Annons:
Etikettövrigt
Läst 611 ggr
Linzz
3/25/19, 6:20 PM

Personligt brev

Hallå! Tänker att detta kanske är rätt grupp att fråga i? Finns det någon som har lyckats skaffa sig sommarjobb utan någon arbetserfarenhet alls? Behöver all tips jag kan få. Supertacksam för det. Är det någon som vill dela med sig av sitt egna personliga brev vore det uppskattat till tusen. Tacktack :)

Annons:
akvarium123
3/25/19, 7:40 PM
#1

Börja med att dela ut reklam så har du arbetserfarenhet tänker jag🙂

Sedan får du ju mer och mer arbetserfarenhet med åren. De kan ju inte ha allt för höga krav att du ska ha mycket erfarenhet för du har ju precis småstartar din karriär!

Vikan
3/25/19, 7:48 PM
#2

Jag har, och tror många fler har gjort det. Fixade dock ett sommarjobb med något jag redan har stor erfarnhet av - hästar. Ena skillnaden är att jag i sommar också komma bemöta många kunder, vilket för mig är rätt nytt.

Levde på arbetsförmedlingens guide (https://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Jobbansokan/Personligt-brev.html) och läste flera andra sidor för att skriva ett någorlunda bra personligt brev. Beskrev mig själv, mina erfarenheter - hästar i detta fall - och varför jag var intresserad av jobbet och varför jag kunde passa för jobbet osv

akvarium123
3/25/19, 8:12 PM
#3

En fråga rent allmänt. När kan man börja med sitt första sommarjobb? Är det vid 15-16 års åldern? Eller är det senare i livet?

Vikan
3/25/19, 9:04 PM
#4

#3 Tror i alla fall de flesta kommuner erbjuder jobb året man fyller 17? Kan dock variera, men det är vad min kommun gör. Sedan kan man väl tidigare hitta jobb själv, utan det kommunen erbjuder

[Erica. Lundstrom]
3/25/19, 10:41 PM
#5

Här erbjuds du ferier praktik de år du går ut nian samt 1 an på gymnasiet. (får du ej när du gått ut nian bruka du få när du går ut 1 an) då är det 3 v sommarjobb/8 h dag/50-60 kr/h. Fick jobb på sommarglass café utan någon arbetserfarenhet alls inom det(endast bland hästar osv) var förra året å var 15 då.

Upp till toppen
Annons: