Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 749 ggr
[Erica. Lundstrom]
2019-04-30 17:31

gymnasie... XD

Okej… har nu bestämt mig och gjort omval. Länge funderat mellan natur eller Bild på gymnasiet men valt Bild som etta nu och natur som tvåa (kommer med gsk stor säkerhet in på vad jag än väljer. Hade 317.5 meritpoäng i höstas(då jag höjt mig i 1 estetämne och i biologi nu til A där också så har jag 322.5 p)

Då jag efter gymnasiet vill söka in till Beridarprogrammet eller flytta utomlands och jobba i stall, så känns det som jag kommer få mer tid till hästar osv om jag går på Bild. (om än jag vet att alla program tar tid självklart, men ja. )

för jag tror också att Natur kan bli för tufft för mig… rent stress/press-mässigt. då jag har väldigt höga krav på mig själv.. och om än jag förhoppningsvis är friskare till hösten, (eller ja, mindre sjuk) tror jag risken för att jag fall tillbaks i allt detta(ätstörning, depression, självskadebeteende, prestationsångest, ångestattacker och ja) är större på natur

jag gillar att rita och så, och vet att bildlärarna är väldigt bra(känt en av dem sen jag var typ 5 år…) 

Helst hade jag dock flyttat till strömsholm å gått ridgymnasium där, men då vi flyttat till landet å har stall å hästarna kmr flytta hit och kommer ha hur mkt hästar som helst att rida om jag så vill, så tror jag min ridning kommer utvecklas mer här. 

Kmr btw läsa Bild med LIU (häst som LIU) .

(först tänkte jag natur då jag kunde ha LIU där, men då dem ändrade iår så man även kan ha lIU på bild gjorde dem det svårare för mig att välja XD

Annons:
[EM_L]
2019-04-30 22:01
#1

Kör på det om du känner för det! Tror att det kommer att gå riktigt bra för dig=D

Själv tänker jag välja Naturvetenskap när det väl är dags. Går i åttan och har ca en och en halv månad till avslutning.

Har just nu från höstterminen 240 poäng i merit och tänker gå ut med minst 280 i nian. För det lägsta på Natervetenskaps linjen på den skolan jag vill gå på är 252,5 för detta årets nior.  Medel är typ 280, men tror att jag kommer att höja mig till och med 290 om jag pluggar på bra, visar mitt bästa på alla uppgifter, NP och prov.

Har enkelt för Samhällskunskap, Historia, Geografi, Religion, Bild, Musik, Biologi, Kemi och Fysik, och Svenska. Tror att jag kan höja mig flitigt från de C och D jag har.

Samhälle tänker jag höja mig från C till B

Historia: C till B

Geografi(Vi har knappt gjort något av det, har nog C egentligen): D till B

Religion: D till C eller B

Bild(tror jag får B denna termin, läraren sade att jag hade höjt mig): C till A

Musik: C till B

Biologi(Läser det just nu, tror att jag får B denna termin): C till A

Kemi: B till A

Fysik: B till A

Svenska: C till B

Engelska: E till D

Matte: D till C eller B

Spanska(Hoppas på att jag har höjt mig till B denna termin): C till B

Hem och konsument kunskap(Tror jag höjt mig till D denna termin): E till C

Orkar inte rabbla upp alla betygXD Kan ta bild på dem jag får nu den 14 Juni, när vi får dem.

Men tips på hur man höjer sig?

BokDuvan
2019-04-30 23:44
#2

#1 prata med lärare, säg ”jag vill ha det här betyget, vad kan jag tänka på?” Och läs betygskriterierna, vad behöver du kunna resonera om i samhällskunskap exempelvis så att du möter alla de krav för det betyg du vill ha

[EM_L]
2019-05-01 12:34
#3

#2 Jo, det ska jag göra.

Upp till toppen
Annons: