Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 1032 ggr
Loka03
2/15/19, 1:29 PM

En liten fråga?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Nu kommer jag igen med en bilduppgift som jag har lite funderingar kring. Jo det är så att jag gärna skulle vilja ha tips på hur jag ska fortsätta med vargens framkropp. T, ex tips på skuggning mm. För att jag är typ klar med huvudet och partiet runt nacken. Men hur ska jag fortsätta ner mot ryggen och framsidan där det första benet ska vara? Kom gärna med olika tips. Eller tycker ni att jag ska lämna den såhär och göra en stjärnhimmel bakom med mörk färg? Tack på förhand!:)

Are humans real?👽👽👽

Annons:
Carmarino
2/15/19, 1:38 PM
#1

Fin teckning. Du kan även prova att fråga inne på Teckning iFokus. Tror du kan få mycket hjälp där. Lycka till.🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2/15/19, 1:38 PM
#2

Fantastisk bild.

Jag hade nog lämnat den som den är. Det ser absolut ut som en färdig bild.

Möjligtvis några detaljer som långa grässtrån, blad eller liknande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Loka03
2/15/19, 1:39 PM
#3

#1 #2 ok tack så mycket! :) #2 Ja höga grässtrån var en jättebra idé, tack!:)

Are humans real?👽👽👽

Själshjärta
2/15/19, 1:53 PM
#4

Jättefin teckning! 😃 Jag tycker att det är svårt att rita vargar, men du har ju lyckats riktigt bra. 👍

Welcome to the Black Parade

Loka03
2/15/19, 2:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Åhh tack vad snäll du är! :) Egentligen så är detta min första varg jag ritat så jag blev själv lite överraskad haha. :) Jag är säker på att om du övar så kommer du kunna rita vargar. Det är en viss teknik man kan ha. Det där med skuggning och perspektiv mm. Om du övar då och då så kommer du att se resultat. Man kan rita de flesta djuren med denna teknik. Det gäller bara att man observerar och granskar hela djuret så kommer man kunna att rita av det. Lycka till! :D Ett tips utifrån denna symmetriska formen (på bilden) som jag använde så kan man skapa t, ex en varg. Det svåra är att veta vart skuggning ska vara. Men som sagt när man har lärt sig det då går det ganska fort i processen. :)

Are humans real?👽👽👽

Själshjärta
2/15/19, 2:22 PM
#6

#5 Tack för tipset! 🙂

Welcome to the Black Parade

Annons:
Loka03
2/20/19, 2:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hej! Jag tänkte bara uppdatera. Här är resultatet!:) Jag hade först tänkt göra som #2 sa. Men sedan så ville jag ha lite surrealism i den. Så då blev det bara en svävande överkropp. Lite andlig. Jag gjorde också ett Norrlands motiv i bakgrunden. Eftersom jag älskar dess natur. :)

Are humans real?👽👽👽

[EM_L]
2/20/19, 8:39 PM
#8

#7 Det blev snyggt! Hade varit kul att se många teckningar av dig.

Upp till toppen
Annons: