Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 1479 ggr
Travis D
2019-02-27 23:13

Helgjobb?

Jag måste tyvärr inse att om vi ska kunna flytta Kakan och allt ska funka, åtminstone i början, måste jag kunna komma på ett sätt att tjäna lite pengar, även för att kunna skämma bort henne lite extra då och då, men vart kan man "jobba" eller tjäna extra pengar som 14 åring? Vill it typ sälja tidningar eller så utan snarare typ cafe eller jag vet inte men har ni npgra förslag på vad man kan göra som 14 åring? Hur mycket kan man max tjäna i månaden som 14 åring tror ni?

Annons:
Äppelsnäckan
2019-02-27 23:46
#1

Min bror som är 13 tjänar 500 i månaden på att dela ut reklam. Jag själv som är 18, 19 om några veckor, tjänar ca 2000 i månaden på att jobba helger på snabbmatsrestaurang. Vet att någon enstaka har varit 16 år på jobbet med tror det är rätt svårt för en 14-åring att få ett liknande jobb. Tror du får bita i det sura äpplet och dela ut reklam. Antingen det eller att du är djurvakt. Jag tjänade en hyfsad peng på att vara smådjursvakt när jag var ca 15 till 17. Nu har jag lagt verksamheten på hyllan pga fullt upp med jobb och plugg.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Äppelsnäckan
2019-02-27 23:49
#2

Glömde nämna att jag även var hundrastare och tjänade en bra peng på det när jag var 14.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

BokDuvan
2019-02-28 07:53
#3

Är femton o tjänar cirka 1400 o månaden genom att jobba på restaurang fem timmar varje söndag, visserligen är det mamma som anställer mig hehe men kommer i sommar antagligen va feriearbetare så lär tjäna en slant där med. Antar att det inte är något för dig än, praoa på caféer och restauranger och fråga om det finns möjlighet för ett extrajobb om man gör bra ifrån sig. Annars hör med bekanta om de vill ha ngn som extrajobbar eller sitter barn/djurvakt åt de. Kanske inte ger den bästa lönen men det är i alla fall lite. Finns nog inte jättemånga jobb för en 14-åring utan kontakter, har två kompisar som började jobba förra året strax innan/efter de fyllt 15 men då är det för att de känt ägarna, den ena kompisens föräldrar jobbade där och hon har nu slutat på den restaurangen och jobbar morgnar på en buffé som ägs av samma ägare och den andra kompisens grannar äger en restaurang där hon praoade och sedan fick jobb på så det kan du alltid prova som sagt

londonlover02
2019-02-28 09:51
#4

Ung Omsorg är ett riktigt kul helgjobb där det i princip går ut på att fika med äldre på äldreboenden. Nackdelen är att man inte jobbar så mycket, ett pass är på ungefär 2h och det är ett pass i veckan som man inte alltid jobbat på. Lönen är 72 kr/h, det riktar sig till högstadieelever och gymnasieelever. Ett bra första jobb och man får in lite pengar iallafall ;) 

Läs mer och skicka en intresseanmälan på deras sida, http://ungomsorg.se/

akvarium123
2019-02-28 15:16
#5

Jag jobbar som reklamutdelare och jag får ut ca 1000kr per månad. Jag tycker det är jätteskönt med det jobbet och jag brukar längta till att få dela ut. Det är väldigt skönt att gå omkring där med hörlurar och lyssna på en pod eller bara lyssna på musik eller radion. Samtidigt som man får motion också! Tycker det är perfekt. Prova tycker jag!

[Erica. Lundstrom]
2019-03-01 12:59
#6

Baka och sälj =) Starta eget helg café eller sommarcafé till sommaren.

Annons:
Upp till toppen
Annons: