Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 715 ggr
akvarium123
3/14/19, 8:26 PM

Helt slut med skolan!

Nu har jag haft 2 prov denna veckan och är helt slut. Har aldrig haft det svårt med att ha 2 prov per vecka men idag så blev det som att jag inte hade någon energi kvar. Var halvslö efter proven och blir bara tröttare och tröttare och vill just nu inte tillbaka till skolan. Jag gillar mina klasskompisar men har ingen ork kvar till att lära mig mer känns det som. Att det är som ett samband mellan att lära sig nya saker och prov. Och orkar inte lära mig något nytt för då vet jag att vi ska ha prov i det😢 Hur ska jag hitta motivationen igen till att vilja gå till skolan? Har alltid tänkt på orden min förra lärare sa att i åttonde klass så är det som att man måste gå i en lång uppförsbacke och att man inte får ge upp där. Och det är nu jag snart är påväg att ge upp typ. Finns det någon mer som varit skoltrött? Hur har ni gjort för att klara skolan under den tiden??

Annons:
Travis D
3/14/19, 8:50 PM
#1

Jag är alltid skoltrött. Bara att bita ihop, kan inte gå och trösta mig hos kompisarna i skolan eller så för jag har inga. Man får helt enkelt bara bita ihop, fixa bra betyg, söka till gymnasiet man vill, ta med sig hästen dit och leva på sitt dröm gymnasium. Tror inte man bara kan hitta det bara sådär men du kan ju försöka plugga m vänner eller nåt

Xseros
3/14/19, 11:13 PM
#2

Hade 4 prov v.9 och 2 nationella denna vecka och så ett imorrn och ett antal konserter nästa och nästnästa vecka


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Loka03
3/14/19, 11:49 PM
#3

Förstår känslan, kan verkligen relatera. Stressen och pressen är så hög nu i sista terminen i 9 an. Och nästa vecka har jag tre musikprov för olika gymnasium. Sedan också alla vanliga ämnen som man måste göra både uppsatser och presentationer. Och repa för en kommande konsert. Jag hoppas att du hittar ett sätt att hantera stressen och tröttheten. Prova att t, ex prata med någon om detta, meditera, försök att andas i dessa situationer eller vila ut så mycket du kan. Hoppas det löser sig! :)

Are humans real?👽👽👽

Vikan
3/15/19, 4:08 PM
#4

Det positiva: det hela är snart över! Jag är oftast skoltrött och det som får mig igenom det hela är mina djur. Skola för mig innebär ångest, och för att klara av det behöver jag balans i det som gör mig glad och lugn, vilket är min hund och häst. Vad får dig lugn? Vara social, laga mat, motionera eller yoga är väl några exempel som kan funka att hantera stressen

akvarium123
3/15/19, 5:14 PM
#5

Ok. Det är inte så att jag går med ångest över att gå till skolan utan mer att motivationen inte finns alls för tillfället. Mycket prov och inlämningar vilket jag inte orkar med för tillfället. Känns bara som att all ork är borta. Men det kanske lir bättre efter några veckor?

[ThinkingMe]
3/15/19, 6:37 PM
#6

Jag har varit skoltrött ett tag, och är det fortfarande även om det har blivit MYCKET bättre än hur det var i början. Eftersom att jag även återhämtar mig från en utmattning så handlar det mycket om att observera mig själv de gångerna som jag inte känner någon motivation till skolan. Någonting som jag i normala fall känner motivation till. Så jag observerar snarare situationen, för att tankesättet "snart är det över" fungerar inte i mitt fall längre. Utan jag funderar på:  Varför vill jag inte gå? Sedan vad skulle ske och hur skulle jag känna mig om jag gick eller inte gick. Det brukar hjälpa mig få klarhet i situationen.

Annons:
BokDuvan
3/16/19, 12:09 AM
#7

Jag skulle planerat, planerat och planerat. Ta vecka för vecka, vad ska göras klart denna veckan? Skriv upp det och bestäm sedan vilken dag och helst vilken tid du ska göra det. Det måste vara extremt konkret, så ett mål skulle kunna vara ”läs ett kapitel i kemiboken tisdag klockan 4.”. Det kan alltså inte vara ”bli klar med geografiläxan” då det är för luddigt, vad är det för läxa? Är det frågor? Då planerar du vilka frågor. att kunna se svart på vitt vad du faktiskt gjort och att du bockar av det från listan brukar hjälpa mig i alla fall. Har själv märkt att när jag planerar mina uppgifter i förväg hinner jag med det i tid också. Om jag ska skriva en analys + jobba med frågor och jag har tre veckor på mig kanske jag sätter en och en halv vecka till uppgifterna och sedan analysen andra veckan. Sista veckan kollar jag igenom och skriver rent. För mig hjälper det jättemycket att tänka såhär, då kan jag även släppa det när det är gjort, det blir inte såhär att nu gör jag det, släpper det och hoppar till nästa sak. På det här sättet kan du bestämma pauser och hur mycket du vill lägga på skolan respektive dagar. Var uthållig, sakta men säkert kommer du att bocka av ämnen du läser, är t.ex helt klar med Slöjd, HKK, Musik och snart bilden, på måndag har vi prov i kemi och sedan läser vi det inte i nian längre. Kämpa och ha ett öppet sinnessätt, var positiv och tänk att du klarar det och att du vill lyckas!

Upp till toppen
Annons: