Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 533 ggr
anonympajas
2019-04-23 22:25

Det här med skolan..

Hej folket. Sommarlovet närmar sig med storm, vilket stressar mig super mycket. Fy helvete rent utsagt. Känns som att jag kommer få F i matte, går i sjuan så tror inte det spelar så stor roll inför framtiden men tvekar på om jag kommer kunna höja det betyget. Fattar 0. Jag hänger med på lektionerna och gör verkligen mitt bästa men det är som att det inte ens är i närheten av vad som förväntas av mig. Mina föräldrar stressar mig inte alls gällande betygen, men får ändå en sådan ångest när jag får typ E medans alla andra av mina "vänner" får typ B…  Jag mår piss i skolan. Har ingen jag kan vända mig till om jag behöver prata om något som tynger mig eller så.

Har även en sån jävla kroppsångest som kommit nu under det senaste året. Alla andra har så smala ben och mina är bara fett. Man kan se alla andras collarbone men inte mina… 

Gått så långt att jag skulle göra vad som helst för att slippa skolan. Idag skar jag upp handen med en glasbit ihop om att jag kanske kan slippa spela på musiken. Men gjorde för många försök att man klart och tydligt ser att det är jag som gjort det… Ångesten är så stark att jag brottas med tanken att sno min farsas hjärtmedicin och bara få ett slut på allt.. 

"Men skolan är så lite av ditt liv! Du har bara några år kvar" "Du har saker att leva för" men skolan är mycket av mitt liv. 5 dagar i veckan, 07:30 - 16:00. Det blir för mycket. Jag vill liksom klara av allt detta som alla andra klarar… Men det går typ inte. Jag önskar bara att jag kunde slippa denna fittiga skola. Mår så bra utanför den, vars jag än är. Mått så jävla bra under detta lov och nu bara.. Pladasch  ner på botten ign

Annons:
Upp till toppen
Annons: