Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 606 ggr
Thedogmaja
2019-03-19 17:16

Linser

Hejsan jag är en 14 årig tjej som har haft linser nu i två dagar (månadslinser) när jag sätter på det vänstra ögat så går det superbra, svider inget jättelätt att sätta in ETC Men sätt in det högra så tar du några minuter extra men när jag Sätter in det högra så svider det. Det känns som när man har fått tvål i ögat. Det svider bara i kanske 10 sekunder sedan slutar det. Gör jag något fel?Sedan har jag också ett annat problem eller kanske inte problem utan jag har haft glasögon hela mitt liv sedan jag var sex år. Och nu när jag börjar med linser Känns det lite konstigt. Jag har glasögon i precis lika styrka som linserna men linserna känns lite suddiga alltså jag vet inte hur jag ska förklara det men alltså det känns lite konstigt att ha dem. Är det normalt de första dagarna eftersom jag är ny?

Annons:
Vixxen
2019-03-19 18:07
#1

Har en optiker provat ut linserna till dig?

Thedogmaja
2019-03-19 19:05
#2

#1 Ja, gjorde massa undersökningar och sådant. Glasögonen är perfekt funkar jättebra. Men inte linserna.

Vikan
2019-03-19 19:39
#3

Har du försökt "tvätta" den högra linsen? Att ha på lite extra linsvätska och "gnugga" lite och sedan mer linsvätska kan hjälpa om det finns nåt smuts på det. Annars låter det som att ditt högra öga är känsligare helt enkelt, och då får du kontakta optikern

silverfiisk
2019-03-19 20:19
#4

Har optikern tittat så att linserna sitter som dom ska? Om det svider så kan det vara smuts på linsen, eller så kan den vara ut och in. Var noga med att rengöra linserna. Angående styrka så har jag aldrig hört att någon har samma på linser och glasögon. Eftersom linsen sitter i ögat och glasögonen en bit ifrån så har man ofta lite starkare glasögon än linser. Ser du suddigt så kan det helt enkelt vara fel styrka på linserna. Att det känns konstigt och ovant är inte konstigt om du bara har haft linserna i några dagar. Du kommer att vänja dig och sedan känns det inte alls att man har linser. Om det skaver eller gör ont så bör du dock kontakta en optiker.

Upp till toppen
Annons: