Annons:
Etikettövrigt
Läst 756 ggr
BokDuvan
2019-03-26 20:38

Tips på praoplatser?

Hej, har två veckors prao senare i terminen, blir eg 6 dagar pga röda dagar o klämdagar. Har absolut ingen aning vart de går att praoa, har provat bibliotek o 4H-gård men ingen av de kunde ta emot. Mailade även ett hunddagis men de har inte svarat. Vill inte praoa på restaurang eller café elr affärer så har väl inte många val. Mailade en förskola med men har ni några förslag på andra ställen?

Annons:
silverfiisk
2019-03-26 20:52
#1

Vad är du intresserad av? Tycker du om djur så kanske djuraffär eller en bondgård eller stall kan vara något?

Åsa S
2019-03-26 20:59
#2

Ifall du är intresserad av sommarjobb fundera på var du kan ha chans att få sånt via en praoplats. Ex. parkförvaltningar, kyrkogårdsförvaltningar, trädgårdsskötselfirmor är ofta ställen där man ganska lätt kan få erbjudande om sommarjobb med enklare trädgårdsuppgifter ifall man visar sig intresserad och inte rädd för att smutsa ner sig.

Honestyisdead
2019-03-27 00:10
#3

Förskolor, lågstadiet, vaktmästare, biltvätt, städ, sophämtning, djurpensionat, hotell,  äldreboende

BokDuvan
2019-03-27 07:01
#4

#2 har redan sommarjobb via kommunen i sommar så det är inte lika viktigt för mig

[Erica. Lundstrom]
2019-03-28 07:56
#5

Har du provat att fråga på plats och inte bara ringt/mailat? Är enklare att säga nej över telefon/mail. Pröva hos travtränare, ladugårdar, osv

BokDuvan
2019-03-28 15:00
#6

#5 är väl min ångest över att prata i telefon som hindrar, men absolut kan prova när jag samlat tillräckligt mod hehe

Annons:
BokDuvan
2019-03-28 22:49
#7

Okej ska ta mod till mig imorgon och ringa t min gamla skola och se om de kan ta emot mig på prao. Mina 2 kompisar ska redan dit men får väl höra med skolan först om det ens är möjligt och sedan fråga om det är okej för mins kompisar att jag hänger med. Usch har redan lite ångest över att de ksk blir ett nej

Upp till toppen
Annons: