Annons:
Etikettövrigt
Läst 627 ggr
Linnea0001
4/17/19, 7:38 PM

Gå ner i vikt

Okej, jag har ett mål och det är att bli smalare. Jag undrar hur jag ska bli det? Mamma tvingar i mig mat när jag är hemma men lunchen skippar jag alltid i skolan så det är inget problem. Tränade tennis 5 gånger i veckan men jag orkade inte tillslut och tränar bara två gånger i veckan. Hur ska jag gå ner i vikt? Finns de några speciella träningar som man kan göra hemma för att gå ner? Är 13 och vågen står på 39 och är 162. Någon som vet? Jag vill verkligen detta.

Annons:
Calcifer
4/17/19, 7:42 PM
#1

Nej, du ska absolut inte gå ner i vikt! Du har dessutom inte växt färdigt än.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
4/17/19, 7:48 PM
#2

Du är ju snarare mager med den vikten till din längd. Du är precis som #1 skriver inte färdigutvecklad i din kropp. Fortsätter det så här så har du en fullt utvecklad ätstörning vilket är livsfarligt. Prata med din mamma. Prata med skolsköterskan eller någon annan vuxen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Linnea0001
4/17/19, 7:57 PM
#3

Jag har gått till bup några gånger men pshykologen förstod mig inte alls. Han sa bara att ja då får du väl ta att äta. Så jag sluta. Men detta är mitt mål jag vill ju detta mer än något annat. Det är viktigt för mig.

Linnea0001
4/17/19, 7:57 PM
#4

Så kan ni inte hjälpa mig lite iallafall? Vet ni hur jag kan gå ner mer?

Namiko
4/17/19, 8:01 PM
#5

#4 Ingen kommer att hjälpa dig att gå ner i vikt för du borde inte göra det. Det är inte hälsosamt.

Det är tragiskt att psykologen inte tog dig på allvar. Kanske kan du gå till kuratorn på din skola för att få hjälp, för du riskerar att förstöra din kropp för resten av livet om du går ner i vikt nu.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Calcifer
4/17/19, 8:12 PM
#6

#4 Om någon får för sig att försöka hjälpa en underviktig person att gå ner i vikt på denna sajt så kommer de inläggen att raderas omedelbart. 

Du bör söka hjälp för den begynnande ätstörning du verkar ha, innan det går så långt att du förstör resten av dit liv. En ätstörning i så ung ålder kan ha livsfarliga konsekvenser och kan även göra så att du inte kan följa vissa drömmar när du är äldre.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Linnea0001
4/17/19, 8:34 PM
#7

Jag förstår hur ni kanske tänker men jag har ett mål. Jag vill nå de målet. Jag vill kunna se mig i spegeln utan att se ett monster.

Calcifer
4/17/19, 8:38 PM
#8

#7 Det har ingenting med vikt att göra utan har med din självbild att göra. Det kommer ALDRIG fixas bara för att du går ner i vikt. Du kommer nå det målet, och sen sätter du ett nytt för du är inte nöjd. Sen ett nytt. Ett nytt. Och till slut kan du ha förstört hela ditt liv.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Linnea0001
4/17/19, 9:11 PM
#9

Men ifall jag gick ner några kilon hur skulle det kunna skada mig? Jag mår ju bra sämre när jag äter och ser att jag går upp. Jag mår riktigt riktigt dåligt när jag äter så ifall jag kan äta lite och gå ner i vikt ser Jg inget fel med det.

Maria
4/17/19, 9:13 PM
#10

Du orkar ju inte ens träna som förr så kanske det kan ge dig en vink om att du riskerar din hälsa. Inte bara det, du riskerar faktiskt ditt liv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Calcifer
4/17/19, 9:14 PM
#11

Jag låser tråden tills vidare, då detta kan spåra ut farligt, och återkommer när jag talat med värden.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: