Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 870 ggr
unicarl
2019-04-28 10:48

Natur på gymnasiet

Hej, jag börjar gymnasiet till hösten och har nu under omvalsperioden bestämt mig för att jag vill gå natur. Jag är dock väldigt orolig för att kurserna kommer att vara för svåra för mig. Jag älskar biologi och kemi, fysik och matte är okej och jag har inget emot att plugga de ämnena. Jag kommer att gå ut nian med lite över 300 i merit och jag har A i alla NO-ämnen och B i matte. Jag vet att B är ett väldigt bra betyg i matte men jag är jätterädd att den förkunskapen som ett B för med sig inte kommer att räcka. Det känns som om mina betyg inte räcker för att få bra förutsättningar.

Alla som går/gått natur får jättegärna berätta allt om hur det är!

  • Redigerat 2022-09-14 23:16 av vendelay
Annons:
Xseros
2019-04-28 11:43
#1

Du kommer klara det enkelt. A/B i alla NO-ämnen är en garanti. Lägg inte tid på plugget i högstadiet om du inte behöver. Den tiden behöver du i gymnasiet


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

[134643]
2019-04-28 12:55
#2

Ett betyg är inte alltid ett intyg på vad man faktiskt kan. Jag hade höga betyg i matte och no ämnena i högstadiet och jag är faktiskt rätt så kass i alla de ämnena. Jag hade inte klarat av att få höga betyg på natur på gymnasiet, i alla fall inte utan att plugga stenhårt. Så lita mer på vad du själv tycker är enkelt och kul, och var beredd på att lägga ner tid ifall det behövs så kommer det gå hur bra som helst :)

unicarl
2019-04-28 15:58
#3

#2 Jag har lätt för mig i skolan och är väldigt studiemotiverad. Finns egentligen ingen anledning för mig att vara särskilt nervös men jag är väldigt bra på att vara för hård mot mig själv.

lydisleon
2019-04-29 20:52
#4

Låter som att du kommer klara det galant :) Första mattekursen man läser på natur är ändå mestadels repetition från nian, så otillräckliga förkunskaper behöver du absolut inte oroa dig för.

Upp till toppen
Annons: