Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 748 ggr
[EM_L]
4/28/19, 5:13 PM

Börja använda smink?

Hej!

Är femton år och har kanske använt någon gång lite silvrig ögonskugga som inte direkt är ngn ögonskugga och läppbalsam.

Senast var i fredags och tyckte att den framhävde mina grön/blå/gråa ögon snyggt.

Och kände mig bekväm i det.

Jag vill börja sminka mig, men inte Foundation, puder och sånt utan ögonskugga, möjligtvis läppglans någon gång eller läppbalsam.

Men min pappa är inte så förtjust i smink och så. Så hur ska jag förklara att jag vill använda lite. Alltså inte överösa mina ögonlock med ögonskugga.

Tycker att det är snyggt och vill inte göra det för att någon annan gör det.

Så hur ska jag förklara för pappa att jag trivs med det? Och skulle vilja använda det.

Och måste man då ha något borttagnings medel? Om man bara ska ha ögonskugga?

Tacksam för snabbt svar!

/MEML

Annons:
silverfiisk
4/28/19, 6:17 PM
#1

Jag tycker att du ska prata med din pappa och säga samma sak som du skriver här, att du vill använda ögonskugga för att du tycker att det är fint och du trivs med det. Att det är för att DU tycker att det är fint och vill, inte för någon annans skull. Läppbalsam använder man väl för att läpparna inte ska bli torra, så det ser inte jag som smink.

Använder man smink så är det bra att ha borttagning eftersom man inte ska ha tvål i ansiktet. Det finns bra produkter för det på till exempel apoteket. Sminkborttagning finns i flera former som bland annat skum, vätska, kräm och servetter, så det är bara att testa vad som passar för dig. Själv använder jag ett skum från apoteket som jag är väldigt nöjd med.

Linn Is The New
4/29/19, 2:01 AM
#2

Eller så gör vi det simpelt. Säg bara att du vill framhäva dina ögon lite mer. Lite youtubers du kan kika på: Jeffre star, James Charles, Nikkie toturials, Margareta grääs etc

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

hundälskaren_
5/5/19, 11:36 AM
#3

Jag tycker att du borde säga till din pappa att det är din kropp och ditt utseende vilket betyder att ingen annan än DU borde få bestämma hur DU ska se ut!

Upp till toppen
Annons: