Annons:
Etikettfamiljen
Läst 975 ggr
Rimmaren
2/18/19, 11:20 PM

Syskon

Hej! Jag har inga syskon, och jag tycker det är sjukt tråkigt. Känns som att jag alltid har tråkigt. ALLA andra i min klass har syskon. Just nu är jag i en period där jag nästan bara tänker på syskon. Att jag så gärna hade velat ha ett. Några av mina vänner tycker det är ”lyx” att jag är ensambarn. Eftersom dom har många syskon. Men jag är såå avundsjuk på dom. Jag har sagt till min pappa att jag gärna vill ha ett syskon. Men jag vet att jag aldrig kommer få ett. För det första är mina föräldrar ganska gamla. Och så skulle det vara typ 13 års skillnad på mig och mitt syskon om jag skulle få det nu. Jag har pratat om att adoptera barn, men ja, jag förstår själv att mina föräldrar inte kan adoptera ett barn bara för att jag vill ha ett syskon. Sen kom jag med idén att bli familjehem. Men samma sak där, om man blir familjehem/fosterhem så är man det för att man vill hjälpa någon. Inte för att jag vill ha ett syskon. Men jag vill så gärna ändå. Jag vill ha ett sällskap när jag är ensam hemma. Jag är ensam hemma hela morgonen ( fram till kl 8 när jag börjar skolan ) och är ensam hela eftermiddagen ( 14:00 till ungefär 17:00 ) om jag inte har en kompis med mig hem förstås. Har inga släktingar i min ålder heller. Alla mina kusiner är 20+ utom 3 stycken som bor utomlands. På julafton är jag alltid ensam med 3-4 vuxna. Int särskilt kul om jag får säga själv. När mina föräldrar är osams och bråkar hade det varit skönt med ett syskon. Som är lika van som mig vid att våra föräldrar bråkar. Typ varje dag. Känns som att mitt liv är så tråkigt. Ja visst, jag har ju ett bra liv liksom. Jag får mat, kläder går i skolan och sånt som man inte ska ta förgivet. Men just nu är allt jag önskar ett syskon Ville bara skriva av mig lite. Vet inte vart jag ville komma med texten. Och jag vet att ingen kan hjälpa mig. Tack eller nått om du tagit dig tid att läsa allt

Annons:
silverfiisk
2/19/19, 12:18 AM
#1

Jag har inte heller några syskon. Jag känner igen mig i det du skriver, jag kände precis likadant när jag var yngre. Jag håller med om att det skulle vara roligt att ha ett syskon ibland, men det finns fördelar med att vara det enda barnet också. Du kanske skulle kunna få skaffa ett husdjur? Det är väldigt bra sällskap, även om det inte är samma sak som en människa. Men man slipper iallafall känna sig ensam.

Emptymoment
2/19/19, 12:41 AM
#2

Varför känner du att just ett syskon skulle vara så mycket bättre än en vän i din egen ålder? :) Är det bara en längtan du inte kan förklara eller finns det en speciell anledning?

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Calcifer
2/19/19, 7:54 AM
#3

Jag har fem syskon, och jag älskar dem, men ibland har det varit en mardröm att ha syskon. Och vi står inte alla varandra särskilt nära. Ibland bråkade vi med knytnävar så blodet flöt. Och det tar ju fokus från en själv ibland om man mår dåligt, om föräldrarnas uppmärksamhet måste delas mellan barnen. Ibland hamnar man i kläm fast ingen menat att det ska bli så.

Min poäng är helt enkelt att det låter snarare som om du söker en vän, inte nödvändigtvis ett syskon. En vän kan du välja själv efter hur bra ni kommer överens, syskon HAR man helt enkelt bara. Även om man bråkar jämt, skriker på varandra, slåss, eller dylikt, så har man dem ändå. Det kan bli stressigt i längden och inte alls superkul.

(Säger igen dock att jag älskar mina syskon, men ibland undrar jag hur det hade varit att vara ensambarn.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Xseros
2/19/19, 8:00 AM
#4

#1 tyckte jag hade en bra ide


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Rimmaren
2/19/19, 5:33 PM
#5

#1 glömde nämna det i texten, men jag har faktiskt en hund. Jag fick honom när jag var 10 år (snart 3 år sen alltså) och han är det bästa som hänt mig. Jag älskar honom och är ett jättebra sällskap. Enda nackdelen är att han ibland hindrar mig från att vara med vänner. Det är i princip bara jag som går ut med honom, och jag kan aldrig följa med vänner hem efter skolan eftersom jag måste gå ut med min hund direkt efter skolan. Men husdjur är jättebra, han har gjort att jag inte känner mig lika ensam. Stunderna när jag saknar syskon som mest är när jag är på semester eller är någonstans där min hund inte är med (hos en hundvakt alltså), känner mig nästan mer ensam då med min familj än innan jag fick honom. #2 jag har ju vänner. Men det känns bara annorlunda med syskon. Dom är liksom familj. Det är lite av en längtan som jag inte kan förklara riktigt..

Travis D
2/19/19, 7:59 PM
#6

Du kan få mina gratis. 3 bröder eller snarare gorillor. Ingen ångerrätt. Hahah Men kan ni inte skaffa husdjur istället?

Annons:
akvarium123
2/19/19, 8:04 PM
#7

#6 Haha känner likadant som du😂

Min dröm vore att vara ensambarn.

#5 Men kan ni inte ha honom i en hundgård? Eller är det samma regler där att de måste ut efter 6 timmar eller vad det är.

Emptymoment
2/19/19, 10:03 PM
#8

#5 Då förstår jag, det är alltså en känsla du inte kan förklara :)  Ja jag kan inte hjälpa dig så mycket mer på den punkten än att säga att syskon är ofta som påtvingade vänner som man nästan alltid älskar, men sällan gillar. Speciellt i din ålder.

Men det är tråkigt att du sakna något som du sannolikt inte kommer att få. Det enda tipset jag har är att bli så nära vän med någon att denne känns som en riktigt syster eller bror :)

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Loka03
2/19/19, 10:05 PM
#9

#5 Du kanske kan övertala dina föräldrar att skaffa ett syskon? :) (Jaha såg nu att du skrev att du redan har provat det, förlåt. Läste lite för fort. :) )

Are humans real?👽👽👽

[EM_L]
2/20/19, 8:41 PM
#10

Har syskon som är vuxna och bor själva. En har barn också.

Skulle tro att det egentligen är lyx att vara ensam barn.

[Erica. Lundstrom]
2/20/19, 10:48 PM
#11

Jag kan säga att jag förstår varför man vill ha syskon, men samtidigt så ja. Jag älskar min syrra otroligt, hon är stöttande kunnig å tar ansvar. Modig å har mkt att lära ut. Kan alltid fråga henne i stallet osv. Å är ngn häst för svår-kan hon alltid ta den. Klart vi hatar varandra ibland, å när vi spelar spel å rv spel å hon inte gör som jag vill😂 hon e nitton btw å jag 16. Vi bor just nu i ett hus m två lägenheter där jag å syrran bor i övre lägenheten å mamma/pappa nedre lägenheten. När jag var yngre tyckte jag hon var me rjobbig osv å alltid skulle få allt före mig. Men insett i efterhand att hon skottat vägen framför mig iprincip.

Travis D
2/20/19, 11:15 PM
#12

Just nu är mina brorsor gratis, eller mer än gratis jag kan betala er för att ta dom. Hahah.

powerade
2/22/19, 7:46 PM
#13

Låter som du behöver en hobby som tar tid. Jag har 2 bröder men vi har ju liksom aldrig umgåtts annat än att jag snodde ena brorsans leksaker när jag var liten ( skiljer 3år han är äldre o skuljer 10 mellan nog o älsta) När jag var runt 9år började jag vara i stallet när jag kunde. O va ibland med kompisar men idag 20år har jag inte direkt vänner men umgås inte med syskon heller:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: