger några) eller det sättet jag gillar mest är ifall personen säger något och du typ håller med (deras min brukar vara så rolig då). Till ex. om hon säger ”gud vad konstig du ser ut” svara ”jag vet, jag försöker bara härma dig” Ver inte hur effektivt sättet är när det gäller att bli av med någon… men det är iallafall roligt. Tänk även på att hennes vänner vill vara populära och slippa bli offret. Det har egentligen oftast inget med vänskap och göra. Så skit i henne och hennes slavar/undersåtar och skaffa dig riktiga vänner som är där för dig bär du behöver dom. Blev utsatt av mobbing till åttan. I nian så ville plötsligt alla vara med mig eftersom jag började våga vara mig själv. Jag började hänga med alla men såg till att hålla kvar vid mina vänner som alltid har funnits och finns där för mig. Tänk på att dina mobbare/hatare oftast är dina största fans som bara är avundsjuka på dig. Och ta aldrig det dom säger på allvar (asså dryga kommentarer, etc.) P.S: Man hittar typ först från och med sexan vänner som man verkligen kommer hålla kontakt med senare i livet också

[Erica. Lundstrom]
8/2/19, 11:26 PM
#242

Ätit ostkrokar å kladdkaka… Ostkrokar var typ första gången för iår… Mår så Jävla dåligt nu… Panik *100… Vill bara spy…. Men vill inte ta ett till jävla steg i fel riktning…

Xseros
8/3/19, 12:33 AM
#243

Alltså, sorry för att jag skriver detta men….#242 det heter Ostbågar. Förlåt!


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

[Erica. Lundstrom]
8/3/19, 11:26 AM
#244

#243 kanske det heter😅 cheez doodles om man ska vara korrekt.. Överlevde iaf igår kväll, en timmas av panik å ångest å kämpande med att ej gå in på toan… Men klarade det…

Annons:
[EmoGirl]
8/3/19, 10:29 PM
#245

Haft den bästa dagen på länge idag. Var ute och seglade och åt godis utan att få ångest pga det. Vågade också bada (gilla inte att visa mig i bikini men… tänkte inte så mycket på hur jag såg ut…) Har inge häller haft ångest eller självmordstankar etc. på typ fyra dagar så hoppas väl att det kan fortsätta så. Får väl se hur det blir när skolan börjar igen…

[EmoGirl]
8/3/19, 10:29 PM
#246

Haft den bästa dagen på länge idag. Var ute och seglade och åt godis utan att få ångest pga det. Vågade också bada (gilla inte att visa mig i bikini men… tänkte inte så mycket på hur jag såg ut…) Har inge häller haft ångest eller självmordstankar etc. på typ fyra dagar så hoppas väl att det kan fortsätta så. Får väl se hur det blir när skolan börjar igen…

[EM_L]
8/8/19, 6:27 PM
#247

Åh neeej….

Sista dagen på sommarjobbet imorn o jobbat på hunddagis. *suck* Jag har verkligen behövt detta sommarlov, detta sommarjobb. För det har helat mig så mycket. Men bara tanken på att detta jobb är slut gör mig så himla ledsen😢 För alla hundar jag mött älskar jag. Vissa mer som Linus, Lucky, Tage, Anja, Elvis, Dissa o Redwood.

Idag gick jag in till Linus som är en vit dvärg schnauzer. Vilket jag brukar.. Han klättrade på mina ben och när jag satt på huk så hjälpte jag honom upp och satte mig ner på golvet. Han nafsade i min tröja och sedan somnade han. Han låg så gulligt. När jag flyttade mig för att byta position så låg han kvar, obrydd. Ville bara sova hos mig.

Och så börjar jag skolan nästa vecka på torsdag, nian då. Och JAG KAN INTE FATTA DET! Det var ju mars för typ "en månad" sedan.  Och jag hatar det, för även om jag tar det lugnt och inte stressar igenom så går det bara för fort för mig.

Och så ska jag tydligen få min mens också……. dagen då vi förmodligen ska åka o bada hela högstadiet. Men den brukar alltid komma på kvällen, så jag hoppas på det bästa😃

Men jag har verkligen ångest vad det gäller matten och mina två så kallade "vänner". Jag SUGER på matte och har glömt typ allt av matten i åttan….

BokDuvan
8/8/19, 10:17 PM
#248

Har en dag kvar på sommarjobbet och jag är så redo att bli fri. Visst de e kul att inte bara va hemma o jag får pengar men de e sjukt drygt från 9:15-12:00, vi har i princip bara fått rensa ogräs och städs då usch

[Erica. Lundstrom]
8/8/19, 10:45 PM
#249

En vecka kvar av sommarlovet… Sen börjar man bildgymnasiet… Känns ändå som jag valt rätt för var det eller natur och natur, tror tempot skulle blivit tufft för mig då jag lätt överanstränger mig… NU börjar allt dock bli sådär bra, jobbat klart (haft en ledig v nu!, jobbade under juli månad. Till veckan är det avslut för sommarföretagare 2019, å då ska var å en ha en 10min presentation. … Jag som ej gjort någon redovisning på hela nian förutom nationella muntliga i eng/sv/ma. Men vad tusan. Är 40 människor jag ej känn å många tyck säkert det är lika jobbigt. Men denna sommar har varit alldeles lagom för mig. Var en del strul ibörjan, jag å min passhäst haf lite oflyt, men de å andra sidan gav tid till att planera Cafét. Överlevde å hade roligt på de två utbildningsveckorna och hittade kompisar där, varav en har jag mycket kontakt m nu osv. Minns sån panik jag hade första dagen. Gått i t shirt och shorts, (dock ej badat pga tidsbrist) Nu är min passhäst magisk att rida😍 och så taggad på att träningarna börjar snart. Mycket jobb på gården dock men blir bättre å bättre! Känns sjukt att ha hästar på gården(6st just nu) å de kom i slutet på maj de första. Förhoppningsvis sista bup mötet början på sep… Livrädd dit men hoppas på att bli av med dem. Då kan jag helt sluta oroa mig över vikten för är orolig att gå upp men samtidigt för att gå ned för då om det påkomms där så får jag ej rida osv, å menar man kan pendla i vikt till å från. Helt beroende på vad man ätit. Jag har bakat 35-45 h /veckan bakar nu end om helgerna (eller ja, försöker). Har utvecklats mkt i sommar med att våga prata med folk. Frågade tom en i personalen på willys bland frukten hrr en passionfrukt ska se ut för att vara mogen😂 Är lite rädd för gymnasiet… Men samtidigt känn /vet jag om några i klassen jag ska gå i, vet några lärare känt en av bildlärarna sen jag va typ 6år, varit på skolan, (tyckte bättre om den miljön än den på andra gymnasiet) Ska fara på stan imorgon med mina två bästa kompisar, sen drar vi hem till en av oss, bakar osv😂 always bakning,😂

[EM_L]
8/9/19, 5:16 PM
#250

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej……

Skulle vilja ha säkert en miljon E till i det.

Checkade min mejl o ska ha min före detta mattelärare som jag hade när jag gick i B klassen. Alltså, jag har inget emot henne. Hon är snäll och så, o jag förstår en liten del av matten hon undervisar.

Men det blir ändå hopplöst på slutet…

När det vart ca en halvtimma kvar på arbetsplatsen så gick jag in till en av mina favvo hundar för att säga hejdå. Jag kunde inte hålla tillbaka. Jag grät så att det kändes som om mitt ansikte brann.

Jag grät för att skolan börjar, för all skit jag stått ut med, att min mamma är borta förevigt. Att denna plats har helat mig så mycket…

[EM_L]
8/11/19, 8:57 AM
#251

Då har blivit moster igen!😍 Bebisen är bara för söt(På bild då…)

Längtar av någon anledning efter att få träffa honom. Han föddes igår den 10 Augusti.

Annons:
[EM_L]
8/11/19, 8:57 AM
#252

Då har blivit moster igen!😍 Bebisen är bara för söt(På bild då…)

Längtar av någon anledning efter att få träffa honom. Han föddes igår den 10 Augusti.

Xseros
8/13/19, 2:02 PM
#253

Jahapp. Skulle på klassåterträff i lördags med det var halt. Vurpade med cykeln och fick åka in på akuten på länssjukhuset. Fick hjärnskakning, minnesförlust.. en sprucken axel och fick sy 4 stygn. Har jag tur läker det mesta innan skolstarten, annars blir det ju ett fantastiskt intryck på de nya klasskamraterna…fördelen är väl att jag inte får vara med på idrotten på en månad


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

[EmoGirl]
8/13/19, 3:39 PM
#254

#253 Aj. Hoppas du mår bra nu och att allt läker dom det ska.

[EM_L]
8/13/19, 9:43 PM
#255

Kära mensen ska tydligen komma perfekt till skolstart!

Och varför har den helt plötsligt komma med två eller tre veckor mellanåt🤔

Tur att det ska regna typ hela veckan, för då behöver jag inte vara ledsen för att jag inte kan bada på fredag😃 Om vi nu ska göra det😎

Har haft ganska kul idag! Fick halva min lön idag och det första typ, vart att sticka o shoppa. Så har köpt tre rut block med spiral, tre kolegieblock, ett rit/skiss block, pennor, underkläder, strumpor och ett par jeans! Toppen kombi va?😂

Och så har jag blivit ovän med en kompis som inte är min kompis, men som jag inte vill förlora nu det sista året innan gymnasiet😕 Så ska försöka prata med henne och be om ursäkt. Och hoppas att hon också gör det då även hon har gjort fel saker som att frysa ut mig när vår tredje kompis är i skolan.

[EM_L]
8/13/19, 9:45 PM
#256

Kan även tilläga att jag ska få träffa min 2 dagar gamla systers son imorn eller på torsdag efter skolan! Längtar för att han är så sööt😍

När min snart 4 åriga systerson föddes så brydde jag mig inte så mycket, men nu när jag har blivit "vuxen" så bryr jag mig mer. Kan det vara lite mamma feeling där?

BokDuvan
8/28/19, 8:11 AM
#257

Det ösregnar, åskar och blixtrar, och vi ska va ute hela dagen, gå 5 km o köra aktiviteter. Inte har jag en regnjacka heller så älsklar livet just nu

Shia1
8/28/19, 10:40 PM
#258

Skolan går mycket bättre än väntat!

Började förra måndagen, Bild. Livrädd. hittills har allt gått superbra!

Klassen är väldigt bra, uppdelad i lite grupper men vi sitt m varandra i korridoren osv å väntar på varandra allihopa. (ex är en ensam vid skåpen väntar de andra på en osv) men hittat framförallt 2 st jag blivit väldigt bra vän m hittills! 

Lärarna är väldigt bra! vissa är väldigt engagerade och lite speciellaXD

känns bra och lagomt tempo, tror det här vart rätt gymnasium för mig. ska på bud på förhoppningsvis sista möte nästa v, hoppas på att slippa dem sen.. de är inte så hjälpsamma direkt… men har bokat tid hos skolkuratorn på mån kl 12. så ja, ask blir den 22 pers man gått till? om jag räknat någorlunda…

Annons:
[EM_L]
8/29/19, 8:14 AM
#259

#258 ❤️

Shia1
8/30/19, 7:54 AM
#260

Allting börjar bli så mycket lättare nu! klassen å lektionerna fortsatt bra, min häst känns så fin att rida i nu! hoppträning i tisdags (blev privstträning!!) för ny tränare XD (har kvar min andra i dressyrträning varannan v) fick mycket kritik och mycket beröm XD 

Spec I galoppfattningen! först gjorde han som vanligt, stanna ellersprang på fort osv. vart som ingen fattning, hon tog då bort marginalen ur tyglarna men lät remmen runt halsen /magen sitta kvar. Ska hålla i den remmen med båda händerna och tyglarna i galoppfattningen- kan ej störa han i munnen/ta tillbaka han då osv. 

prövade och jisses,,, helt annan häst direkt!

Körde igår och red sen lite dressyr superfin i traven å provade sådär i galoppen också. han tog fattningen DIREKT! utan att bocka, slängtrava, bli het. Så avslutade då. en bra galopp och sen inte galoppera den dagen något mer var min tränares råd om jag fick till en bra galopp å fattning direkt!

Ska till skolan nu, har fotokurs 1.5 h, sen matte 1.5 h, lunch å sen bild och formgivning i 2 h.bra fredag XD

BokDuvan
9/9/19, 10:38 AM
#261

Mår skit just nu, hade sån ångest igår natt att jag vill gråta, skrika och slå på ngt. Har aldrig mått så här dåligt och håller på att få ångest igen på no lektionen….

[EM_L]
9/9/19, 8:27 PM
#262

Buhuuuhuhuh😕😢

Är det bara som jag inbillar mig? Eller är jag utanför? Är de inte bra för mig? Ignorerar de mig när de är tillsammans? Svarar de "Någonstans" när jag frågar "Vart var ni?"

Tänkte laga lit matt åt mig själv, men orkar inte. Har ingen lust att äta längre. Igen…

#260 Åh. Låter som en toppen fredag. Fotokurs🤔 Kan du inte berätta lite om det? Via PM, mejl eller här? Du vet att jag är intresserad av Estetisk Bild och Formgivning.

[EM_L]
9/11/19, 8:15 AM
#263

Känner mig så svag, men samtidigt stark. Har oturen att ni inte vilja träffa tre stycken lärare. Mina två mentorer och en som hjälper en elev i klassen.

Har panik, för att någon av dem ska komma fram till mig och vilja prata om det som händer mellan mig och mina två "vänner".  Mina händer skakar.

Jag mår illa och känner hur styrkan rinner av mig. 

Jag vill inte ha några vänner i skolan direkt. Jag vill ha vänner utanför skolan som jag kan hänga med.  

Vill så gärna prata med kuratorn och få råd. Men hon är inte här.

Själshjärta
9/11/19, 10:19 PM
#264

Jag måste vända ut och in på mig själv för andra hela tiden, redogöra för allt jag känner; blir så trött på det ibland… 😕🥳

Welcome to the Black Parade

Morris:)
9/12/19, 8:03 PM
#265

Jag har ångest 24/7. Min ”bästa vän” låter mig ALDRIG prata med andra (ja jag menar prata!) hon blir skit arg på mig om jag pratar med någon annan och säger att hon då känner sig utanför! Suck. Men när HON pratar med någon annan är det 110% okej för både mig och henne, men då glömmer hon bort mig. Jag är sån som inte vill att någon ska vara ensam så jag har två bästa vänner som jag pratar och är med fast hon blir skit arg, dem är blyga precis som jag och jag är mer lik dem och behöver ingen bekräftelse som min andra ”bästa vän”. När min ”bästa vän” sen är med min bästa vän som hon säger att hon inte gillar (ofta) blir jag så arg. Hon förtjänar att få veta att min ”bästa vän” inte gillar henne och bara är med henne för att jag ska bli avis. När min ”bästa vän” är med andra förväntar hon sig att jag ska vara själv (hon pratar inte med mig när hon är mad andra, hon säger inte ens hej på morgonen!) och vänta tills hon vill vara med mig. Då går jag till mina bästa vänner och är med dem men då blir min ”bästa vän” skit förbannad och avis . Jag kan inte så ofta vara med min ”bästa vän” dels så anser hon att jag som HATAR att säga mina åsikter och fråga saker ska fråga hela tiden och då tror hon att jag inte vill för jag får som en panik ångest attack varje gånga jag ska ha en åsikt eller fråga något, sen så åker jag iväg ofta med min familj (vi är 5 i familjen så hon kan inte hänga med då blir hon skit arg!😪) och vill vara med dem ett tag och sen så bor hon en bit bort så jag måste åka buss till henne men jag la ner närmare 1-2000kr BARA på busskortet förra året för att vara med henne och hennes krav. Hon försöker köpa min vänskap med att he presenter men jag har inte lika mycket pengar som henne och kan köpa märkeskläder (till mig själv, tycker det är onödigt med) och presenter till henne hela tiden och då blir hon såklart arg på mig för det! Hon säger hela tiden att jag är ful och har fula kläder och börjar tänka mer på hur ofta hon säger det, jag vågar inte ha vissa kläder när jag ska vara med henne, men jag har dem annars då jag tycker dem är fina. Jag är dessutom arg på min familj hela tiden för ångesten över henne! Ingen vet hur jag känner☹️ Jag orkar på riktigt inte mer!!! Har ångest attacker varje kväll. Vill inte visa eller att någon ska veta. Hon har förstört både min självkänsla och mitt välmående. Mår skit

Annons:
[EmoGirl]
9/12/19, 9:01 PM
#266

#265 Skit i henne. Asså verkligen. Hon är så falsk och så. Framförallt så ska de inte behövas presenter eller att åka buss tillsammans för att man ska va vänner. Strunta i henne och sök riktiga vänner. Sådana som du kan lita på, som behandlar dig väl och som du kan prata om allt med och vågar vara ärliga mot. Du kommer kanske må skit i början och hon kommer antagligen försöka göra ditt liv till ett helvete. Men hitta en riktig vän som du vill umgås med och som låter dig umgås med andra

[EM_L]
10/3/19, 2:59 PM
#267

Det händer igen, dem springer iväg från mig. Skrattar åt mig, påstår att jag har sagt en sak som jag inte har sagt. Vad ska jag göra….

Morris:)
10/3/19, 7:35 PM
#268

#267 lämna dem gå till någon annan! Prata med någon du litar på, någon du kan säga allt till (helst en vuxen men kan va ett barn med om hen kan hjälpa) missförstå mig rätt när jag säger att vissa gånger är det bäst att sitta själv då någon annan som inte gör så är med dig istället, eller ta eget initiativ och fråga någon annan om att va med dem/hen

[EmoGirl]
10/4/19, 11:06 PM
#269

Har egentligen haft ett nästan perfekt liv det senaste veckorna (bortsett från dåliga betyg). Men mår ändå skit… Ljög nyligen för mina föräldrar om vart jag befann mig (under 24h) och vad jag gjorde. Grov ångest pga det… Men aja… försöker liksom kämpa vidare…

[EM_L]
10/6/19, 10:28 AM
#270

Inte nu, inte nu ovanpå tre viktiga prov.

Inte nu, säg att läkarna verkligen har tagit bort "halvcancern"

För jag orkar inte med att ha tre sjuka personer som jag älskar.

Jag har redan förlorat en.

[EM_L]
10/17/19, 8:26 AM
#271

Historieprov, Hkk-prov, mattediagnos, genetik prov. Inlämning för Novell på svenskan….

Så skönt det ska bli med höstlov sedan. Bara detta sedan höstlov😴

Calcifer
10/18/19, 1:01 PM
#272

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: