Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 789 ggr
Xseros
2019-03-30 00:44

Crush

Hej. Jag har en crush på en tjej i min klass (går i 9:an) och har haft det ett bra tag nu. Vi pratar inte mycket eftersom att hon är i ett helt annat gäng än jag och troligtvis det mest exkluderande gänget. Inte alls säker om hon gillar mig tillbaka eller inte. Har varken snap, insta eller dylikt. Hon söker estet musik och jag natur på samma skola så vi kommer inte träffas mycket skoltid på gymnasiet. Vad ska jag göra? ( notera att jag är sjukt "försiktig" (feg) och att vi aldrig är ensamma bara vi.)


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Annons:
Travis D
2019-03-30 23:55
#1

Försökt söka kontakt me henne, adda snap (sök namn eller fråga hennes vnr) å snacka med henne. Eller bara ignorera tills känslorna försvinner.

Xseros
2019-03-31 14:14
#2

Jag sade att jag inte hade snap…. ignorera känns ju som att slänga det i sjön och det vill jag ju inte. Jag försökte att bli en del av deras "gäng" för ngt halvår sedan men det gick inte speciellt bra eftersom att som sagt, det är det mest exkluderande gänget. Kan också lägga till att en av hennes kompisar (den jag litar minst på) kom fram till mig och sade att HON gillade mig. Jag var ung och dum då och sade typ "jaha" eller något utan att ens titta vart kompisen gick.. Osäker på om det var ett skämt eller inte men det kan ju också gått över för henne ifall det var seriöst


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Travis D
2019-03-31 16:25
#3

#2 att skaffa snap kanske är ett alternativ då?

Xseros
2019-03-31 22:51
#4

Har funderat på't men det löser inte riktigt mitt problem isf. Om jag får bestämma så snappar jag bara när jag måste istället för att leka fotomodell varannan sekund


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Travis D
2019-04-01 11:29
#5

#4 fotomodell och att snapa någon (vilket är som att sms:a) är olika saker. Om du inte Vill ta kontakt med henne via socialamedier så får du väl helt enkelt snacka med henne irel eller bara igga crushet tills det fösvinner.

Xseros
2019-04-01 15:41
#6

Så som jag sett majoriteten av personer som har snap använda det är fotomodellsvarianten. Tror inte snap löser problemet dock. Kan man verkligen lära känna någon på snap sådär?


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Annons:
Travis D
2019-04-01 17:10
#7

Lättare än irel. Ofta mindre stelt och man får snacka själv med dom. Du mmåste onte skicka bild snaps du kan skicka som på sms. Jag har fått många vänner genom snap.

silverfiisk
2019-04-01 18:51
#8

Om du inte vill skaffa sociala medier så finns det väl inte så många andra alternativ än att bara gå fram och prata med personen. Visst, det kan kännas stelt och läskigt, men det kan ju bli hur bra som helst. Ta mod till dig och börja prata om något bara, så flyter det nog på sen. Lycka till :)

Upp till toppen
Annons: