Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 723 ggr
[Lollo 97]
2019-04-17 22:30

Det här med kompisar, skolan osv...

Ända sen jag slutade 9:an förra året så har detta med kompisar varit lite svårt… Umgicks med en kompis 2-3gånger under sommarlovet. Började på IM i augusti (då jag inte klarade av 9:an), men där hade typ alla redan någon att umgås med sedan innan 9:an. Kände mig inte heller trygg (även om jag bara gick dit 8 timmar i veckan) så slutade gå dit. En lärare och en studie och yrkesvägledare kom tillslut hem till mig för att fråga varför jag inte gick till skolan och vi gjorde upp en ny plan. Studie och yrkesvägledaren började hemundervisa mig vilket var jobbigt till en början men tillslut kändes det hela helt rätt då jag velat ha hemundervisning sen typ 6:an. Så under ca 6 månaders tid om inte mer umgicks jag inte med en enda person i min ålder. Den 28 februari träffade jag iaf kompisen jag umgicks under sommarlovet. Men nu är det 2 månader sen snart ju, inte umgåtts med någon emellan det. Har två kompisar som jag stod väldigt nära under högstadiet. Men nu är det så att den ena orkar inte umgås med mig (vilket jag har RESPEKT och FÖRSTÅELSE för) och den andra gör upp planer med mig men när det väl gäller backar hon ur eller slutar svara på mina meddelanden… Men det går hur bra som helst att umgås med andra från högstadie tiden (även den kompis jag umgåtts med under högstadiet)… Så den enda person jag "umgås" med utöver familjen är han som hemundervisar mig. Lektion 2 ggr i veckan och promenad eller annan aktivitet 1 gång i veckan. Men det blir ju inte mycket sagt då jag knappt vågar säga ett ord till människan… Jag har mått dåligt sen 12 års ålder och varit ganska så slut i huvudet sen vårterminen i 8:an så har väl även dragit mig undan då och nu för att vila. Men nu när jag börjar bli mig själv igen vill jag iaf umgås med någon kanske 2ggr i månaden, men jag har nog blivit för tråkig… Har ju hållit på att tävla i kaninhoppning i 2 års tid, ingen där vill ha med mig att göra heller. Kollar dömmande på mig osv. Har social ångest och selektiv mutism så det är inte så enkelt att gå ut och träffa nya människor heller. Har alltid haft lite svårt för att skaffa kompisar men sedan 6:an har det inte gått alls… Känner mig som en alien som inte passar in någonstans, iaf inte med människor i min egen ålder. Ville nog mest bara skriva av mig, därav, väldigt rörig text. Men tack till dig som orkade läsa hela! ❤️

Annons:
Äppelsnäckan
2019-04-19 01:11
#1

Vill bara säga att jag läste allt. Jag förstår hur jobbigt det är att connecta med människor. Har själv social ångest bland annat. 

Var bor du? <3

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Upp till toppen
Annons: