Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 827 ggr
Lollan01
2/13/19, 9:12 PM

Känner mig tom

Vet inte var jag vill komma med det här inlägget, kanske någon som säger att allt blir bättre eller att det löser sig. Har så mycket som spökar i huvudet just nu. Kan börja med att jag börjat må dåligt i min klass igen. Kändes som att jag kom in mer i klassen nu i 2:an, men nu har det hänt. Var kompis med två tjejer, men de började bråka och en av dem slutade vara vän med oss, och går runt och pratar skit i klassen. Så nu känns det inte alls bra i klassen igen. Jag gick från att våga prata och vara social till att nästan vilja gömma mig igen. Känns som att ingen i klassen vill ha något att göra med mig, vet inte vad jag har gjort liksom. Sen har jag också tänkt mycket på att jag fyller 18 i år och aldrig har gått på fest eller har haft en pojkvän. Har inte ens någon vän att gå ut på krogen med när jag fyller år. Just nu känns livet väldigt jobbigt, känns nästan som att mitt liv inte existerar om ni fattar vad jag menar? Jag bara följer mina tråkiga rutiner dag ut och dag in. Som sagt, Vet inte var jag ville komma med det här inlägget, men någon kanske kan relatera.

Annons:
Linn.ea
2/13/19, 11:35 PM
#1

Var i samma situation som dig när jag gick i gymnasiet. Kände mig väldigt borta och tom, som att det inte var något som betydde speciellt mycket. Utan allt flöt bara på dagin och ut. Jag vet att det är lättare att säga än att göra men försök prata med nya människor och dra dig till personer som inspirerar dig till att utveckla dig själv! Ha kul, mitt gymnasium sög, så om du inte trivs..byt! Det händer än hel del de 3 åren man har och jag tror att väldigt många har en inre kris på vad som ska komma efter man pluggat klart, även om det inte syns utåt. Att inte känna sig sedd är väldigt jobbigt! Vet själv att man känner sig väldigt osynlig ibland. Något jag gjorde som hjälpte mig väldigt mycket för att komma ut ur ”gymnasietids bubblan” var att söka ett extrajobb, träffade många nya personer och lärde mig en hel del. Plus att få en liten paus o göra något annat var väldigt skönt! Förstår att 18, fest o pojkvän är ett stort ämne men något jag lärt mig de senaste åren är att det som betytt mest för mig är den lilla grupp av fantastiska människor jag hade som vänner under den här tiden. Inget ska vara påtvingat men hitta dina personer och ha roligt, hitta på äventyr. Vet inte vad jag skulle göra utan de idag och då är det snart 5 år sedan vi träffades. Jaa.. gillade inte heller den här meningen förut meen.. allting löser sig så småningom! Löjligt men sant <3 Har aldrig varit inne här förut, såg ditt inlägg och kände att jag var tvungen att säga något! Kram på di och hoppas allt blir bättre.

Gaara
2/28/19, 2:01 PM
#2

Kan relatera på sätt och vis. När jag gick i gymnasiet så hade jag dock en grupp vänner, men jag kände mig oftast som den eviga svansen som mest följde efter och betraktade de andra. Det var tre tjejer som var rätt högljudda av sig och mest umgicks med varandra plus en tjej som jag då såg som min närmsta vän. Tills det skulle göras gruppuppgifter och hon plötsligt valde en annan tjej som inte ens ingick i vår kompisgrupp. Hon blev dessutom sjuk väldigt ofta så jag sökte mig helt enkelt till andra i klassen som även de var lite utanför. Så jag hade väl ändå alltid någon att vara med på skoltid. Däremot så bodde jag ute på landet så på fritiden satt jag mest hemma, ritade, skrev texter, läste serietidningar, lyssnade på musik.

Efter gymnasiet hittade jag dock tillbaka till min bästa vän jag haft från lågstadiet. Hon var en av de tre högljudda tjejerna i kompisgruppen på gymnasiet.  Jag var på EN fest under gymnasiet. Mina föräldrar vågade släppa iväg mig men det blev ingen fylla och inte var det speciellt kul att vara där heller då den festen spårade med folk som egentligen inte var inbjudna osv. XD

Min första pojkvän fick jag när jag var 19 och så här i efterhand så är jag glad att jag inte hade någon innan. Det värsta jag vet är när ett förhållande tar slut. Och man vet ju hur ofta vissa av ens klasskamraters förhållanden tog slut i grundskolan och på gymnasiet så jag är glad över att ha sluppit det i alla fall. XD 

Mitt första förhållande höll i straxt över 3 år, mitt andra i straxt över 5, mitt nuvarande närmar sig 5 år nu och det är jag som lämnat de tidigare gångerna för att jag insett att det inte varit rätt person. Och fast det varit jag som lämnat så har det gjort sjukt ont. 

Vissa saker är värda att väntas på och att vara 18 är ingen ålder. :) Personligen tycker jag inte om att gå på krogen heller, föredrar hemmafester då det är billigare och trevligare på många sätt.

När du slutar gymnasiet och kommer ut i arbetslivet så öppnas en ny värld också, du kommer träffa en massa nytt folk och kommer därmed kunna träffa både nya vänner och en potentiell partner. Vad har du för andra intressen? Man kan träffa nytt folk på många ställen.

Upp till toppen
Annons: