Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 760 ggr
[Erica. Lundstrom]
2/13/19, 11:11 PM

(x) Tacka ngn som hämtat en från suicid försök

Hej… Ksk lite konstig fråga eller ja. Men iaf När jag försökte ta mitt liv för några år sedan. (eller ja, typ 1 år sen) så kom min kompis, skolkuratorn och skolfritidsledare och hämtade upp mig typ mitt i ingenstans. (skolfritidsledare körde bilen å var typ ute ur bilen å höll om mig innan hon ens stannat så ja) Vet faktiskt inte så mkt om hur mina kompisar mådde å tänkte där och då… Vet den ena tänkte det var hennes fel då vi bråkat osv… Men alla försökte vara så stöttande de kunde. Å hålla humöret uppe. Förstå paniken eg min kompis måste ha haft där i baksätet i bilen, hon skrev typ hundra fråger om vart var jag - ### över vattnet? Ja, vart på ##, är du kvar? Vi kommer. Osv. (alltså eg helt meningslösa frågor men typ för att veta jag inte hoppat eller så). Tänk om de hade kommit 5 min senare… Eller jag tagit det där steget… Och inte en äldre person stoppat mig.. Iaf har det slått mig att jag aldrig sagt tack till skolfritidsledare de kom… Alltså skolkuratorn som kom med då har slutat. Å pratat en del m mina kompisar å hon som följde med fritidsledare å hämtade mig. Det är väl först nu jag börjat kunna tänka igenom allt som hände då… Tiden efteråt var allt jag tänkte på den dagen å tiden osv men klarade som inte av att tänka igenom det om man säg så…. Skulle det låta jättekonstigt om jag nu 1 - 1 1/2 år senare sa typ tack t skolfritidsledare de kom? Menar tänk om hon glömt det då skulle det bli konstigt typ… "

Annons:
Sindri
2/13/19, 11:31 PM
#1

Det är aldrig fel och aldrig försent att säga tack, visa uppskattning.
Det låter som om du verkligen är tacksam för att de kom, så snälla säg det. De vill absolut veta, och vill såklart veta hur du mår idag.

Vi är dåliga på att prata om sånt, annars skulle de säkert fråga dig hur du känner idag.  Det går säkert att få tag på kuratorn som slutat. Du kan bara skicka att kort med Tack för att du brydde dig, eller tack för att du kom i tid el dyl.

Är 100% säker på att du gör dem väldigt glada och att de känner att de gör något bra och behövs.

[Erica. Lundstrom]
2/14/19, 6:40 AM
#2

#1 aa. Alltså fritidsledare vet typ allt skitit sig igen, vi satt på hennes kontor för ngn v sedan jag å mina kompisar å mina kompisar ville veta vad jag hamnar i för trubbel å att jag ej skulle tänka fritidsledare var där. Berättade då(att min pappa kommit på mig osv) å alltså ja. Att jag typ ljugit för alla sen dess osv… Fritidsledare slutade skriva å alla inkl hon kollade typ på mig å hon såg typ sorgsen ut…

[Erica. Lundstrom]
2/14/19, 6:59 AM
#3

Men hon kände sig nog samtidigt lättad ändå… Dels att mina föräldrar kommit på mig å tvingar mig till bup snart men även för att jag berättade för mina kompisar osv. För förra gången(läs förra gången som kring när jag försökte ra mitt liv) Försökte mina kompisar hjälpa men jag slog som bort dem. Lärare försökte-vart arg å irriterad på dem å slog bort dem med. Ksk betyder det ngt att jag denna gång är ärlig… Sist hade jag som två alternativ. Berätta å låta allt skita sig eller inte berätta utan fortsätta å riskera det tar död på mig på ett eller annat sätt…

Upp till toppen
Annons: