Kropp och själ

Ögonfärg

2019-02-17 22:39 #0 av: Thedogmaja

Vi håller på med kroppen i skolan och då skulle vi skrivs om våra ögon. Och då valde jag mig att fördjupa mig i ögonfärgerna. Men jag vet inte vilket ögonfärg jag har.. Min pappa har gröna och min mamma har blå. Men jag vet inte vilka jag har (se bild) Vad skulle ni säga vilken ögonfärg jag har?

Anmäl
2019-02-17 22:40 #1 av: Thedogmaja

Anmäl
2019-02-17 22:58 #2 av: Xseros

Dina är väldigt lika mina och är nog snarare någon blandning, ingens ögon är ju exakt lika.

Anmäl
2019-02-17 23:27 #3 av: Calcifer

Svårt att säga, beror också på hur ljuset träffar dem. I starkt ljus ser mina ögon nästan helt gröna ut med svaga bruna toner. Men i annat ljus är de bruna med gröna toner. 

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."

Anmäl
2019-02-18 08:48 #4 av: ThatPie

Som de andra sagt, du har blåa ögon i grunden. Med lite brunt/grönt mitt i.

Anmäl
2019-02-18 10:33 #5 av: eeriksson65

Jag skulle nog säga blåa för att förenkla det hela. Men om du ska hålla på och analysera varenda färg du har i dina ögon så kan du ju beskriva de små gröna färgerna osv.

Anmäl
2019-02-18 20:03 #6 av: [Erica. Lundstrom]

Ibland är det enklare att se på längre avstånd också

Anmäl
2019-02-19 20:01 #7 av: Travis D

Skulle säga blå. För mig är det självklara blå ögon.

Anmäl
2019-02-20 20:36 #8 av: MEML

För mig är de klart blåa ute i kanten, sen blir de lite blågråa längre in och i mitten typ så är de lite gråare med någon svag ton av brunt

Mina tycker jag är svåra, i något ljus så ser de gröna ut med en svag blå ton i. Någon annan när jag kanske har gråtit just så ser de klart blåa ut. Någon gång ser de gröngråa ut och nåt annat gråblåa/gråblågrönt.

I am that I am

I will never give up my Pride

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.