Annons:
Etikettövrigt
Läst 575 ggr
akvarium123
5/6/19, 5:47 PM

Lär sig norskar engelska

Hej! Jag kanske är lite osmart men måste iallafall fråga för jag är inte alls säker. Och får inte fram nåt på Google. Lär sig de norska skolbarnen engelska i skolan? Sorry för denna totalt onödiga fråga men skulle så gärna vilja ha reda på svaret😊

Annons:
[MelliOO]
5/6/19, 6:05 PM
#1

Jag är inte säker men det borde de göra i alla fall.. Är själv halvnorsk men bor i sverige, kanske kan fråga min mamma..

LBB
5/6/19, 6:07 PM
#2

Norrmän lär sig naturligtvis engelska i skolan, sedan har de väl tyska, franska som andra främmande språk.

Cireea
5/6/19, 6:40 PM
#3

Min sambo som är norsk svarar ja på den frågan 🙂
Han berättar också att i ungdomsskolan (högstadiet) får dom välja mellan djupare engelska, tyska, franska och spanska. Vilket liknar det vi har här i Sverige.
I vissa skolor kan man istället för ytterligare språkkurser välja en grundkurs i trafik, men då hade man fortfarande kvar engelska på schemat.
 
Dom läser även engelska i vidaregående (gymnasiet), precis som vi. Och precis som oss kan dom även läsa ett tillvalsspråk, men bara i vissa linjer.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

akvarium123
5/6/19, 7:31 PM
#4

#3 Tack för hjälpen! Roligt att veta hur det är i andra länder🙂

[MelliOO]
5/6/19, 7:35 PM
#5

#0 Skulle inte säga att det var någon onödig fråga, det är bara bra att fråga ifall man undrar.

Upp till toppen
Annons: