Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 530 ggr
Travis D
2019-04-28 01:28

Tappar kontrollen över min vikt

Jag är 177 och lär växa mer. Jag är smal och har svårt för att äta. Jag äter normallt nästan bara mellis på en dag och ibland även middag. Frukt och grönsaker mestadels. Jag vägde 50,2 när kag var ca 175. Då hade kag växt mycket, detta var i typ januari tror jag. Nu vägde jag mig och jag bara känner att jag håller på att tappa det. Jag är somsagt 177 lång, får tillägga att jag är 05 alltså 14 i sommar, pch jag väger nu 44,7. Vet inte hur jag tappat 6 kg så fort. Jag antar att jag äter och dricker för lite eftersom jag tränar varje dag, vilket jag inte kan ändra på. Jag vill inte blanda in någon i detta. Jag har svårt för att äta. Jag ÄLSKAR mat jag ska inte ljuga och jag äter när det serveras. Men efter problem i skolan så har jag hoppat av lunchen. Frukost har aldrig varit min grej jga spyr nästan av den. Mamma är bara hemma ca 2 dar i veckan, annars jobbar hon mest så då äter jag knappt middag. Jag vill inte gå ner mer. Jag vill gå upp i vikt men är rädd för att göra det. Jag är rädd att bli fet och jag är rädd för att bli för tung för Kakan. Jag vetinte hur jag ska gå upp på bästa sött så vad är era tips? Må väl tillägga att jag är en sån person som kan råtrycka i mig 10 julbord utan att gå upp ett gram 😓

Annons:
ThatPie
2019-04-28 07:58
#1

Jag är själv en ganska smal person som också har svårt att äta rätt/äta om jag är helt själv. Det som hjälpt mig är att planera in redan innan att ”Den här tiden börjar jag alltid laga mat” och att, om jag vet att jag kommer vara själv någon dag, redan någon vecka innan planera in vad jag ska äta vilken dag. Så får jag mer struktur på det hela. Så klart hjälper det inte hela tiden, men det funkar för det mesta för mig. Sedan så tror jag att du kommer gå upp så mycket som din kropp behöver, så fort du börjar äta så mycket din kropp bränner på en dag mer regelbundet. Att man äter mycket en dag, brukar inte påverka ens vikt ”in the long run”.

akvarium123
2019-04-28 12:16
#2

Ifall din mamma inte är hemma så kanske färdigrätter kan vara ett alternativ? Såsom Panpizza, Felix färdigrätter osv. 

Sådant äter jag när ingen är hemma. Behövs det sägas att jag inte är bra på Hemkunskap😂

Upp till toppen
Annons: