Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1297 ggr
fmoreno19
4/26/19, 9:41 AM

Tog sönder skoldatorn!

För över 6 månader sedan så tog jag sönder min skärm på skoldator, Jag var påväg till skolan och ramlade ner för en hal nedförsbacke när det var is. Jag lämnade datorn till skolan som skulle laga den men dem kunde inte ge mig nåt exakt svar om hur proceduren för det skulle gå till, dem sa inte hur mycke jag behövde betala för skärmen och så fick jag en lånedator.

Det krånliga var att bara några dagar efter så kommer rektorn in i alla klassrum och pratar om en svagpunkt som dem hittade i datorerna som gjorde att skärmen sprack enkelt

Fick nu tillbaka min dator för en månad sen och fick igår en faktura på 4 tusen och undrar om det finns något sätt att undvika betala för fakturan.

Det är väldigt orättvist att jag skå få betala för ett fel på deras skärmar som jag ej visste om men får reda på några dagar senare. Om jag hade fått veta innan så hade jag nog kunnat undvika skadan.

Kom gärna med era svar, tack så mycket :)

  • Redigerat 9/14/22, 11:15 PM av vendelay
Annons:
fmoreno19
4/26/19, 9:43 AM
#1

Datorn är även touch och vi fick ingen väska för den.

Datorn är värd ungefär 12 tusen

[Jimmy.L]
4/26/19, 10:13 AM
#2

Du ska inte behöva betala för skadan enligt skollagen får dom inte kräva dig på dessa pengar.

https://www.svd.se/avtal-om-skoldatorer-strider-mot-skollagen

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/foraldrar-behover-inte-betala-trasig-lasplatta

Edit

Xseros
4/26/19, 2:04 PM
#3

Vet inte om ARN eller Sveriges konsumenter kan hjälpa


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Maria
4/26/19, 2:30 PM
#4

Skolan borde såklart ha en försäkring för sina datorer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Linn Is The New
4/26/19, 3:13 PM
#5

Betala den inte. Det är inte din skyldighet.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

fmoreno19
5/2/19, 5:47 PM
#6

Dem säger att vanligtvis så brukar ens egna försäkring täcka dessa skador men då får man även betala för självrisken ändå.

Annons:
Upp till toppen
Annons: