Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 534 ggr
Princessss
4/18/19, 10:08 AM

Gå upp i vikt

Jag är 14 år och har hela mitt liv varit smal. Jag äter mycket men jag kan inte gå upp i vikt. Jag har börjat träna ca 2 gånger i veckan. Då försöker jag äta mycket innan och efter. Hur ska jag göra för att gå upp i vikt och lägga på mig lite former genom träning? Jag har ganska mycket komplex över mina smala ben och lilla rumpa. Därför tränar jag mest dem också. Hur ska jag göra? Hur ofta ska jag träna och vad ska jag träna? Tränar mest hemma. Hur ska jag äta och kan man äta några tillskott?

Annons:
Xseros
4/18/19, 12:25 PM
#1

wow detta var variation…. Vad är din BMI?


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Calcifer
4/18/19, 5:59 PM
#2

Det kan vara lite svårt med tanke på din ålder, då du fortfarande växer. Jag skulle säga ta det lite lugnt, stressa inte upp dig för mycket, och överansträng dig inte. Ja det är ju bra att tänka på vad man äter men få inte panik om du äter nåt som inte är så bra. Och tycker inte du ska äta tillskott om det inte handlar om vitaminer eller liknande.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Princessss
4/18/19, 7:08 PM
#3

Jag tänker inte på vad jag äter utan tänker bara på att äta lite mer om jag kan. Så inget hjälper?

Xseros
4/18/19, 7:17 PM
#4

Det är väl om du inte börjar träna än


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Calcifer
4/18/19, 7:29 PM
#5

#3 Alltså det beror ju på. I din ålder skulle jag mer fokusera på att äta rätt och bra så ofta du kan - men unna dig när du vill - och småträna. Även OM du skulle t:ex lägga på dig lite vikt nu och få mer former så kan det förändras massor när du växer och mognar, kroppsligt. Och en del saker kan du inte förändra heller. En del former har vi, oavsett om vi väger mycket eller lite. 

Slappna av så mycket du kan när det gäller detta, faktiskt, och se vad som händer framöver.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

silverfiisk
4/18/19, 9:02 PM
#6

Som andra redan har sagt så bör du inte tänka så mycket på det nu eftersom det kan ändras mycket inom några år. Det du kan göra är väl att försöka äta bra och näringsrik mat så att du ökar i vikt på ett hälsosamt sätt istället för att äta massa skräpmat. Om du är underviktig så kan du ta hjälp av en dietist för att lägga på dig lite vikt. Men som sagt, du är väldigt ung och mycket händer med kroppen i din ålder.

Annons:
Upp till toppen
Annons: