Annons:
Etikettom-ifokus-sajten
Läst 463 ggr
[134643]
2019-05-10 14:43

Nya regler på TiF

Hej på er allihopa! 

Först vill jag uppmärksamma er om att reglerna här på TiF har uppdaterats. Ni hittar dem här. Jag vill be er alla att läsa igenom dem så att ni vet vad som gäller! 

För er som är uppmärksamma kommer ni märka att det finns ett par nya regler. De kanske känns svåra att förstå och jag vill därför ta chansen att förklara hur vi har tänkt. De nya reglerna lyder alltså så här: 

  • Det är inte tillåtet att skriva inlägg som kan uppmuntra, inspirera eller trigga psykisk ohälsa, ohälsosam viktnedgång eller liknande. 

  • "(x) Skriva av mig"-tråden bör användas av de som behöver prata av sig, men inlägg ska hållas på en allmän nivå och inte formuleras på ett sådant sätt att andra kan ta efter ett skadligt beteende. Det är alltså inte tillåtet att i detalj beskriva hur man skadar sig själv, vad man äter för att gå ner i vikt etc. Det är heller inte tillåtet att ge tips till andra som kan vara skadliga på något sätt. 

  • Om ni ser att någon bryter mot någon regel här på TiF så kontakta sajtvärd eller medarbetare, ta inte diskussionen själva med användaren! 

Jag vill först och främst säga att alla vi som sköter om den här sajten är otroligt glada att TiF har blivit en plats där ni unga känner att ni kan prata av er. Där ni kan ventilera allt det jobbiga, få stöd och kanske till och med hitta någon som går igenom samma sak som er. Det tycker vi är helt fantastiskt - och vi vill verkligen att ni fortsätter med det!

Men vi känner att för allas säkerhet måste vi begränsa lite hur dessa inlägg och kommentarer utformas. TiF ska vara en plats där man kan ventilera, men inte en plats där man kan få tips eller idéer som kan vara skadliga. Därför är det alltså numera inte tillåtet att utforma inlägg på ett sådant sätt att någon annan skulle kunna "härma" dina handlingar, oavsett om det handlar om ett självskadebeteende eller en ätstörning.

För att ge en lite mer konkret förklaring. Det är okej att skriva "Idag känner jag mig så otroligt tjock. Jag är stressad över att det börjar bli varmare och man förväntas bära linnen och shorts.". Det är inte okej att skriva "Idag känner jag mig så otroligt tjock. Har ätit x till frukost, x till lunch och x till middag. Jag tänker bara äta x imorgon och försöka att bara äta xxx kalorier resten av veckan så att jag äntligen kan nå xx kilo i vikt." 

Förstår ni någorlunda hur vi menar? Säg till annars! 

Jag förstår att det kan vara svårt att veta var gränsen går nu till en början, och det är helt okej om det blir fel! Vi kommer att redigera eller radera inlägg som vi anser bryter mot de här nya reglerna, och vi kommer också att förklara varför vi har gjort det så att ni förstår varför tills nästa gång. Vi vill heller inte att ni säger åt varandra, utan ifall ni tycker att någon bryter mot en regel så skicka ett meddelande till mig (134643) eller Calcifer så löser vi det. 

Jag hoppas att ni alla känner att det här ändå är helt okej regler och förhoppningsvis att ni även kan se nyttan i dem! Ni är självklart välkomna att diskutera dem, antingen här eller genom att ni skickar ett privat meddelande till mig. Så om det är något ni funderar över eller som känns oklart så bara säg till!

He en trevlig helg! 😍

Annons:
Calcifer
2019-05-10 14:48
#1

Jättebra skrivet!

Och som 134643 säger, bara att kontakta oss om något verkar snurrigt så hjälper vi till!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[134643]
2019-05-10 14:50
#2

#1 Tack! 🤗

Upp till toppen
Annons: