Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1001 ggr
whoppydough
2/13/19, 8:30 PM

Extremt skoltrött - vad göra?

Jag är så trött på skolan så jag vill dö. Det är liksom svårt att ta sig upp på morgonen. Jag har ingen energi, ork eller motivation till skolan och känner bara en enorm illvilja vid tanken på att jag måste dit imorgon igen. Varje helg bävar jag för den kommande veckan!!!!!

Det finns ingen specifik anledning till detta. Allt är fine i skolan (har inte problem med klasskamrater, linje eller skolmiljön etc) men jag bara orkar inte. De enda tipsen jag får upp när jag googlar är "motivera dig själv! planera!" men det är inte så det funkar. Jag har inte några framtidsplaner eller mål efter studenten så det går inte att motivera mig själv med att "om jag kämpar igenom det här kan jag iallafall få mitt drömjobb sen😍". 

Vad kan jag göra åt saken?

Annons:
Äppelsnäckan
2/13/19, 10:46 PM
#1

Sätt upp ett belöningssystem. När du klarat en skoldag får du något du gillar, det kan vara vad som helst som du gillar. Jag har satt upp att när jag klarat vissa uppgifter så får jag köpa Marabou eller äta på donken. På så sätt triggas jag av tanken på att jag ska få äta mintkrokant eller chicken nuggets om jag bara gör klart den där jäkla engelskauppgiften.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

akvarium123
2/13/19, 11:19 PM
#2

Jag har inga problem med skoltrötthet då jag i 6an fick lära mig av min lärare som jag hade då att ibland är livet hårt men det finns en tanke med det. Så vid varje morgon då jag är skoltrött, vilket inte sker så jätteofta, så tänker jag på det hon sade. Om att hon trodde på oss allihop och att man ibland bara behövde ta det lugnt och återhämta sig själv innan man börjar plugga igen på samma nivå som man studerar annars på för att må bättre och klara skolan bättre.

Så ett tips ta det lugnt! Nu när du har sportlov så ta det lugnt. Sedan efter lovet kan du ha som en uppstartningsvecka för dig själv där du inte presterar på topp utan precis på den nivån du själv klarar av!

#1 Det där med att vara skoltrött var kanske ingen dålig ide ifall man får en marabou😂 Mums…

Upp till toppen
Annons: