Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 454 ggr
Rimmaren
2019-04-27 11:43

Gömma ärr

Hej När jag känner mig arg eller ledsen, så får jag ofta lust att ta sönder nånting. Men efter att ha gjort ett stort misstag och göra sönder nånting dyrt och behöva betala det (såklart) så har jag inte tagit sönder mer saker, jag har skärt på mig själv istället. Det va ganska länge sen jag gjorde illa mig själv, och jag är alltid orolig att någon ska se ärren. Nu sista tiden har mina ärr sunnits mycket sämre och jag har kunnat ha t-shirt utan att man ser ärren om man inte kollar noga. Men igår var jag riktigt arg över vissa anledningar och jag villa verkligen inte skära mig, eftersom det börjar bli sommar nu och jag helst inte vill spendera en till sommar med antingen långärmat eller behöva gå och gömma ärren med t ex plåster och säga att jag har ett sår under. Jag vill kunna bada utan att vara orolig. Men igår så skärde jag mig på armen och på låret och idag ångrar jag det, trots att det kändes skönt igår. Jag har fotbollsmatch på måndag och då har vi självklart t-shirt och shorts vilket gör att en del av mina ärr kommer att synas. Jag har precis börjat i ett nytt lag och jag vill inte att mina nya lagkamrater ser att jag har självskadebeteende. Det är bara mina absoluta närmaste vänner som vet om det här. Finns det nått sett att få ärren att inte synas (utan att ha plåster)?? Tack om ni tog er tid att läsa.

Annons:
Honestyisdead
2019-04-27 11:54
#1

Det hinner absolut inte bli till ärr om du skar dig igår. Det enda du kan göra är att ha plåster.  Och sedan söka hjälp för det.

Calcifer
2019-04-27 12:36
#2

Beroende på hur djupt du skurit dig så tar det olika lång tid innan du får ärr. Men innan måndag kommer de inte att ha blivit ärr. Förutom kläder, bandage eller plåster finns det inget egentligt sätt att dölja dem på. 

Däremot rekommenderar jag dig att söka hjälp så att du inte känner att du måste hantera ilska genom självskadande i framtiden.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: